football360 logo

شایعه جذاب در حوالی سپاهان؛ «قلی‌زاده» جانشین ستاره پرتغالی می‌شود؟

15 خرداد 1402 ساعت 20:0084 نظر
این احتمال وجود دارد که هافبک خوش‌تکنیک فوتبال ایران برای فصل آینده به لیگ برتر بازگردد.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال ایران در دوره بیست‌ودوم در حال پیگیری شد که پیش از آغاز این رقابت‌ها، شاهد موج بازگشت لژیونرها به فوتبال ایران در نقل‌وانتقالات تابستانی بودیم؛ به‌طوری که ستارگانی مانند علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، پیام نیازمند، محمد محبی و مهدی قایدی تصمیم گرفتند تا بعد از دوری کوتاه‌مدت از رقابت‌های باشگاهی در ایران، دوباره در مسابقات لیگ برتر حضور پیدا کنند که هر 5 بازیکن هم فصل موفقی را پشت سر گذاشتند.

نقل‌وانتقالات تابستانی پیش از شروع لیگ بیست‌وسوم قرار است از روز شنبه بیستم خردادماه آغاز شود و پیش از آغاز به کار پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی، گمانه‌زنی‌ها درباره آینده چند ستاره شدت گرفته است. یکی از بازیکنانی که احتمال بازگشت دوباره‌اش به فوتبال ایران مطرح است، علی قلی‌زاده وینگر خوش‌تکنیک و 27 ساله تیم شارلروای بلژیک است که فصل خوبی را پشت سر نگذاشت و به دنبال اوج‌گیری دوباره برای بازگشت به تیم ملی و روزهای خوب است.

فصل ناموفق «قلی‌زاده»، از بلژیک تا ترکیه

ستاره ایرانی برای پنجمین فصل پیاپی کارش را در ژوپیترلیگ بلژیک در قامت بازیکن تیم شارلروا آغاز کرد. قلی‌زاده که سابقه 114 بازی باشگاهی در لیگ بلژیک را با پیراهن شارلروا داشت و توانسته بود در این مدت 20 گل بزند و 21 گل برای تیمش بسازد، در فصل 23-2022 امید داشت تا روزهای موفق‌تری را در تیم بلژیکی بگذراند اما برخلاف تصور، ستاره ایرانی عملکردی به مراتب ضعیف‌تر از 4 فصل اخیر داشت و نتوانست انتظارات را برآورده کند.

علی قلی‌زاده که تا سال 2025 تحت قرارداد باشگاه شارلروا است، بعد از گذراندن یک نیم‌فصل ناموفق با انجام 20 بازی و ثبت تنها یک گل و یک پاس گل، تصمیم به جدایی قرضی از شارلروا به مقصد قاسم‌پاشا ترکیه گرفت و امید داشت که بتواند در سوپرلیگ ترکیه، معادلات را به سود خود تغییر بدهد. ستاره ایرانی بعد از انجام تنها 4 مسابقه برای تیم جدیدش و ثبت پاس گل در دیدار مقابل عمرانیه‌اسپور، از ناحیه مینسک زانو دچار آسیب‌دیدگی شد و همین مسئله باعث شد تا خیلی زود فصل برای او به پایان برسد.

در سودای جدایی توافقی به مقصد اصفهان؟

ژوزه مورایس برای اینکه تیمش بتواند حضور موفق‌تری در لیگ بیست‌وسوم داشته باشد، فهرست بازیکنان موردنظرش و البته بازیکنان مازاد تیمش را تحویل مدیران باشگاه سپاهان داده و در روزهای گذشته بازیکنانی مانند الویس کامسوبا و مانوئل فرناندز از جمع طلایی‌پوشان اصفهانی جدا شده‌اند و گفته می‌شود که ایگور کاتاتو و نیلسون جونیور هم در مسیر جدایی از تیم اصفهانی قرار گرفته‌اند.

علی قلی‌زاده هافبک خلاق و خوش‌تکنیک فوتبال ایران که در جام جهانی 2022 هم عملکرد درخشانی داشت، یکی از بازیکنان موردتوجه مورایس است؛ بازیکنی که فصل گذشته هم نامش در حوالی سپاهان مطرح شد اما انتقال او به جمع طلایی‌پوشان نهایی نشد. قلی‌زاده برای پیوستن به سپاهان باید با مدیران باشگاه شارلروا برای قطع همکاری به توافق برسد که این مسئله می‌تواند راه حضور او در جمع شاگردان مورایس را سد کند اما اگر مدیران سپاهان بتوانند رضایت باشگاه بلژیکی را جلب کنند، احتمال حضور دوباره قلی‌زاده در فوتبال ایران محتمل است.

سپاهانی‌ها در پست هافبک بازی‌ساز به دنبال جذب بازیکن هستند و بعد از جدایی مانوئل فرناندز هافبک خلاق پرتغالی که عملکرد پرنوسان اما خوبی در تیم سپاهان داشت، حضور بازیکنی مانند علی قلی‌زاده می‌تواند به کمک سپاهانی‌ها بیاید. البته که هنوز دوره مصدومیت ستاره ایرانی به پایان نرسیده و این هافبک 27 ساله که در لیگ برتر تنها سابقه فعالیت در تیم سایپا را دارد، هنوز تصمیم قطعی برای آینده فوتبالی خود نگرفته اما با توجه به فصل ناموفقی که گذراند، احتمال پایان حضورش در فوتبال بلژیک بیش از ادامه همکاری‌اش با باشگاه شارلروا به نظر می‌رسد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری