football360 logo

لژیونرهای سرشناس در راه خانه؛ بمب‌های ساعتیِ بازار تابستانه

01 خرداد 1402 ساعت 13:0032 نظر
به نظر می‌رسد که (1+6) بازیکن باتجربه فوتبال ایران می‌توانند چهره‌های خبرساز نقل‌وانتقالات تابستانی شوند.

به گزارش فوتبال 360، نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران همواره در اوج هیجان و حساسیت دنبال شده و به نظر می‌رسد در فصل پیش‌رو هم این اتفاق رخ خواهد داد و از روز بیستم خردادماه که پنجره نقل‌وانتقالاتی پیش از آغاز لیگ بیست‌وسوم شروع به کار می‌کند، باید چشم‌انتظار بمب‌ترکانی باشگاه‌ها به ویژه باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور بود. در این میان یکی از جذاب‌ترین اتفاقات می‌تواند موضوع بازگشت لژیونرها به فوتبال ایران باشد که در رشد کیفی رقابت‌های لیگ برتر موثر است.

لیگ بیست‌ودوم در حالی به نقطه پایان خود رسید که یکی از نکات جالب‌توجه، بازگشت لژیونرها در این فصل بود؛ از حضور علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی در پرسپولیس تا حضور مهدی قایدی و محمد محبی در استقلال و البته حضور پیام نیازمند در سپاهان. به نظر می‌رسد که در فصل آینده مسابقات لیگ برتر هم این مسئله می‌تواند اتفاق جذاب و محتملی باشد و هواداران فوتبال چشم‌انتظار آن هستند تا روند فعالیت تیم مورد علاقه خود را در بازار تابستانه رصد کنند و احتمالاً بازیکنان نام‌آشنایی در بازار پیش‌رو در سودای بازگشت به لیگ ایران خواهند بود.

مدافعان پرسپولیسی در راه تهران؟

شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان بعد از گذراندن یک فصل ناموفق در لیگ ستارگان قطر در سودای بازگشت به فوتبال ایران هستند. این دو ستاره فصل ناموفقی را پشت سر گذاشتند؛ به‌طوری که تیم‌شان با وجود حضور در میانه‌های جدول رده‌بندی لیگ ستارگان، عنوان بدترین خط دفاعی را از آن خود کرد که ثبت این رکورد منفی، 2 مدافع ایرانی نقش‌آفرین بودند. خلیل‌زاده هنوز یک فصل دیگر با الاهلی قطر قرارداد دارد و کنعانی‌زادگان هم به تازگی به مدت 2 فصل قراردادش را تمدید کرده اما گفته می‌شود که احتمال جدایی این دو ستاره از تیم قطری وجود دارد.

خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان در مصاحبه‌های خود مدعی شده‌اند که در لیگ ایران جز پرسپولیس در تیم دیگری حضور پیدا نمی‌کنند و این مسئله می‌تواند فرآیند بازگشت آن‌ها به لیگ برتر ایران را دچار چالش تازه‌ای کند چون پرسپولیسی‌ها در خط دفاعی دو بازیکن آماده و موفق دارند. با توجه به حضور مرتضی پورعلی‌گنجی و گیورگی گولسیانی، حضور 2 لژیونر ایرانی شاغل در لیگ قطر دور از ذهن به نظر می‌رسد و این احتمال وجود دارد که برای لیگ بیست‌وچهارم، شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان در سودای بازگشت به پرسپولیس به لیگ برتر ایران بازگردند و در نقل‌وانتقالات پیش‌رو احتمال رقم خوردن این انتقال از حداقل امکان برخوردار است.

معمای شش‌های سابق استقلال

امید ابراهیمی قراردادش با تیم الوکره قطر به پایان رسیده و ابراهیمی در 35 سالگی قراردادش را با تیم قطری تمدید نکرده است. با توجه به حضور خسرو حیدری روی نیمکت استقلال، گفته می‌شود که که مربی آبی‌ها حضور امید ابراهیمی در فصل آینده استقلال را به ریکاردو ساپینتو پیشنهاد کرده اما هنوز تصمیم سرمربی پرتغالی درباره ابراهیمی مشخص نیست و این احتمال وجود دارد که با نیت خداحافظی از فوتبال با پیراهن استقلال، در نقل‌وانتقالات تابستانی پیش‌رو امید ابراهیمی به جمع آبی‌پوشان پایتخت اضافه شود.

علی کریمی فصل پرنوسانی را در کایسری‌اسپور ترکیه پشت سر گذاشت و مصدومیت‌های سریالی مانند فصول گذشته بازهم دامان‌گیر کریمی شد و همین مسئله باعث شده تا احتمال جدایی او از تیم ترکیه‌ای مطرح شود. کریمی در فوتبال ایران سابقه بازی در تیم‌های سپاهان و استقلال را دارد و احتمال حضورش در هر دو تیم محتمل است؛ البته که به نظر می‌رسد سپاهانی‌ها با توجه به از دست دادن بازیکنی مانند مانوئل فرناندز بیشتر به جذب کریمی نیاز داشته باشند اما مصدومیت‌های سریالی این هافبک باتجربه باعث شده تا آینده فوتبالی‌اش مبهم باشد و باشگاه‌های ایرانی هم برای خرید او دچار تردید شوند.

برادران محمدی و چالش بازگشت

میلاد محمدی در فصل قهرمانی آاِک یونان جزو بازیکنان نیمکت‌نشین این تیم بود و در دوئل با احسان حاج‌صفی، به کاپیتان تیم ملی باخت و بیشتر از روی نیمکت مسابقات تیمش را تماشا می‌کرد. محمدی بعد از تجربه قهرمانی در لیگ یونان، حالا در سودای کسب تجربه جدید است و گفته می‌شود با توجه به تمدید قرارداد حاج‌صفی، احتمال ادامه همکاری او با باشگاه آاک دور از ذهن نیست و در این میان، شایعه بازگشت میلاد محمدی به لیگ برتر فوتبال ایران مطرح شده است.

یحیی گل‌محمدی به دنبال تقویت سمت چپ خط دفاعی تیمش است و به مانند نقل‌وانتقالات زمستانی در سودای جذب میلاد محمدی است. برادر دوقلو میلاد هم در شرایطی مشابه قرار دارد و بعد از سقوط السیلیه به لیگ دسته اول فوتبال قطر، حالا مهرداد محمدی به دنبال یک تصمیم تازه است؛ به‌ویژه آنکه با 8 گل زده فصل موفقی را در لیگ ستارگان قطر گذراند اما بعید به نظر می‌رسد که در این کشور بخواهد فوتبال خود را ادامه بدهد و اتمام قرارداد مهرداد محمدی با السیلیه باعث شده تا از او به عنوان یکی از چهره‌های ویژه بازار تابستانه یاد شود.

بمبی به نام «سامان»

سامان قدوس بعد از نیمکت‌نشینی‌های سریالی سرانجام تصمیم گرفت تا از برنتفورد جدا شود و این باشگاه انگلیسی هم به صورت رسمی طی بیانیه‌ای با قدردانی از هافبک ایرانی تیمش اعلام کرد که در پایان فصل قرارداد قدوس تمدید نخواهد شد و این بازیکن می‌تواند برای فصل آینده تیم جدید خود را انتخاب کند. هر چند که گفته می‌شود احتمال حضور قدوس در فوتبال سوئد وجود دارد اما حضور او در لیگ برتر فوتبال ایران هم دور از ذهن نیست و به عنوان یک احتمال می‌تواند مطرح باشد.

تیم‌های متمولی مانند تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان در کنار سرخابی‌های پایتخت می‌توانند مشتریان دست به نقد سامان قدوس باشند. هر چند که ارزش‌گذاری 2 میلیون یورویی قدوس می‌تواند معادلات حضور او در فوتبال ایران را پیچیده کند اما در صورت انتقال این ستاره دورگه به فوتبال ایران، می‌تواند مهم‌ترین نقل‌وانتقال تابستانی رقم بخورد و بعد از حضور بازیکنانی مانند اشکان دژاگه، ستاره‌ای مانند سامان قدوس می‌تواند با حضورش باعث اعتلای رشد کیفی فوتبال باشگاهی ایران شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری