football360 logo

مصدومیت علیه آماده‌ترین «جهانبخشِ» فصل؛ ژنرال ریسک می‌کند؟

06 فروردین 1402 ساعت 11:3026 نظر
ستاره فاینورد هلند فعلاً نتوانسته در تمرینات گروهی تیم ملی شرکت کند و شانس کمی برای حضور در دیدار دوستانه با کنیا دارد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی دوستانه خود بعد از اتمام جام جهانی 2022 قطر، پنجشنبه سوم فروردین‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی روسیه رفت که این مسابقه تدارکاتی با تساوی 1-1 به پایان رسید. امیر قلعه‌نویی برای انتخاب ترکیب ایده‌آل تیم ملی با محدودیت‌های مهمی مواجه بود، چرا که از فهرست 32 نفره دعوت شده به اردوی ملی، تنها 28 بازیکن در دسترس قلعه‌نویی بودند و 4 بازیکن در شرایط مسابقه قرار نداشتند.

سردار آزمون پیش از برپایی اردوی ملی به دلیل مشکلات شخصی انصراف خود را اعلام کرد و در کنار غیبت آزمون، امیرحسین حسین‌زاده و مهدی ترابی هم به دلیل سرماخوردگی نتوانستند در فهرست تیم ملی برای مصاف با روسیه جای بگیرند؛ اما مهم‌ترین غایب تیم ملی در مصاف با روسیه، علیرضا جهانبخش ستاره باتجربه ایران بود که با وجود درخشش در عرصه باشگاهی نتوانست به دلیل مصدومیت در فهرست تدارکاتی اخیر تیم ملی قرار گیرد و برای مصاف آینده هم شرایط او در هاله‌ای از ابهام است.

روی فرم و آماده مثل «جهانبخش»

علیرضا جهانبخش پیش از آنکه به حضور در اردوی ملی فراخوانده شود، در عرصه باشگاهی مشغول درخشش در لباس تیم فاینورد بود. جهانبخش که به مهره‌ای کلیدی و تاثیرگذار در ترکیب فاینورد تبدیل شده، در 2 بازی اخیر تیمش در اردیویسه هلند و لیگ اروپا، ستاره بی‌چون‌وچرای فاینوردی‌ها بود و توانست نمایش‌های درخشانی را از خود به جای بگذارد.

ستاره ایرانی فاینورد در شب پیروزی 7 گله تیمش مقابل شاختار در لیگ اروپا، یک گل زد و یک گل ساخت و سپس توانست در مهم‌ترین تقابل فصل برای فاینوردی‌ها، در جدال با آژاکس در قامت گل‌ساز بدرخشد و پایه‌گذار کامبک تیمش شد تا فاینورد یک گام مهم به سوی قهرمانی در اردیویسه هلند در فصل جاری بردارد و علیرضا جهانبخش بتواند در اوج آمادگی فنی به اردوی ملی برسد.

کاپیتان بر مصدومیت غلبه می‌کند؟

جهانبخش حالا بعد از حذف نام کریم انصاری‌فرد از فهرست تیم ملی، دومین کاپیتان تیم بعد از احسان حاج‌صفی به شمار می‌رود. جهانبخش که در جام جهانی 2022 قطر نتوانست در فرم ایده‌آل خود باشد و بدرخشد، حالا در دوره جدید تیم ملی با حضور امیر قلعه‌نویی به دنبال آن است تا بتواند روزهای متفاوت و موفقی را در عرصه ملی تجربه کند.

ستاره 29 ساله تیم ملی بعد از سفر از هلند به ایران، خود را به کادرفنی معرفی کرد اما با وجود گذشت یک هفته از آغاز تمرینات گروهی تیم ملی، هنوز علیرضا جهانبخش نتوانسته در کنار سایر همبازیان خود کارش را دنبال کند و به صورت اختصاصی زیرنظر پزشکان مشغول مداوا است. جهانبخش در تمرین روز گذشته تیم ملی، جدا از سایرین زیر نظر فیزیوتراپ تیم ملی، تمرینات اختصاصی خود را دنبال می‌کرد و جلسه‌ای را با امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی برگزار کرد تا آخرین وضعیت جسمانی خود را به اطلاع قلعه‌نویی برساند.

امیر قلعه‌نویی در پست وینگر برای دیدار دوستانه پیش‌رو مقابل تیم ملی کنیا، ستارگان پرشماری را در دسترس دارد و با توجه به شرایط جسمانی علیرضا جهانبخش، به نظر می‌رسد که به مانند دیدار با روسیه احتمالاً جهانبخش در ترکیب اصلی جایی نخواهد شد. البته که شاید برای تجربه شصت‌وهفتمین بازی ملی، دقایقی به جهانبخش برای حضور در ترکیب تیم ملی فرصت بازی برسد، هر چند که هنوز شرایط او برای حضور در ترکیب کاملاً مشخص نشده و به نظر می‌رسد در جلسه تمرینی امروز تیم ملی، وضعیت دقیق مصدومیت علیرضا جهانبخش مشخص و اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری