football360 logo

شوک غیرمنتظره به فدراسیون فوتبال؛ امضایی که فعلاً وجاهت قانونی ندارد!

07 خرداد 1402 ساعت 13:0017 نظر
پایان دوره سرپرستی نایب‌رئیس زنان باعث شده تا بحرانی تازه در حوزه مدیریت در فدراسیون فوتبال ایجاد شود.

به گزارش فوتبال 360، مدیران فدراسیون فوتبال در طول 13 ماه گذشته کمترین توجه را به کمیته زنان داشته‌اند و همین مسئله باعث شده تا بحران‌های مختلفی در این زمینه شکل گیرد. بعد از عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و در دوره سرپرستی میرشاد ماجدی بود که حکم جلب شهره موسوی نایب‌رئیس سابق فدراسیون فوتبال صادر شد و موسوی 27 فروردین‌ماه 1401 به زندان رفت. از آن مقطع، نابسامانی‌ها در کمیته زنان به اوج خود رسید و در شرایطی که انتظار می‌رفت بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال، شرایط سامان پیدا کند اما همچنان این بحران ادامه دارد.

مهدی تاج که در انتخابات میان‌دوره‌ای ریاست فدراسیون فوتبال به ساختمان سئول بازگشت، بعد از حضورش در فدراسیون وارد رایزنی با مسئولان قضایی شد تا بتواند سلب عضویت شهره موسوی از هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال را رسمی کند. تاج بعد از 2 ماه رایزنی سرانجام در آبان‌ماه سال گذشته توانست به خواسته خود برسد و در شرایطی که انتظار می‌رفت به سرعت جانشین موسوی انتخاب شود، فرآیند انتخاب سرپرست کمیته زنان حدود 4 ماه به طول انجامید.

حکمی که صادر شد و گافی که جنجال آفرید!

تاج در شرایطی که اسامی چند چهره مختلف به عنوان کاندیدای نایب‌رئیسی فدراسیون فوتبال مطرح شده بود، سرانجام در روز سوم اسفندماه 1401 پای حکم مریم منظمی را به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال امضا کرد تا منظمی در نقش جانشین شهره موسوی وارد ساختمان فدراسیون فوتبال شود و او با سابقه فعالیت در فدراسیون‌های کشتی و وزنه‌برداری حالا مسئولیتی تازه را عهده‌دار شد.

منظمی در شرایطی در نقش سرپرست منصوب شد که انتظار می‌رفت در مجمع فوق‌العاده 28 اسفندماه، رأی‌گیری درباره قطعی‌شدن حضور او در کسوت نایب‌رئیس زنان انجام شود اما در گافی عجیب، عدم تشکیل کمیته انتخابات برای بررسی مدارک مریم منظمی جهت حضور در مجمع فوق‌العاده باعث شد تا جلسه رأی اعتماد به نایب‌رئیس منتخب مهدی تاج به تعویق بیفتد و همچنان خبری از مجمع نیست.

فعالیتی که حالا دیگر غیرقانونی است

اساسنامه فدراسیون فوتبال در زمینه انتخاب سرپرست در بند 8 ماده 67 توضیح داده است: «هرگاه پست دبیرکل هر یک از پست‌های دیگر فدراسیون به هر دلیل از جمله استعفا، اخراج، عزل، فوت و تعلیق، بلاتصدی شود، رئیس فدراسیون می‌تواند برای آن پست حداکثر به مدت سه ماه سرپرست تعیین نماید».

مریم منظمی در تاریخ سوم اسفندماه 1401 در نقش سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال منصوب شد و حالا 95 روز (معادل 3 ماه و 4 روز) از دوره حضور منظمی در فدراسیون فوتبال می‌گذرد. این مسئله نشان می‌دهد که در 4 روز گذشته فعالیت سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال غیرقانونی شده و مهدی تاج برای حل این مسئله باید چاره‌ای بیندیشد.

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در دوره مدیریت خود با چالشی مشابه مواجه شد که تصمیم گرفت برای یک دوره 3 ماهه دیگر حکم سرپرستی حسن کامرانی‌فر در نقش دبیرکل را تمدید کند؛ آن‌هم در شرایطی که چنین بندی در اساسنامه وجود دارد اما به نظر می‌رسد که احتمالاً مهدی تاج هم به جای معرفی یک سرپرست جدید در نقش نایب‌رئیس زنان، دوره سرپرستی منظمی را 3 ماه دیگر تمدید می‌کند تا احتمالاً در مجمع پیش‌رو که زمان آن هنوز مشخص نیست، جلسه رأی اعتماد به منظمی برگزار شود!

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری