football360 logo

آینده مبهم «قدوس» در لیگ برتر؛ محو شدن ناگهانی یک ستاره!

02 اردیبهشت 1402 ساعت 12:4129 نظر
تیره روزی‌های «سامان قدوس» در لیگ جزیره باعث شده تا شایعات زیادی درباره آینده فوتبالی او مطرح شود.

به گزارش فوتبال 360، سامان قدوس هافبک ایرانی-سوئدی که در دوره حضورش کارلوس کی‌روش، این سرمربی پرتغالی اصرار زیادی به حضور او در تیم ملی داشت و در نهایت این هافبک باتجربه انتخاب نهایی خود را انجام داد و پذیرفت تا در تیم ملی ایران حضور یابد، با فاصله گرفتن از روزهای اوج خود در شرایطی عجیب قرار دارد و درباره آینده فوتبالی او شایعات متعدد در فضای مجازی مطرح است. قدوس که روزهای خوبی را در فوتبال فرانسه و تیم آمیان می‌گذراند و پیش از آن در لیگ سوئد موفق به درخشش شده بود، در چند فصل اخیر در تیم برنتفورد حضور یافته است.

قدوس با قراردادی قرضی از آمیان به برنتفورد پیوست اما عملکرد قابل‌قبول او در چمپیونشیپ باعث شد تا قراردادش با برنتفورد دائمی شود و در فصل صعود این تیم به جمع تیم‌های حاضر در لیگ جزیره، هافبک ایرانی-سوئدی با حضور در 28 مسابقه، تاثیر پررنگی در صعود تیمش داشت اما بعد از حضور برنتفورد در لیگ جزیره، معادلات علیه ستاره 29 ساله تغییر کرد و او کاملاً از روزهای اوج خود فاصله گرفته است.

کابوس ستاره دورگه؛ در حسرت حضور در ترکیب اولیه!

هافبک ایرانی-سوئدی فصل گذشته در 17 مسابقه در لیگ جزیره برای تیمش به میدان رفت که توانست یک گل بزند و یک گل هم برای تیمش ساخت که سوپرگل سامان قدوس به تیم برنلی، به یکی از صحنه‌های خاطره‌انگیز حضور او در لیگ جزیره تبدیل شد. در فصل جاری لیگ جزیره اما شرایط مطابق میل ستاره ایرانی پیش نمی‌رود و او حتی در حسرت حضور در ترکیب اولیه برنتفورد هم مانده و نگاهی به آمار و ارقام قدوس در فصل 23-2022 در لیگ جزیره نشان می‌دهد که او حداقل فرصت را برای حضور در ترکیب برنتفورد به‌دست آورده است.

توماس فرانک سرمربی برنتفورد در فصل جاری در 12 مسابقه از قدوس در ترکیب تیمش استفاده کرده که جمع دقایق حضور ستاره دوررگه در ترکیب زنبورها فقط 105 دقیقه است که حکایت از دادن فرصت کوتاه به سامان قدوس در بازی‌های مختلف از سوی فرانک دارد و همین مسئله باعث شده تا هافبک ایرانی-سوئدی نتواند توانایی‌های خود را در میدان مسابقه نشان بدهد و در مسیر پایان کارش در لیگ جزیره قرار بگیرد.

بازگشت به سوئد یا خداحافظی زودهنگام؟

سامان قدوس بهترین دوران فوتبالی خود را در تیم اوسترشوندز سوئد گذرانده و به‌نظر می‌رسد که در پایان فصل، او احتمالاً از برنتفورد جدا خواهد شد و با توجه به پیشنهادات مطرح شده که جدی‌ترین آن از لیگ سوئد است، قدوس بازگشتی احتمالی را به کشور محل متولد شدنش خواهد داشت. در نقل‌وانتقالات زمستانی مدیران باشگاه مالمو تلاش زیادی کردند تا سامان قدوس را برای حضور دوباره در لیگ سوئد متقاعد کنند اما در این زمینه ناکام بودند.

آندرئاس گئورگسون مدیرفنی تیم مالمو بعد از ناکامی در جذب سامان قدوس در نقل‌وانتقالات زمستانی توضیح داد: «قدوس بازیکنی است که به طور عجیبی هرگز در مالمو بازی نکرده و باید هم بازی کند. او اهل همین شهر است و بارها با او ملاقات کرده‌ایم. او از دوران جوانی بازیکن خوبی بوده است ولی مسیر شغلی متفاوتی را در پیش گرفته است. معتقدیم که یک روز این اتفاق می‌افتد و سامان قدوس به مالمو می‌آید».

قدوس در پایان فصل می‌تواند از تیم برنتفورد جدا شود و همین مسئله باعث شده تا شایعات زیادی درباره آینده فوتبالی او مطرح شود. جالب آنکه با وجود عدم قرار داشتن در برنامه‌های توماس فرانک، در اردوی اخیر تیم ملی سامان قدوس حضور پیدا نکرد و ترجیح داد تا در کنار تیمش بماند که این مسئله باعث شد تا شایعه خداحافظی قدوس از تیم ملی به میان آید اما امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی با ابراز بی‌اطلاعی از خداحافظی احتمالی هافبک 29 ساله گفت: «من چیزی نشنیده‌ام».

تیم برنتفورد تا پایان فصل جاری لیگ جزیره هنوز 7 بازی دیگر دارد که سامان قدوس امیدوار است بتواند در فرصت باقی‌مانده معادلات را به سود خود تغییر بدهد و فرصت بازی بیشتری در ترکیب تیمش به‌دست آورد. در اولین گام، شاگردان توماس فرانک امروز از ساعت 17:30 باید در مقابل تیم استون‌ویلا قرار بگیرند که ستاره ایران-سوئدی در تلاش است تا بتواند در مقابل تیم آماده اونای امری فرصت بازی به‌دست آورد و شایستگی‌های خود را به فرانک اثبات کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری