football360 logo

شب سرنوشت‌ساز دختر ایرانی در گوادالاخارا؛ در رویای صعود، به دنبال انتقام

13 خرداد 1402 ساعت 12:009 نظر
دروازه‌بان ایرانی تیم اتلتیکو تورکال امیدوار است امشب تیمش بتواند به بالاترین سطح فوتسال زنان اسپانیا برسد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتسال زنان ایران به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا همواره نامش مطرح بوده و همین مسئله باعث شده تا عملکرد بازیکنان ایرانی زیر ذره‌بین باشگاه‌های خارجی باشد و در سالیان گذشته، در لیگ‌های در حال توسعه‌ای مانند کویت، عراق و اندونزی بازیکنان ایرانی عضویت پیدا کرده‌اند. در این میان، تیم‌های شاغل در کشورهای نام‌آشنایی مانند اسپانیا و ایتالیا هم در سالیان اخیر به دنبال بازیکنان ایرانی بودند اما محدودیت‌هایی مانند صدور ویزا باعث تاخیر در حضور ستارگان فوتسال زنان ایران در باشگاه‌های اروپایی شد.

زهرا لطف‌آبادی دروازه‌بان باتجربه فوتسال زنان ایران توانست تابوشکنی کند و بعد از توافق با مدیران باشگاه سالا ساراگوسا، به این تیم اسپانیایی پیوست تا در نقش اولین بازیکن زن ایرانی شاغل در لیگ اسپانیا، فعالیت خود را آغاز کند. لطف‌آبادی با وجود عملکرد موفقی که در تیم سالا ساراگوسا داشت، با توجه به مشکلات مالی تیمش و بی‌توجهی به اخطار‌ها (نوتیس‌ها) ارسالی از سوی او، تصمیم به قطع همکاری با سالا ساراگوسا گرفت و به تیم اتلتیکو تورکال پیوست؛ تیمی که برای صعود به سطح اول فوتسال زنان اسپانیا می‌جنگید.

تیمی که بدون «لطف‌آبادی» سقوط کرد!

سالا ساراگوسا بعد از جدایی دروازه‌بان ایرانی‌اش نتوانست روزهای خوبی را تجربه کند؛ به طوری‌که آن‌ها در سراشیبی سقوط به لیگ یک قرار گرفتند و سرانجام با وجود تلاش‌های انجام شده، سالا ساراگوسا در غیاب دروازه‌بان ایرانی‌اش نتوانست در سطح اول فوتسال زنان اسپانیا بماند. این تیم در هفته‌های پایانی ناکام در کسب امتیازات لازم بود تا در نهایت با 22 امتیاز و در فاصله 3 امتیازی تا منطقه امن جدول، آن‌ها راهی لیگ دسته اول فوتسال زنان اسپانیا شوند.

لطف‌آبادی در شرایطی از سالا ساراگوسا جدا شد و به اتلتیکو تورکال پیوست که تیم جدیدش برای صعود به سطح اول فوتسال زنان اسپانیا می‌جنگد و حالا دروازه‌بان ایرانی تنها یک قدم تا به‌دست آوردن فرصت حضور دوباره در بالاترین سطح رقابت باشگاهی فوتسال زنان اسپانیا فاصله دارد.

40 دقیقه سرنوشت‌ساز تا صعود

اتلتیکو تورکال امشب در آخرین بازی مرحله پلی‌آف صعود به لیگ برتر فوتسال زنان اسپانیا، باید در شهر گوادالاخارا از ساعت 19 به وقت تهران مقابل تیم چیلوئچس قرار گیرد. یاران لطف‌آبادی در مرحله پلی‌آف یک برد و یک شکست در کارنامه‌شان دارند و مسابقه حساس امشب باید حتما برنده داشته باشد تا تکلیف تیم صعودکننده به بالاترین سطح فوتسال زنان اسپانیا مشخص شود. زهرا لطف‌آبادی که در دو بازی قبلی تیمش در مرحله پلی‌آف عملکرد خوبی داشت، امید دارد که امشب هم بتواند در خط دروازه تیمش بدرخشد؛ به‌ویژه آنکه اگر بازی به ضربات پنالتی کشیده شود، نقش دروازه‌بان ایرانی بیش از پیش پررنگ می‌شود.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری