football360 logo

حواشی ادامه‌دار در اردوی فوتبال ملی زنان؛ «کودایی» در موقعیت «رحمتی»!

03 خرداد 1402 ساعت 12:159 نظر
دروازه‌بان نام‌آشنای فوتبال زنان همچنان جایی در اردوهای تیم ایران ندارد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال زنان ایران بعد از موفقیت در مقابل میانمار و رسیدن به مرحله دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس، خود را برای حضور در این رقابت‌ها آماده می‌کند؛ آن‌هم در شرایطی که شاگردان مریم آزمون باید در این مرحله از رقابت‌ها، مقابل تیم‌های ملی استرالیا، فیلیپین و چین‌تایپه قرار گیرند که روی کاغذ، حداقل شانس برای صعود ایران به مرحله پایانی انتخابی المپیک 2024 پاریس مطرح است اما ملی‌پوشان امید دارند که بتوانند نمایش‌های خوبی را از خود به جای بگذارند.

آزمون در شرایطی در یک‌سال گذشته مسئولیت هدایت تیم ملی فوتبال زنان ایران را برعهده داشته که حواشی جنجالی پیرامون تیم ملی وجود داشته و تصمیمات خبرساز مریم آزمون باعث شده است تا بر این حواشی افزوده شود. در این میان، یکی از جنجالی‌ترین مباحث حذف زهره کودایی از فهرست تیم ملی بود که اتفاق جنجالی به شمار می‌رود؛ به‌ویژه آنکه در مسیر رسیدن به جام ملت‌های آسیا، کودایی بهترین بازیکن ایران بود و عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت اما بعد از جدایی مریم ایراندوست از تیم ملی، شرایط برای این دروازه‌بان باتجربه هم تغییر کرد.

پای یک مربی جنجالی در میان است

زهره کودایی بعد از آنکه مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال زنان شد، به اردوی ملی فراخوانده شد اما کودایی اعلام کرد که به واسطه مشکلات شخصی قادر به حضور در اردوی تیم ملی زنان نیست. در این میان، شنیده‌های غیررسمی حکایت از آن داشت که با توجه به انتخاب فاطمه عزیزی به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها، آن‌هم در شرایطی که عزیزی تا فصل گذشته در لیگ برتر فوتبال زنان دروازه‌بان بود و بدون رزومه به تیم ملی رسید، باعث دلخوری کودایی شده است.

تیم ملی فوتبال زنان ایران در غیاب کودایی به میانمار سفر کرد و سهمیه حضور در دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس را به‌دست آورد و انتظار می‌رفت که بعد از این صعود، زهره کودایی به فهرست تیم ملی بازگردد اما گویا به مانند موضوع اختلاف کارلوس کی‌روش و مهدی رحمتی که منجر به حذف زودهنگام رحمتی از تیم ملی شد، حالا آن شرایط در اردوی تیم ملی زنان در حال تکرار است.

چراغ قرمز در مقابل ستاره فوتبال زنان

مریم آزمون در واکنش به عدم حضور زهره کودایی در تیم ملی پیشتر واکنش نشان داده بود و توضیح داد: «ارزش زیادی برای کودایی قائل هستم و از وقتی سرمربی شدم، سه بار او را به تیم ملی دعوت کردم و در هر سه بار او از حضور سر باز زد. تیم ملی به او ابهت و بزرگی را داده و همه مردم ایران از او انتظار دارند. به هر حال بعد از افتخارآفرینی که برای کشورمان کرد، دوباره آمده و می‌تواند به افتخارآفرینی خود ادامه بدهد، چون تیم ملی مقدس است و جایی است که همه ما نسبت به آن دین داریم، خصوصاً افرادی مثل او که افتخار فوتبال زنان هستند».

آزمون در شرایطی این توضیحات را ارائه کرده که دور جدید تمرینات تیم ملی زنان قرار است از امروز (چهارشنبه) آغاز شود و نکته جالب‌توجه اینکه همچنان خبری از نام زهره کودایی در فهرست تیم ملی زنان نیست؛ آن‌هم در شرایطی که مینا نافعی دروازه‌بان دوم تیم سپاهان در فصل گذشته به اردوی ملی دعوت شده اما کودایی که دروازه‌بان اول طلایی‌پوشان جایی در تیم ملی ندارد تا بیش از پیش اختلافات میان آزمون و کودایی نمایان شود!

ستاره 33 ساله فوتبال زنان ایران که امید زیادی داشت تا بتواند در مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس بدرخشد، حالا کار خود را در نقطه پایان همکاری با تیم ملی می‌بیند و در صورت رسمی‌شدن قرارداد مریم آزمون، دور از ذهن نیست که کودایی به سراغ خداحافظی از تیم ملی برود و برای همیشه از عرصه ملی کنار بکشد. تصمیمی که انتظار می‌رود با مساعدت مدیران فدراسیون فوتبال، جلوی آن گرفته و این ستاره باتجربه به تیم ملی بازگردد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری