football360 logo

مسیر زنان در راه رسیدن به المپیک پاریس؛ امیدوار به تاریخ‌سازی در سرزمین کانگروها

31 اردیبهشت 1402 ساعت 18:0021 نظر
تیم ملی فوتبال زنان ایران روزهای سرنوشت‌سازی را در مقابل خود می‌بیند و مسیر سختی برای رسیدن به المپیک 2024 پاریس در پیش دارد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال زنان ایران هفته گذشته در قرعه‌کشی مرحله دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس رقبایش را شناخت و شاگردان مریم آزمون باید در این مرحله با تیم‌های ملی استرالیا، فیلیپین و چین‌تایپه رقابت کنند. ملی‌پوشان 5 ماه فرصت دارند تا بتوانند در اوج آمادگی در مسابقات انتخابی المپیک 2024 شرکت کنند؛ آن‌هم در شرایطی که تیم ملی فوتبال زنان ایران تجربه 2 دوره حضور در مرحله دوم انتخابی المپیک را در کارنامه‌اش دارد که در سال 2012، اجازه حضور تیم زنان ایران با هدایت مریم ایراندوست از سوی فیفا صادر نشد اما در سال 2020، شرایط متفاوت بود اما شاگردان مریم آزمون نتوانستند خود را به مرحله پایانی برسانند.

فوتبال زنان ایران در حالی در بین 12 تیم برتر قاره آسیا قرار گرفت و باید در مرحله دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس شرکت کند که در بین این 12 تیم، ضعیف‌ترین رنکینگ فیفا در اختیار شاگردان مریم آزمون است. همین مسئله نشان می‌دهد که شاگردان آزمون در مسابقات پیش‌رو مسیر سختی را در پیش دارند و به نظر می‌رسد که رسیدن به مرحله نهایی انتخابی المپیک، رویایی دور از دسترس است اما می‌توان به‌ثبت بهترین عملکرد ممکن در رقابت‌های انتخابی المپیک امیدوار بود.

تقویمی که فعلاً خالی است!

شاگردان آزمون که فیفادی ژانویه را پیش از حضور در مسابقات دور اول انتخابی المپیک از دست دادند، حالا امید دارند که با هماهنگی‌های انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال بتوانند در 5 ماه پیش‌رو از فرصت‌های زمانی به‌وجود آمده بهترین استفاده را ببرند و در اوج آمادگی به کانبرا استرالیا سفر کنند و در مسابقات دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس شرکت کنند.

فدراسیون فوتبال هنوز تقویمی از بازی‌های دوستانه احتمالی تیم ملی فوتبال زنان ارائه نکرده که این مسئله نشان می‌دهد هنوز برگزاری مسابقه‌ای قطعی نشده اما شرایط برای رقبای ایران کاملاً متفاوت است و آن‌ها در اوج آمادگی خود را به مسابقات دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس می‌رسانند و بهترین شرایط برای تیم ملی استرالیا فراهم است.

یاران «کر» در اوج آمادگی به دنبال بلیت پاریس

تیم ملی استرالیا پیش از آنکه در اولین مسابقه از دور دوم مرحله انتخابی المپیک 2024 روز پنجشنبه چهارم آبان‌ماه مقابل تیم ملی ایران قرار گیرد، باید حداقل در 4 مسابقه سرنوشت‌ساز به میدان بروند. پیش از آغاز جام جهانی فوتبال زنان 2023، شاگردان تونی گوستاوو که رتبه دهم رنکینگ فیفا را در اختیار دارند باید 23 تیرماه مقابل تیم ملی فرانسه به میدان بروند و بعد از این مسابقه، مسابقات جام جهانی به میزبانی استرالیایی‌ها آغاز خواهد شد.

شاگردان گوستاوو در مرحله گروهی باید مقابل تیم‌های ایرلند، نیجریه و کانادا قرار گیرند و احتمال صعود استرالیایی‌ها به مرحله حذفی هم وجود دارد. حتی در صورت حذف در مرحله گروهی جام جهانی هم استرالیایی‌ها تا پیش از رویارویی با تیم ملی زنان ایران، 4 مسابقه باکیفیت و جذاب را در تقویم خود دارند و حتی احتمال اضافه شدن 4 مسابقه دیگر هم در صورت رسیدن به مرحله فینال جام جهانی وجود دارد.

شرایط کاملاً متفاوت رقبای ایران

تیم ملی زنان فیلیپین که در رنکینگ 49 فیفا حضور دارد و هجده پله جایگاهش نسبت به ایران بهتر است، دیگر تیم آسیایی است که در جام جهانی 2023 قرار است شرکت کند. فیلیپینی‌ها که اولین حضورشان در جام جهانی را تجربه می‌کنند، سومین رقیب ایران در دور دوم مرحله انتخابی المپیک 2024 هستند و روز چهارشنبه دهم آبان‌ماه مقابل تیم ملی ایران قرار خواهند گرفت اما پیش از این مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز، شاگردان آلن استایچیچ باید در جام جهانی 2023 به میدان بروند.

شاگردان استایچیچ پیش از رویارویی با تیم ملی زنان ایران، با تیم‌های ملی سوئیس، نیوزلند و نروژ در جام جهانی رقابت خواهند کرد و سپس برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک حاضر می‌شوند. فیلیپینی‌ها از این حیث خوش‌شانس هستند که دیدارهای خود در جام جهانی را در کشور نیوزلند برگزار می‌کنند و این مسئله می‌تواند باعث آشنایی بیشتر آن‌ها با شرایط آب‌وهوایی با توجه به مجاورت کشورهای نیوزلند و استرالیا، شود و این موضوع می‌تواند یک برگ برنده برای آن‌ها تلقی شود.

تیم ملی زنان چین‌تایپه که در جام ملت‌های آسیا 2022 آخرین رقیب ایران بود، برخلاف تیم ملی زنان ایران از فیفادی‌های ماه ژانویه و فوریه 2023 استفاده کرد و آن‌ها در 3 مسابقه مقابل تیم‌های ملی تایلند، پاراگوئه و گینه به میدان رفتند. در مرحله انتخابی المپیک 2024 هم شاگردان چان هیو با 2 برد پیاپی توانستند خود را به دور دوم برسانند و حالا باید روز یکشنبه هفتم آبان‌ماه در این مرحله مقابل تیم ملی زنان ایران قرار گیرند. چینی‌ها هنوز برنامه‌های بازی‌های دوستانه خود در مسیر آماده‌سازی برای شرکت در دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس را اعلام نکرده‌اند تا از حیث در شرایطی مشابه تیم ایران قرار داشته باشند!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری