football360 logo

تغییر ناگهانی معادلات نیمکت‌ها؛ طلبکار و بدهکار در جست‌وجوی تیم!

15 خرداد 1402 ساعت 11:3035 نظر
در فاصله کمتر از 2 ماه تا آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، بسیاری از تیم‌ها هنوز سرمربی خود برای فصل جدید را نشناخته‌اند.

به گزارش فوتبال 360، بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی قرار است از اوایل مردادماه آغاز شود که در اتفاقی کم‌سابقه و جالب‌توجه، نیمکت تیم‌های لیگ برتری به شدت لرزان است و آینده کاری سرمربیان مشخص نیست. حتی این مسئله درباره تیم پرسپولیس هم صدق می‌کند و یحیی گل‌محمدی با وجود آنکه تیمش را توانست در فصل جاری به 3 عنوان قهرمانی برساند، اما در مصاحبه اخیر خود پالس‌هایی درباره جدایی از پرسپولیس داد تا پیش از شروع به بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، بازار جابه‌جایی سرمربیان رونق داشته باشد.

مهدی رحمتی شب گذشته در تصمیمی غیرمنتظره از هدایت آلومینیوم اراک کناره‌گیری کرد تا تنور تغییر و تحولات روی نیمکت تیم‌ها داغ‌تر شود. در کنار سرخابی‌های پایتخت که سرنوشت نیمکت‌شان برای فصل آینده مشخص نیست، چند تیم دیگر از جمله آلومینیوم اراک، پیکان تهران، نساجی مازندران، هوادار تهران، مس رفسنجان، ذوب‌آهن اصفهان، صنعت‌نفت آبادان و گل‌گهر سیرجان هم شرایط‌شان برای لیگ بیست‌وسوم مشخص نیست و به این فهرست می‌توان نام تیم شمس‌آذر قزوین را که به تازگی لیگ برتر صعود کرده را هم اضافه کرد!

گل‌گهری‌ها در دو راهی «یحیی» و سرمربی خارجی!

سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی برای فصل جدید به طور حتم قصد ادامه همکاری با سعید الهویی را ندارند و بعد از برکناری این سرمربی جوان، در جست‌وجوی انتخاب جانشین الهویی هستند. در این زمینه گفته می‌شود که مذاکرات با چند گزینه از جمله یک سرمربی اسپانیایی و یک سرمربی یونانی انجام شده اما گویا هدف اول مدیران گل‌گهر، توافق با یحیی گل‌محمدی است و آن‌ها قصد دارند تا سرمربی قهرمان لیگ برتر را به سیرجان ببرند. گل‌محمدی در روزهای گذشته پالس‌هایی درباره جدایی‌اش از پرسپولیس داده و مدیران باشگاه سیرجانی چشم‌انتظار تصمیم نهایی یحیی هستند و اگر او در پرسپولیس بماند، تمرکز خود را روی انتخاب سرمربی خارجی می‌گذراند و به نظر می‌رسد این مسئله در هفته پیش‌رو نهایی می‌شود.

«حسینی» در رادار اراکی‌ها

مدیران باشگاه آلومینیوم اراک شب گذشته در جلسه‌ای با مهدی رحمتی شرکت کردند و به توافق رسیدند تا همکاری‌شان با این سرمربی جوان را قطع کنند. بعد از این قطع همکاری، حالا رایزنی‌ها در زمینه انتخاب سرمربی جدید آغاز شده و مدیران باشگاه آلومینیوم، هدف اول خود را مجتبی حسینی قرار داده‌اند و گفته می‌شود که مذاکرات اولیه با سرمربی فصل گذشته پیکان که گزینه هدایت تیم امید هم بود، انجام شده و در راه رسیدن به نیمکت آلومینیوم، حسینی بیشترین شانس را دارد و در صورت شکست در مذاکرات با او، ساکت الهامی دومین گزینه مدنظر مدیران باشگاه اراکی است.

بازگشت «دقیقی» به پیکان در نقشی متفاوت؟

پیکانی‌ها در قامت جوان‌ترین تیم فصل کار خود را در لیگ بیست‌ودوم به پایان بردند و به هدف‌شان که حفظ سهمیه در سطح اول فوتبال ایران بودند در کنار موضوع جوان‌گرایی، رسیدند. حالا برای فصل جدید، گفته می‌شود که مجتبی حسینی حاضر به ادامه همکاری با خودروسازان نیست و همین مسئله باعث شده تا مدیران پیکان به سراغ انتخاب جانشین او بروند و با توجه به رابطه خوب سعید دقیقی با مدیران باشگاه پیکان، این سرمربی جوان گزینه اول هدایت پیکان در فصل جدید شده و رایزنی‌ها با دقیقی که توانست شمس‌آذر را با قدرت به لیگ برتر برساند و از این تیم قزوینی جدا شد، در حال انجام است. بعد از سعید دقیقی گفته می‌شود که مهدی تارتار دومین گزینه مدنظر مدیران باشگاه پیکان است که احتمالاً توافقات با دقیقی نهایی خواهد شد. جالب آنکه او سابقه مدیریت در تیم پیکان را دارد و حالا احتمالاً در نقشی متفاوت در کسوت سرمربی به جمع خودروسازان بازخواهد گشت.

مدیران نساجی و چالش انتخاب نهایی

مهدی رحمتی شب گذشته در فضای مجازی نامش به عنوان سرمربی جدید نساجی معرفی شد اما مدیران باشگاه قائمشهری این خبر را تکذیب کرده و مدعی شدند که با وجود انجام مذاکره با رحمتی و البته ساکت الهامی، آن‌ها هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفته و مذاکره با 3 سرمربی دیگر را هم در دستور کار خود دارند و سپس می‌خواهند روز چهارشنبه تصمیم نهایی خود را اعلام کنند. در این زمینه گفته می‌شود که اگر مذاکرات با موفقیت با گزینه‌های خارجی انجام نشود، سرمربی جدید نساجی از میان رحمتی و الهامی انتخاب خواهد شد که گویا شانس مهدی رحمتی از ساکت الهامی در روزهای گذشته بیشتر شده است!

«فکری» در یک‌قدمی بازگشت به لیگ برتر

مسئولان باشگاه هوادار بعد از قطع همکاری با ساکت الهامی و نامه خداحافظی این سرمربی باتجربه، به سرعت مذاکرات خود با گزینه‌های متعدد را برای انتخاب جانشین الهامی آغاز کردند و در حالی‌که از علیرضا منصوریان به عنوان گزینه اول جانشینی الهامی یاد می‌شد، اما او با مدیران باشگاه هوادار به توافق نرسید و مذاکرات فشرده‌ای با محمود فکری در حال انجام است. فکری که فصل گذشته سایپا را در کورس مدعیان لیگ یک آورد اما از سمتش به شکل ناگهانی کنار رفت، حالا در آستانه بازگشت به چرخه سرمربیان لیگ برتری است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، طی روزهای آینده در نقش سرمربی جدید هوادار معارفه خواهد شد.

معمای جانشین «ربیعی» در رفسنجان

مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان هفته گذشته در مصاحبه‌ای مدعی شد که آن‌ها به دنبال ادامه همکاری با محمد ربیعی هستند اما گویا این سرمربی جوان تمایلی دیگر به ماندن در رفسنجان ندارد و همین مسئله باعث شده تا مذاکرات با گزینه‌های جانشینی او آغاز شود. ساکت الهامی که همزمان شانس هدایت تیم‌های آلومینیوم اراک و نساجی مازندران را دارد، مذاکراتی را با مسئولان باشگاه مس رفسنجان هم داشته و با توجه به روند موفقی که الهامی در سالیان گذشته داشته، مشتریان زیادی در بازار تابستانه دارد. در کنار الهامی، محرم نویدکیا و مهدی تارتار دیگر گزینه‌های مدیران باشگاه مس رفسنجان محسوب می‌شود که مذاکرات با آن‌ها هم در حال انجام است و به نظر می‌رسد که از میان الهامی، نویدکیا و تارتار یک نفر به عنوان سرمربی جدید مس رفسنجان انتخاب خواهد شد. جالب آنکه به تازگی و در هفته پایانی لیگ برتر، درگیری لفظی شدیدی میان الهامی و تارتار به وجود آمد و در نقش طلبکار و بدهکار صحبت‌های جنجالی را علیه هم به زبان آوردند اما آن‌ها حالا در نقش رقیب در سودای رسیدن به نیمکت تیم مس رفسنجان هستند.

ذوبی‌ها و سیاستِ مذاکره در سکوت!

مسئولان باشگاه ذوب‌آهن اولویت اول خود را بر ادامه همکاری با مهدی تارتار گذاشته بودند اما گویا توافقات با تارتار برای همکاری در سومین فصل پیاپی انجام نشده و همین مسئله باعث شده تا مدیران باشگاه ذوب‌آهن به سراغ گزینه‌های بعدی خود بروند. در شرایطی که گفته می‌شد احتمالاً قاسم حدادی‌فر سرمربی جدید ذوب‌آهن در لیگ بیست‌وسوم باشد، اما گویا کاپیتان سابق ذوبی‌ها این پیشنهاد را رد کرده و همین مسئله باعث شده تا نام محمد ربیعی به عنوان جدی‌ترین گزینه هدایت ذوب‌آهن اصفهان مطرح شود و در کنار او گفته می‌شود که اگر مهدی رحمتی با مدیران باشگاه نساجی به توافق نرسد، شانس حضور روی نیمکت تیم اصفهانی را دارد.

«ویسی» در آبادان می‌ماند؟

عبدالله ویسی در دستاوردی فوق‌العاده توانست صنعت‌نفت آبادان را در لیگ برتر حفظ کند تا بعد از قهرمانی در لیگ برتر با استقلال خوزستان، رکوردی جالب‌توجه به نام این سرمربی باتجربه این‌بار در کسوت سرمربی صنعت‌نفت به‌ثبت برسد. ویسی بعد از این افتخارآفرینی مدعی شد که اولویت اول او برای فصل آینده، هدایت صنعت‌نفت آبادان است اما شروطی را برای هدایت زردپوشان آبادانی مطرح کرد که مهم‌ترین شرط او، تقویت تیمش و تزریق بودجه بود. بعد از برگزاری چندین جلسه، به نظر می‌رسد که ویسی توانسته نظر مساعد مدیران باشگاه را جلب کند و احتمالاً او در آبادان در نقش سرمربی صنعت‌نفت باقی خواهد ماند و در لیگ بیست‌وسوم روی نیمکت زردپوشان آبادانی می‌نشیند.

مدیران تیم تازه لیگ برتری شده به دنبال سرمربی

شمس‌آذر قزوین با هدایت سعید دقیقی صعودی زودهنگام به لیگ برتر ایران داشت و توانست قهرمان رقابت‌های لیگ یک شود اما بعد از این صعود موفق و مقتدرانه، دقیقی حاضر به ادامه همکاری با تیم قزوینی نیست و در پیامی اینستاگرامی به صورت رسمی پایان کار خود در شمس‌آذر را اعلام کرد. بعد از قطع همکاری با سعید دقیقی، مدیران باشگاه شمس‌آذر قزوین به دنبال انتخاب سرمربی هستند که در این زمینه گفته می‌شود که آن‌ها قصد دارند تا به همکاری با سرمربیان جوان ادامه بدهند و مازیار زارع گزینه اول آن‌ها برای هدایت تیم‌شان است و بعد از نام زارع، مجتبی حسینی دیگر کاندیدای هدایت نماینده استان قزوین در لیگ برتر محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری