football360 logo

انتقادات از مکس، آینده او را تهدید می‌کند؛ زیر تیغ

08 اردیبهشت 1402 ساعت 16:089 نظر
مکس الگری پس از حذف تیمش از جام حذفی ایتالیا، ناچار به فتح لیگ اروپاست.
به گزارش فوتبال 360، قدم رو به عقب، گروه واژگانی است که تصمیم مدیران یوونتوس آن را به طور واضح به تصویر می‌کشد.
مدیرانی که با شعار فوتبال زیبا، الگری پرافتخار را از تیمشان اخراج کردند، مائوریتسیو ساری را روی کار آورده و اگرچه اسکودتو را طبق عادت فتح کردند اما عدم شکیبایی پس از انتخاب پیرلو به‌عنوان سرمربی، علاوه بر از دست دادن قهرمانی در سری آ، شانس آنها را برای تغییر نسل از دست داد و بازگرداندن الگری روی نیمکت، همان تصمیم عجیبی بود که مشخص نیست چرا صورت گرفت.
درحالی که مربیان آزاد در بازار در دسترس بودند و پیرلو حداقل در کسب جام برای خالی نماندن عریضه موفق عمل کرده بود، بازگشت الگری سبک بازی تیم را با هزینه هنگفت در بازار تابستانی به همان سبک الگری بال بازگرداند و از همان ابتدا هواداران حاضر در استادیوم آلیانتس صدای انتقادشان بلند شد.
از او انتقاد نکنید وگرنه...
مکس صدای انتقادات را می‌شنید و ترجیح می‌داد با هواداران وارد درگیری لفظی شود اما محرومیت مدیران باشگاه و کسر 15 امتیاز از تیم، این بهانه را به مکس داد تا عدم توفیقش در نتیجه گیری سری آ را توجیه کند اما حذف از لیگ قهرمانان اروپا به فجیع‌ترین شکل، کنار رفتن از  جام حذفی در نیمه‌نهایی به دست اینتر و همچنین اختلاف 19 امتیازی با ناپولی در صدر جدول (با وجود بازگرداندن 15 امتیاز کسر شده در ابتدای فصل به حساب این تیم)، او را زیر فشار بی‌رحمانه‌ای از انتقادات قرار داده است.
بیانکونری راه دروازه رقبا را گم کرده‌اند
سرمربی که تیمش در 3 بازی متوالی اخیر عاجز از کسب پیروزی بوده در جوزپه مه‌آتزا علاوه بر قبول شکست نتوانست بیش از 5 شانس گلزنی نصفه و نیمه روی دروازه حریف به وجود آورد و اصلاً فاز تهاجمی سردرگم یووه تحت هدایت مکس که قرار بود ولاهوویچ را به‌عنوان سوپراستار در اختیار داشته باشد، راه گلزنی را پاک از یاد برده است. در 5 بازی اخیر، بیانکونری تنها 2 گل زده‌اند و سرمربی‌شان در کنفرانس‌های خبری پیش و پس از بازی راهی جز فرار از پاسخگویی به سوالات انتقادی برایش باقی نمانده است.
مکس در راه دارالمجانین
مکس در تورین، این روزها شبیه به دیوانه‌ها شده. پس از برتری ناپولی در استادیوم خانگی یوونتوس، به پارتنوپی بابت اینکه سرانجام قادر خواهند بود «یک» بار اسکودتو را فتح کنند تبریک گفته و مقابل اینتر پس از بازی با مدیران باشگاه رقیب در تونل درگیر شده و به آنها وعده داده سری آ را بالاتر از رتبه ششم به اتمام نخواهند رساند؛ تیمی که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپاست و حضور طعنه‌آمیزش در فینال جام حذفی ایتالیا با غلبه بر یوونتوس، ظاهراً بیش از حد مکس را برآشفته است.
سالیانه 7 میلیون یورو برای هیچ
الگری تا سال 2026 با یوونتوس تحت قرارداد است و دستمزد سرسام‌آور سالیانه 7 میلیون یورو به‌علاوه بندهای پاداش، باعث شده مدیران انتظار فتح جام و حضور در مراحل بالای لیگ قهرمانان اروپا را از سرمربی‌شان داشته باشند. این روزها و پس از بازگشت مکس،  تیم نه‌ تنها در فتح جام موفق عمل نمی‌کند، بلکه در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل به زنگ تفریح شده و برای سومین سال متوالی از نزدیک شدن به فتح اسکودتو عاجر مانده است. با این شرایط، اوضاع اقتصادی باشگاه به‌گونه‌ای نیست که مکس بدون فتح جام و سودآوری از درون زمین برای باشگاه، بتواند دست در دست بانوی پیر باقی بماند.
دوستی برای مکس باقی مانده؟
آندره‌آ آنیلی دوست نزدیک و قدیمی مکس در ماه نوامبر صندلی ریاست بر باشگاه را تحویل داده و با حضور الکان، الگری دیگر از حمایت حداکثری برخوردار نیست. انتخاب مدیر ورزشی جدید در دستور کار باشگاه است و هر روز که بیشتر می‌گذرد، مکس دوست‌های بیشتری در محدوه بیانکونری شهر تورین از دست می‌دهد. لیگ اروپا، گذر از سویا در مرحله نیمه‌نهایی و در نهایت فتح جام سطح دوم باشگاهی در قاره، تنها راه‌حلی است که برای مکس باقی مانده و حتی در صورت رسیدن به این هدف هم نمی‌توان با قاطعیت گفت الگری فصل را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
باشگاه در انتظار تعیین تکلیف
یووه شخصیت قهرمانی را از دست داده و اگرچه الگری در کنفرانس‌های خبری با اطمینان از تحت قرارداد بودنش با باشگاه به مدت حداقل ۲ سال دیگر سخن به میان آورده و باشگاهِ فعلاً سراسیمه از تغییرات مدیریتی و حسابرسی‌های ریزبینانه را به عدم داشتن برنامه مشخص برای بلند مدت محکوم می‌کند اما خودش هم خوب می‌داند پس از به صدا درآمدن سوت پایان فصل، مطلقاً هیچ تضمینی در فوتبال حرفه‌ای وجود ندارد که آغاز فصل 24-2023 با مکس را به او اطمینان بدهد.
زنگ خطر به صدا درآمده
یووه در خطر حذف از رقابت‌های اروپایی است و اگر در تابستان تکلیف پرونده تخلف مدیران سرنوشتش مشخص شود و دادگاه حکم قابل توجهی علیه یوونتوس صادر کند، باشگاه دلیلی برای پرداخت مبلغ سالیانه 7 میلیون یورو به سرمربی که از فتح جام عاجز است و سبک بازی تیمش  هواداران را مجاب به حضور در استادیوم نمی‌کند، پیدا نخواهد کرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری