football360 logo

آغاز جام جهانی زیر 20 سال در سرزمین خورشید؛ چه کسی راه مسی و مارادونا را ادامه می‌دهد؟

30 اردیبهشت 1402 ساعت 09:295 نظر
مسابقات زیر 20 سال فوتبال جهان از امشب آغاز خواهد شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، دیگو مارادونا، لیونل مسی، پل پوگبا و ارلینگ هالند همه سوپراستار هایی هستند که قبل از تبدیل شدن به نام های معروف جهان فوتبال، برنده کفش طلا یا توپ طلای جام جهانی زیر ۲۰ سال شدند. البته نیاز به یادآوری است که لئو مسی توانست هر دوی این جوایز را ببرد تا از همان نوجوانی خود را خاص‌تر از همه نشان دهد.

بزرگترین تورنمنت جهانی فوتبال پس از جام جهانی بزرگسالان از روز شنبه در آرژانتین با حضور ۲۴ تیم آغاز می‌شود و باید دید جام قهرمانی به کدام تیم می‌رسد؟

مسابقات اروپایی اگر چه هنوز به پایان نرسیده و بازی های کلیدی آن باقی مانده اما آنها مجبور هستند پدیده های خود را در اختیار تیم های ملی قرار دهند و شاهد حضور ستارگان آینده فوتبال در آسمان سرزمین خورشید باشند.

آندری سانتوس از برزیل

چلسی ۱۳ میلیون پوند برای جذب آندری سانتوس در ژانویه پرداخت کرد اما به دلیل عدم دریافت مجوز برای بازی دادن مجبور شد تا پایان فصل انگلیس، او را به برزیل برگرداند تا به صورت قرضی در واسکوداگاما بازی کند.

این بازیکن ۱۹ ساله که در ابتدا با سرخیو بوسکتس هافبک اسپانیایی بارسلونا مقایسه می‌شد، این امکان را دارد تا شاید در آینده‌ای نه چندان دور بهتر از اسطوره خط میانی بلوگرانا ظاهر شود؛ همان طور که در مسابقات قهرمانی زیر ۲۰ سال آمریکای جنوبی در ژانویه گذشته این موضوع را ثابت کرد و با ۶ گل به عنوان کاپیتان تیم ملی برزیل توانست عنوان بهترین گلزن مسابقات را به خود اختصاص دهد. او دوباره بازوبند کاپیتانی تیم زیر ۲۰ سال برزیل را به بازو می‌بندد و به دنبال ششمین قهرمانی برزیل در این تورنمنت است.

سامبا دیالو از سنگال

دیالو که سادیو مانه بعدی نامیده می‌شود در فصل ۲۰۲۱/۲۲ زمانی که دینامو کیف به مرحله حذفی لیگ جوانان یوفا رسید در کانون توجهات قرار گرفت.

این وینگر مقابل بایرن مونیخ و بارسلونا ۲ گل به ثمر رساند تا شایعات زیادی پیرامون علاقه قهرمان آلمان نسبت به او شنیده شود که البته او در نهایت در اوکراین ماندگار شد.

این بازیکن ۲۰ ساله که کاپیتان سنگال در جام ملت های آفریقا زیر ۲۰ سال در ماه مارس بود، به تازگی ۳ بار برای تیم بزرگسالان دیناموکیف بازی کرده اما یک نمایش دراماتیک از او در آرژانتین می‌تواند باعث شود تا پیش از دو رقمی شدن بازی های رسمی‌اش برای دینامو راهی ۵ لیگ معتبر اروپایی شود.

تایچی فوکوی از ژاپن

بایرن مونیخ در چند سال گذشته تلاش های زیادی برای ارتقای ارتباط آکادمی خود با کشور های آسیایی انجام داده و پس از زیر نظر گرفتن کشور ژاپن، تصمیم گرفت فوکوی را به آلمان ببرد.

او توجه بایرن مونیخ را به خود جلب کرد. فوکوی تاکنون در ساگان توسو بازی می‌کند و بعید نیست برای فصل جدید به آلمان بازگردد تا در آنجا ماندگار شود.

این بازیکن ۱۸ ساله همراه با نیکو تاکاهاشی مدافع میانی بارسلونا یکی از خاص ترین بازیکنان این تورنمنت به شمار می‌رود و باید دید سامورایی‌ها چه نتیجه‌ای می‌گیرند؟

ویلسون اودوبر از فرانسه

ناکامی پاری سن ژرمن در حفظ استعداد های بومی برای تمام دنیا حقیقت پیدا کرده اما جدایی اودوبر باعث شده تا قهرمان فرانسه از این اشتباه خود درس بگیرد تا مبادا استعدادهای دیگری از میان انگشتانشان بلغزد.

این مهاجم قرارداد حرفه‌ای خود با پاریسی‌ها را در ابتدای فصل گذشته فسخ کرد تا در تابستان ۲۰۲۲ به تروا تیمی که متعلق به گروه ورزشی-اقتصادی سیتی است بپیوندد و با توجه به سقوط این تیم به دسته پایین‌تر، این احتمال وجود دارد برای فصل بعد به منچسترسیتی منتقل شود!

ماکسیمو پرونه از آرژانتین

نام منچسترسیتی آمد! منچسترسیتی طی سالیان اخیر تمایل خود را به جذب بازیکنان جوان قاره آمریکای جنوبی به منظور کشف مسی جدید جهان فوتبال نشان داده اما بسیاری از آنها با نظر منفی پپ گواردیولا روبه رو شده‌اند. اکنون به سراغ کسی می‌رویم که باعث شد تا پپ نسبت به او اعلام رضایت کند و این بازیکن را به تیم اصلی ببرد. او در نیم فصل دوم از روی نیمکت شاهد اوج گیری سیتیزن‌ها بود و در فصل جدید باید آماده شنیدن نامش از زبان گزارشگر های فوتبال باشیم.

سیتی ۸ میلیون پوند پرداخت کرد تا این هافبک را از ولز سارسفیلد در ژانویه به منچستر بیاورد زیرا عملکردش در آرژانتین با فده والورده از رئال مادرید و فرنکی دی‌یونگ از بارسلونا مقایسه می‌شد.

کندری پائز از اکوادور

جوان ترین بازیکن جام جهانی زیر ۲۰ سال ممکن است به یکی از بهترین های این تورنمنت تبدیل شود و پائز به عقیده بسیاری از رسانه های جهان به عنوان بزرگترین استعداد فوتبالی بومی اکوادور و قاره آمریکای جنوبی به شمار می‌رود.

این بازیکن توسط چلسیِ جاه طلب تاد بولی به رسمیت شناخته شده و قرار است با قراردادی به ارزش ۱۷.۵ میلیون پوند به استمفوردبریج نقل مکان کند و البته این موضوع لازم به ذکر است که او تا سال ۲۰۲۵ در اکوادور می‌ماند زیرا تازه ۱۶ سال سن دارد و بسیار جوان است.

علاوه بر چلسی، منچستر یونایتد و بوروسیادورتموند هم مشتاق جذب این بازیکن آینده دار بودند و این موضوع باعث می‌شود احتمال دهیم نام پائز، نامی باشد که در آینده زیاد درباره او می‌شنویم.

دین اسکارلت از انگلیس

درست در شرایطی که به پایان فصل می‌شویم، اگر اخبار نقل و انتقالات تابستان فوتبال اروپا را مرور کنید، متوجه می‌شوید هری کین بعید است فصل بعد را در لندن بگذارند.تاتنهام هم باید خود را برای زندگی بدون هری کین آماده کند و دین اسکارلت همان عاملی است که موجب احیای امید هواداران تاتنهام می‌شود.

این بازیکن ۱۹ ساله پس از آن که در اولین فصل دوران حرفه‌ای خود به پورتسموث انتقال پیدا کرد، ۶ گل به ثمر رساند و با قهرمانی در جام ملتهای زیر ۱۹ سال اروپا در سال ۲۰۲۲، نامش به عنوان امید اول خط آتش شیرها ذکر می‌شود البته نام لیام دلاپ مهاجم منچسترسیتی نامی است که خواب و خوراک را از او گرفته و شاید باعث شود شماره ۹ انگلیس از این جوان گرفته شود.

گابریل اسلونینا از ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا تاریخ پر افتخاری در پرورش دروازه‌بانان دارد اما اسلونینا ممکن است با گذر از تیم هاوارد، مت ترنر، زک استفن و تونی میولا به عنوان بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال آمریکا شناخته شود زیرا این بازیکن ۱۹ ساله در همیشه سن با بازیکنانی مانند جانلوئیجی بوفون و یان اوبلاک مقایسه شده است!

چلسی بیش از ۱۲ میلیون یورو برای جذب اسلونینا به شیکاگو فایر پرداخت کرد و اگر چه او هنوز برای شیرهای استمفوردبریج بازی نکرده اما مطمئنا بزودی مرد اول باشگاه خواهد شد.

ماتیاس سوله از آرژانتین

ماسیمیلیانو آلگری در طول فصل تلاش بسیار زیادی برای احیای تیم بیمار خود کرد و یکی از راه هایی پیشرو اعتماد به جوانان بود و اتفاقا از این راه به موفقیت رسید.

سوله که در رسانه های ایتالیایی به آنخل دی‌ماریا هم تیمی آرژانتینی‌اش شبیه شده، یکی از ستاره فصل ۲۰۲۱-۲۲ لیگ جوانان یوفا بوده و از شروع فصل ۲۱ بازی برای بیانکونری انجام داده است.قطعا تیم ملی آرژانتین با داشتن ستاره‌ای چون او شرایط متفاوتی را تجربه کند.

*یاسین معصومی

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری