football360 logo

قرعه‌کشی دور دوم انتخابی المپیک 2024؛ اولین دوئل زنان ایران و استرالیا در راه است!

28 اردیبهشت 1402 ساعت 10:0014 نظر
با حضور 12 تیم دور دوم مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس قرعه‌کشی شد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال زنان ایران در مسیر رسیدن به المپیک همواره تلاش زیادی داشته اما اختلاف سطح معنادار فوتبال زنان ایران با بهترین تیم‌های قاره آسیا باعث شده تا تلاش‌های ملی‌پوش به‌ثمر ننشیند و حسرت حضور در المپیک به دلِ فوتبالیست‌های زن ایرانی بماند. در تازه‌ترین ماجراجویی، شاگردان مریم آزمون در مسیر انتخابی المپیک 2024 پاریس کار خود را آغاز کردند و در دور اول توانستند تیم ملی میانمار را کنار بگذارند و خود را به دور دوم برسانند.

تیم‌های ملی ایران، ویتنام، چین‌تایپه، تایلند، فیلیپین، ازبکستان و هند 7 تیم صعودکننده از دور اول رقابت‌ها بودند که طبق برنامه‌ریزی انجام شده در دور دوم تیم‌های ملی استرالیا، ژاپن، چین، کره‌جنوبی و کره‌شمالی هم به گردونه رقابت‌ها اضافه شدند تا مسابقات در دور دوم در 3 گروه 4 تیمی دنبال شود تا در نهایت 3 تیم برتر گروه‌ها به همراه بهترین تیم دوم به دور نهایی مسابقات انتخابی المپیک راه پیدا کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (پنجشنبه) از ساعت 6:30 بامداد به وقت تهران (11 به وقت کوالالامپور) در مقر خود مراسم قرعه‌کشی مسابقات دور دوم انتخابی المپیک 2024 را برگزار کرد که شاگردان مریم آزمون حریفان خود را شناختند و حالا باید خود را برای 3 مسابقه سخت و سرنوشت‌ساز که در آبان‌ماه برگزار خواهد شد، آماده کنند.

رقابت با غول‌های آسیا برای المپیکی‌شدن

تیم ملی زنان ایران در دور دوم مرحله انتخابی المپیک 2024 پاریس باید طبق قرعه‌کشی انجام شده به مصاف تیم‌های ملی استرالیا، چین‌تایپه و فیلیپن برود که هر 3 تیم جزو تیم‌های نامدار قاره آسیا محسوب می‌شوند. در تاریخچه فوتبال زنان ایران سابقه رویارویی با تیم‌های ملی چین‌تایپه و فیلیپن به چشم می‌خورد که در دوئل با چین‌تایپه، 3 برد برای آن‌ها و یک پیروزی برای تیم ملی زنان ایران نمایان است که این پیروزی در سال 2008 در مسیر انتخابی مسابقات جام ملت‌های آسیا به‌دست آمده است و آخرین رویارویی دو تیم هم در جام ملت‌های آسیا 2022 بود که با برتری 5 گله چین‌تایپه به پایان رسید.

ملی‌پوشان فوتبال زنان ایران تاکنون در 2 مسابقه هم مقابل فیلیپین قرار گرفته‌اند که هر دو مسابقه به سود فیلیپنی‌ها به پایان رسیده که آخرین دوئل دو تیم در مسیر انتخابی مسابقات المپیک 2020 توکیو بود. تیم ملی استرالیا که با ایستادن در رتبه دهم رنکینگ فیفا برترین تیم قاره آسیا محسوب می‌شود، هیچ‌گاه برابر تیم ملی زنان ایران قرار نگرفته و حالا برای اولین‌بار قرار است دوئل تیم‌های ملی زنان ایران و استرالیا به انجام برسد؛ آن‌هم در شرایطی که طبق قرعه‌کشی انجام شده، استرالیایی‌ها میزبانی مسابقات گروه اول انتخابی المپیک 2024 پاریس را برعهده دارند و اولین دوئل تاریخ فوتبال زنان ایران و استرالیا در خاک این کشور برگزار می‌شود.

سامانتا کر فوق‌ستاره استرالیایی‌ها محسوب می‌شود که در تیم زنان چلسی حضور دارد و در کارنامه خود کسب عنوان برترین بازیکن جهان را هم دارد و مطمئنا رویارویی با این فوق‌ستاره می‌تواند چالش جذابی برای فوتبال زنان ایران باشد؛ به‌ویژه آنکه در اولین دوئل در مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس، شاگردان مریم آزمون باید برابر استرالیا به میدان بروند.

در سودای یک پاییز خاطره‌انگیز

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز به طور دقیق تقویم برگزاری مسابقات دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس را اعلام نکرده اما قرار است این مسابقات از اول آبان‌ماه تا دهم آبان‌ماه 1402 پیگیری شود که طبق برنامه‌ریزی انجام شده ابتدا تیم ملی ایران برابر استرالیا قرار خواهد گرفت و سپس شاگردان مریم آزمون باید مقابل تیم ملی چین‌تایپه به میدان بروند و در آخرین مسابقه هم برابر تیم ملی فیلیپین صف‌آرایی خواهند کرد.

تیم ملی فوتبال زنان ایران هیچ‌گاه نتوانسته از دور دوم انتخابی مسابقات المپیک به دور بعدی راه پیدا کند و ملی‌پوشان در سودای آن هستند تا بتوانند با تاریخ‌سازی شرایط را به سود خود تغییر بدهند و برای نخستین‌بار حضور در جمع 4 تیم برتر آسیا در مسیر رسیدن به سهمیه المپیک را تجربه کنند!

کره‌ای‌ها در گروه مرگ!

گروه دوم رقابت‌های دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس در شرایطی قرعه‌کشی شد که تیم ملی چین به عنوان سرگروه انتخاب و تیم‌های ملی کره‌جنوبی، تایلند و کره‌شمالی به عنوان سایر تیم‌های شرکت‌کننده در این گروه نام‌شان از گوی خارج شد. طبق آخرین رنکینگ فیفا، چینی‌ها سیزدهمین تیم برتر جهان به شمار می‌آیند و تیم ملی کره‌جنوبی هم در جایگاه هفدهم برترین تیم‌های ملی جهان قرار دارد. تیم ملی تایلند هم در رتبه چهل‌وچهارم است تا سخت‌ترین گروه ممکن شکل گرفته باشد.

تیم ملی ژاپن هم در گروه سوم و پایانی مسابقات دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس باید با تیم‌های ملی ویتنام، ازبکستان و هند رقابت کند که میزبانی این گروه برعهده کشور ازبکستان است. ژاپنی‌ها نسبت به هم‌گروهان خود شرایط بهتری دارند و انتظار می‌رود که احتمالا آن‌ها بتوانند خود را به عنوان تیم سرگروه به مرحله پایانی برسانند و مسیر چندان دشواری در مقابل ژاپنی‌ها به چشم نمی‌آید.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری