football360 logo

تنها 90 دقیقه فرصت برای رسیدن به بکام؛ پروس طلسم می‌شکند؟

04 خرداد 1402 ساعت 18:2216 نظر
جیمز وارد پروس تنها دیدار مقابل لیورپول را برای گلزنی از روی ضربات ایستگاهی فرصت خواهد داشت.
به گزارش فوتبال 360، سقوط ساوتهمپتون به دسته پایین‌تر فوتبال انگلیس، هفته آینده رسماً به وقوع خواهد پیوست و دیدار مقابل لیورپول در استادیوم خانگی این تیم، آخرین لحظات حضور قدیس‌ها در لیگ برتر انگلیس را رقم خواهد زد.
ساوتهمپتون که مدت‌هاست سقوطش به چمپیونشیپ قطعی شده و فصل آینده به جای برنلی و شفیلدیونایتد در سطح دوم فوتبال حرفه‌ای انگلیس به میدان خواهد رفت، برای رکوردشکنی کاپیتانش پیش از سقوط به چمپیونشیپ تنها 90 دقیقه فرصت باقی است و اگر جیمز وارد پروس از روی ضربه ایستگاهی موفق به گشودن دروازه آلیسون بکر نشود، حداقل یک سال در رسیدنش به رکورد دیوید بکام وقفه خواهد افتاد.
بهتر از هر کاشته‌زنِ دیگری؟
وارد پروس که توسط پپ گواردیولا بهترین ضربه کاشته زنِ جهان فوتبال لقب داده شده و 17 مرتبه در تاریخ لیگ برتر از روی ضربات کاشته دروازه حریفان را باز کرده است، برای به ثمر نشاندن گل شماره 18 بیش از حد انتظار صبر کرده و ممکن است این انتظار بسیار طولانی‌تر هم بشود.
ساوتهمپتون در لیگ برتر آخرین بار 13 هفته پیش و مقابل لسترسیتی تیم پیروز میدان لقب گرفته بود که وارد پروس در آن دیدار شانس گلزنی از روی نقطه پنالتی را از دست داده بود. هافبک 28 ساله ساوتهمپتون که از ابتدای دوران حرفه‌ای با پیراهن این تیم به میدان رفته و جشن صعود به لیگ برتر را با قدیس‌ها در سال 2012 تجربه کرد، حالا برای اولین بار با این تیم به چمپیونشیپ راهی خواهد شد و اگر نتواند رکورد بکام را در 90 دقیقه باقی مانده بشکند، باید به انتظار بازگشت چه با پیراهن ساوتهمپتون و چه با پیراهن تیمی دیگر به لیگ برتر انگلیس باشد.
تنها 90 دقیقه فرصت باقی است
او که بیش از 400 بازی با پیراهن قدیس‌ها انجام داده است، بیش از یک سال است از رکورد کریس رونالدو، تیری آنری و جانفرانکو زولا گذر کرده و رتبه دومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر انگلیس از روی ضربات ایستگاهی را در اختیار دارد اما صبرش برای رسیدن به بکام بیش از اندازه طولانی شده و تنها یک گل دیگر از این راه نیاز دارد تا با رکورد 18 گله دیوید بکام از روی ضربات ایستگاهی در صدر جدول بهترین ایستگاهی‌زن‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس برابر شود.
پایان موقت یک دهه ماجراجویی
وارد پروس سال 2013 نخستین ضربه ایستگاهی‌اش در لیگ برتر را وارد دروازه حریف کرد و علیرغم سقوط با ساوتهمپتون به دسته پایین‌تر، تا تابستان 2026 با قدیس‌ها قرارداد دارد. مرد انگلیسی آنگونه که پس از قطعی شدن سقوط تیم از «پایین‌تر آمدن سطح استانداردهای باشگاه» سخن به میان آورد، اگر نظرش نسبت به پروژه آینده ساوتهمپتون برای صعود دوباره به لیگ برتر یا حتی حضور در جمع مدعیان صعود جلب نشود، مدیران باشگاه کار سختی برای نگه داشتن وارد پروسِ باتجربه در تیمی که لیگ برتری نیست، خواهند داشت.
تیک تاک، تیک تاک!
وارد پروس این فصل در هر 37 دیدار لیگ برتری ساوتهمپتون حاضر بوده و آمار 8 گل و 4 پاس گل را از خود برجای گذاشته است. او در نقل‌وانتقالات تابستانی، مشتریان دست به نقدی شاید همچون لیورپول خواهد داشت که در پیراهنی غیر از ساوتهمپتون بتواند ابتدا به رکورد دیوید بکام رسیده و سپس آن را بشکند که به‌تنهایی رکورددار به ثمر رساندن بیشترین ضربات ایستگاهی در تاریخ لیگ برتر انگلیس لقب بگیرد.
آیا شکستن این رکورد و بهبودش همچنان در پیراهن ساوتهمپتون سهمِ وارد پروس خواهد شد یا شمایل این باشگاه در یک دهه گذشته، به خاطر رکورد انفرادی قید حضور در جمع قدیس‌ها را خواهد زد و عنوان تک‌‍‌باشگاهی را از مقابل نامش کنار خواهد زد؟

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری