football360 logo

پایان پادشاهی آژاکس در اردیویسه؛ تاج‌گذاری فاینورد با «جهانبخش»

24 اردیبهشت 1402 ساعت 20:2523 نظر
علیرضا جهانبخش با پیروزی این هفته فاینورد، اولین قهرمانی خود در سطح اول اروپا را به دست آورد.

به گزارش فوتبال 360، فاینورد با پیروزی مقابل گو اهد ایگلز، دو هفته پیش از پایان اردیویسه توانست قهرمانی خود را قطعی کند. شاگردان آرنه اشلوت، پیش از این بازی با 11 برد پیاپی جای خود را در صدر جدول اردیویسه محکم کرده بودند و فقط به یک برد دیگر برای قطعی کردن قهرمانی نیاز داشتند. بردی که این هفته و با نتیجه 3-0، مقابل تیم یازدهم جدول یعنی گو اهد ایگلز به دست آمد و باعث شد فاینورد 79 امتیازی، رسما قهرمان این فصل اردیویسه لقب بگیرد. جهانبخش در این مسابقه، دقیقه 62 وارد زمین شد.

بازگشت موفق به هلند

علیرضا جهانبخش، ستاره ایرانی فاینورد برای اولین بار، توانست قهرمانی در سطح اول اروپا را تجربه کند. جهانبخش که یک دهه قبل به فوتبال اروپا رفت، با نایمخن قهرمان لیگ دسته دوم هلند شد و در آلکمار، جایزه آقای گلی اردیویسه را به دست آورد. با این حال او نتوانسته بود به قهرمانی لیگ سطح اول هلند برسد. جهانبخش فصل پیش، بعد از دورانی ناموفق در برایتون به هلند برگشت و این فصل، نقش پررنگی در قهرمانی فاینورد داشت. اوج درخشش او، به بازی با آیندهوون رقیب مستقیم فاینورد برای قهرمانی مربوط می‌شد که جهانبخش، با دو گل تیمش را از شکست نجات داد و صدرجدول را برای فاینورد حفظ کرد. جهانبخش در بازی با آلکمار هم زننده گل مساوی و بازی با آژاکس، پایه‌گذار گل تساوی تیمش بود. گل‌هایی که باعث نجات فاینورد، مقابل رقبای مستقیم شدند. جهانبخش تا اینجای فصل در اردیویسه با وجود بازی چرخشی، 5 گل زده و 6 گل ساخته و بهترین گل‌ساز تیمش محسوب می‌شود. جهانبخش در لیگ اروپا هم 3 گل برای فاینورد زده است.

پایان انتظار

فاینورد برای شانزدهمین قهرمانی خود در اردیویسه، 6 سال صبر کرد. آن‌ها آخرین بار، فصل 2016/17 قهرمان هلند شدند. فاینورد در این فصل توانست پادشاهی طولانی آژاکس در هلند را به پایان برساند. از هفته چهاردهم اردیویسه، فاینورد به صدر جدول رسید و با 21 هفته صدرنشینی پیاپی، قهرمانی را جشن می‌گیرد. فاینورد نیم فصل دوم، فقط دو مساوی با توئنته و آیندهوون داشته و در سایر مسابقاتش، به پیروزی رسیده است. آن‌ها با قهرمانی لیگ هلند، فصل بعد به عنوان سهمیه مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهند داشت. در صورت قهرمانی منچسترسیتی در این فصل لیگ قهرمانان، فاینورد فصل بعد به عنوان قهرمان هلند در سید یک لیگ قهرمانان قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری