football360 logo

راز جدایی ناگهانی «رحمتی»؛ وقتی بازیکنان سرنوشت سرمربی را تغییر دادند!

15 خرداد 1402 ساعت 18:0028 نظر
پایان کار «مهدی رحمتی» در آلومینیوم اراک، تصمیم ناگهانی بود که این سرمربی جوان شب گذشته گرفت و با مدیران باشگاه هم در این زمینه به توافق رسید.

به گزارش فوتبال 360، مهدی رحمتی شب گذشته در تصمیمی ناگهانی و در شرایطی که تصور می‌شد او برای لیگ بیست‌وسوم طبق قراردادی که دارد، به فعالیتش در نقش سرمربی آلومینیوم اراک ادامه خواهد داد، از هدایت این تیم اراکی کناره‌گیری کرد. رحمتی که در فصل اول حضورش توانست اراکی‌ها را به فینال جام حذفی برساند و در دومین فصل هم این تیم را در بین 8 تیم برتر جدول جای داد، در حالی حاضر به گذراندن سومین فصل حضورش در آلومینیوم نشد که به نظر می‌رسد ناتوانی در تحقق خواسته‌های او از سوی مدیران باشگاه، علت جدایی مهدی رحمتی بوده است.

رحمتی در روزهای گذشته و بعد از آنکه لیگ بیست‌ودوم به پایان رسید، فهرست بازیکنان موردنظرش را در اختیار مدیران باشگاه آلومینیوم اراک قرار داد و حتی زمان آغاز تمرینات فصل جدید را هم اعلام کرد، اما حالا در تصمیمی غیرمنتظره او از ادامه همکاری با آلومینیوم منصرف شد. نکته جالب‌توجه اینکه شب گذشته مدیران باشگاه اراکی هم به خواسته مهدی رحمتی احترام گذاشته و در جلسه‌ای مشترک، به شکلی توافقی او از جمع سفیدوسبزپوشان اراکی جدا شد تا به دنبال انتخاب سومین تیم در دوران سرمربیگری‌اش برود.

وقتی دستیاران هم سورپرایز شدند!

حنیف عمران‌زاده که در فصل اخیر در نقش دستیار مهدی رحمتی در تیم آلومینیوم اراک مشغول به فعالیت بود، در فاصله کمتر از 24 ساعت قبل از جدایی توافقی مهدی رحمتی در مصاحبه‌ای درباره آینده کاری رحمتی در تیم آلومینیوم توضیح داد: «تا آنجایی که من می‌دانم، سرمربی تیم لیست خود را به باشگاه ارائه کرده ولی از روند نقل و انتقالات باشگاه هیچ اطلاعی ندارم. حدود ۲ ماه پیش بود که در خصوص لیست فصل آینده به همراه سرمربی و کادر فنی جلسه‌ای برگزار کردیم و روی نفرات به جمع‌بندی رسیدیم. تا جایی که به یاد دارم، لیست به باشگاه ارائه شده و فکر می‌کنم برنامه تمرینات هم از روز دوم تیرماه برنامه‌ریزی شده تا کار را استارت بزنیم».

عمران‌زاده در شرایطی اعلام کرد که رحمتی برای فصل جدید لیست خود را ارائه کرده و حتی برای شروع تمرینات هم برنامه‌ریزی انجام داده که در فاصله کمتر از 24 ساعت بعد این مصاحبه، مهدی رحمتی به شکل رسمی از آلومینیوم اراک جدا شد تا مشخص شود که حتی نزدیکان او هم از تصمیم نهایی‌اش در زمینه جدایی از آلومینیوم مطلع نبوده و او به شکلی ناگهانی تصمیم به قطع همکاری با اراکی‌ها گرفته است! گفته می‌شود که حتی وحید فاضلی هم که در نقش دستیار اول او فعالیت می‌کرد، از تصمیم مهدی رحمتی برای جدایی مطلع نبوده تا حتی دستیاران او هم از جدایی‌اش از آلومینیوم شوکه شوند!

«پورحمیدی» و نقش پررنگ در جدایی «رحمتی»

مهدی رحمتی یکی از خواسته‌هایش حفظ حسین پورحمیدی بعد از 2 فصل حضور قرضی در تیم آلومینیوم بود. مدیران باشگاه آلومینیوم اراک بعد از پایان فصل، در جلسه‌ای با هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل تراکتور تبریز شرکت کردند و انتظار داشتند که در این جلسه بتوانند رضایت پورحمیدی را برای فصل آینده دریافت کنند اما گفته می‌شود که طرفین در زمینه مسائل مالی به توافق نرسیدند و همین مسئله باعث شکست در مذاکرات شد.

پورحمیدی فصل رویایی را گذراند و نقش پررنگی در موفقیت آلومینیوم اراک داشت و همین مسئله باعث شد تا مهدی رحمتی یکی از خواسته‌هایش حفظ این دروازه‌بان باتجربه باشد. شکست در مذاکرات انجام شده از سوی مسئولان باشگاه آلومینیوم با مدیرعامل باشگاه تراکتور به نظر می‌رسد که یکی از عوامل جدایی مهدی رحمتی بوده است.

بازیکنانی که سودای جدایی در سر دارند

رحمتی در پیام خداحافظی خود از هواداران تیم آلومینیوم، اشاره به مشکلات تیمش داشت و نوشت: «از ۵ ماه قبل برنامه‌ریزی‌های خود را برای موفقیت در فصل پیش رو آغاز کردم و مدیران باشگاه را نیز در جریان این برنامه‌ها قرار دادم و حتی لیست مورد نظرم را از مدت‌ها قبل ارائه کردم، اما با برگزاری چند جلسه احساس کردم شرایط و ابزار برای ارتقای جایگاه آلومینیوم و کسب موفقیت‌های بیشتر مهیا نیست، لذا تصمیم گرفتم در این وضعیت با جدایی‌ام به تیم فوتبال آلومینیوم کمک کنم».

سرمربی سابق آلومینیوم در شرایطی از فراهم نبودن ابزار کافی گلایه کرده و این مسئله را دلیل جدایی‌اش عنوان کرده که گفته می‌شود مهم‌ترین دغدغه مهدی رحمتی، حفظ بازیکنانی بود که قراردادشان به پایان رسیده اما گویا این بازیکنان برای فصل آینده پیشنهادات بهتری از تیم آلومینیوم به لحاظ مالی دریافت کرده و به دنبال جدایی از جمع سفیدوسبزپوشان بوده‌اند.

محمداحسان حسینی، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند، مهران موسوی، میلاد فخرالدینی، اسماعیل شریفات، علیرضا نقی‌زاده و محمود قائدرحمتی بازیکنانی هستند که قراردادشان با آلومینیوم اراک به پایان رسیده و مهدی رحمتی اصرار به تمدید قرارداد آن‌ها داشت که این اتفاق رخ داد و همین مسئله در کنار موضوع ناکامی در حفظ حسین پورحمیدی باعث شد تا رحمتی قید ادامه همکاری با آلومینیوم اراک را بزند و در مسیر جدایی از این تیم قدم بردارد. گفته می‌شود که این سرمربی جوان گزینه اول هدایت نساجی در فصل آینده است؛ هر چند که هنوز قراردادی امضا نشده و آینده کاری رحمتی همچنان مبهم است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری