football360 logo

شایعات هیجان‌انگیز در حوالی لیگ فوتبال زنان؛ پرسپولیس و گل‌گهر تنور رقابت‌ها را جذاب‌تر می‌کنند؟

06 خرداد 1402 ساعت 18:0035 نظر
احتمال دارد که فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان با تغییرات جالب‌توجهی پیگیری شود.

به گزارش فوتبال 360، سازمان لیگ در ادامه طرح‌های اصلاحی خود به دنبال اعمال تغییرات در ساختار برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان است و گفته می‌شود قرار است اقداماتی در زمینه حرفه‌ای‌سازی مسابقات انجام شود. یکی از موارد پیشنهادی به هیات‌رئیسه سازمان لیگ، موضوع حذف تیم‌ها در صورت عدم شرکت در یک مسابقه است. در سالیان گذشته، غیبت‌های سریالی تیم‌ها در مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان باعث شده تا مسئولان سازمان لیگ به سراغ اصلاح قوانین بروند.

فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان قرار است با حضور 10 تیم برگزار شود؛ هر چند که هنوز این مسئله در حال بررسی است و با توجه به انصراف لحظه‌آخری تیم‌ها، امکان تغییر در تعداد تیم‌های شرکت‌کننده وجود دارد. سازمان لیگ در نظر دارد تا فصل جدید رقابت‌های باشگاهی فوتبال زنان را از شهریورماه آغاز کند و گفته می‌شود علت این تصمیم هم در پیش بودن مسابقات انتخابی المپیک 2024 و البته برگزاری منظم رقابت‌ها تا پایان سال است.

خاتون بم، سپاهان اصفهان، شهرداری سیرجان، ملوان بندرانزلی، نماینده البرز، ایساتیس کران فارس، زارع باتری سنندج و پالایش گاز ایلام 8 تیمی هستند که فصل گذشته توانستند در بین تیم‌های لیگ برتری باقی بمانند و تیم‌های ستارگان تیکا تهران و توکان مهام آیریا تهران هم از لیگ یک راهی لیگ برتر شدند تا شمار تیم‌های شرکت‌کننده در هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان به 10 برسد.

پرسپولیس به دنبال امتیاز توکان

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در آخرین نشست خبری خود در واکنش به فعالیت این باشگاه در حوزه زنان گفت: «ما باید برای سال آینده، یک تیم زنان داشته باشیم که جزو الزامات (AFC) است. در پی این هستیم که ورزش چوگان را هم داشته باشیم و اگر بتوانیم هزینه‌های این رشته را تامین کنیم، آن رشته را به وجود می‌آوریم».

درویش گویا پیگیری‌ها در زمینه فعالیت در حوزه فوتبال زنان را به حسین خبیری محول کرده و عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در تلاش است تا با رایزنی‌های خود بتواند خرید امتیاز انجام بدهد. در این میان، از بین 10 تیم شرکت‌کننده در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان گفته می‌شود که پرسپولیسی‌ها به دنبال خرید امتیاز تیم توکان مهام آیریا تهران هستند و احتمال واگذاری امتیاز این تیم تازه لیگ برتری شده به سرخ‌پوشان پایتخت وجود دارد.

نیلوفر اردلان کاپیتان سابق تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال زنان که در سالیان گذشته در عرصه فوتسال زنان مربیگری می‌کند، مالکیت تیم توکان مهام آیریا تهران را برعهده دارد و در این میان، بحث حضور احتمالی اردلان در تیم زنان پرسپولیس بعد از فروش امتیاز این تیم به سرخ‌پوشان پایتخت هم مطرح است که در نوع خود اتفاق جالب‌توجهی است.

گل‌گهری‌ها و چالش هبه سهمیه

تیم شهرداری سیرجان فصل گذشته روزهای پرماجرایی را گذراند و حواشی ایجاد شده میان کادر مدیریتی و کادرفنی باشگاه باعث شد تا سبزپوشان سیرجانی نتوانند به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند و حتی افتخار نایب‌قهرمانی هم نصیب شهرداری سیرجان نشد. سبزپوشان برای فصل جدید خیلی زود به سراغ تمدید قرارداد عارفه سیدکاظمی رفتند تا نشان بدهند که برای فصل جدید به دنبال برنامه‌ریزی هستند اما حالا در این میان، بحث تیمداری گل‌گهر سیرجان در فوتبال زنان مطرح شده است.

مدیران باشگاه گل‌گهر در راستای الزامات به دنبال فعالیت در حوزه فوتبال زنان هستند و گفته می‌شود با توجه به مشکلات اخیر تیم شهرداری سیرجان، امکان هبه این سهمیه وجود دارد و در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان، احتمال حضور گل‌گهر دور از ذهن نیست. نکته جالب‌توجه اینکه سیرجانی‌ها هدف‌گذاری‌شان در فصل جدید رسیدن به عنوان قهرمانی است و در فاصله 3 ماه تا شروع رقابت‌های لیگ هفدهم، رایزنی‌های برای انجام تغییر و تحولات در لیست اعضای کادرفنی و بازیکنان وجود دارد و از مریم ایراندوست به عنوان یکی از گزینه‌های هدایت این تیم سیرجانی یاد می‌شود.

حسین خبیری که سابقاً در باشگاه سایپا هم عهده‌دار مسئولیت بود، موازی با پیگیری‌هایش در زمینه فعالیت تیم زنان پرسپولیس، به دنبال خرید امتیاز برای تیم فوتبال زنان سایپا هم بوده و به نظر می‌رسد که خودروسازان قصد دارند تا بعد از فوتسال زنان در رشته فوتبال زنان هم فعالیت کنند. در این زمینه نارنجی‌پوشان امید دارند که بتوانند امتیاز تیم ستارگان تیکا تهران را خریداری کنند تا در اتفاقی جالب‌توجه، 2 تیم صعودکننده به لیگ برتر امتیازشان در آستانه واگذاری قرار گیرد.

خاتون بم و سپاهان اصفهان فصل گذشته عملکرد پایاپای و جذابی داشتند و بدون‌شک حضور قدرت‌مندانه تیم‌های پرسپولیس، گل‌گهر و سایپا می‌تواند بدون‌شک بر جذابیت‌های هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان بیفزاید. در این میان، بحث ادامه تیمداری پیکان در حوزه فوتبال زنان هم مطرح است که در این‌صورت در اتفاقی ویژه، 5 باشگاه فعال در حوزه فوتبال مردان همزمان در لیگ برتر فوتبال زنان هم تیمداری می‌کنند!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری