football360 logo

یوونتوس پس از 11 سال غایب بزرگ لیگ قهرمانان اروپاست؛ سیاه و سفید

15 خرداد 1402 ساعت 14:286 نظر
یوونتوس فصل آینده در هر شرایطی در لیگ کنفرانس به میدان خواهد رفت.
به گزارش فوتبال 360، پایان رقابت‌های هفته سی‌وهشتم سری آ فوتبال ایتالیا، سرانجام یکشنبه‌شب رقم خورد و یوونتوس اگرچه دیدار هفته پایانی‌اش را با پیروزی پشت سر گذاشت اما به تبع گل لحظه پایانی دیبالا بازیکن سابقش در پیراهن رم با 62 امتیاز از رسیدن به لیگ اروپا بازماند و حالا فصل آینده در صورت قهرمانی فیورنتینا در  لیگ کنفرانس، شاهد حضور 3 تیم ایتالیایی در لیگ اروپا خواهیم بود و در غیر این صورت، آتالانتا و رم نمایندگان فوتبال ایتالیا در لیگ اروپا خواهند بود.
با این نتایج، یوونتوس تنها یک امتیاز برای رسیدن به لیگ اروپا کم آورد و این در صورتی است که اگر 10 امتیاز انضباطی از این تیم کسر نمی‌شد، شاگردان الگری علیرغم عملکرد نسبتاً ضعیفشان در طول فصل که عمده‌اش به مسائل روحی و روانی و آسیب‌های کسر امتیاز و بازگرداندن آن خلاصه می‌شد در جمع ۴ تیم برتد قرار می‌گرفت و حضور در لیگ اروپا سهم میلان می‌شد.
گنه کرد در بلخ، آهنگری!
یوونتوس که این فصل کمترین میزان امتیازات در تاریخ 12 سال گذشته‌اش را گرفت در زمین بازی نسبت به فصل گذشته حتی 2 پیروزی بیشتر در طول فصل تجربه کرده بود اما کسر امتیازات انضباطی، نفس تیم را گرفت. یووه برای دومین فصل متوالی، یک سال فوتبال را بدون کسب جام تمام کرد و حتی به فینال جام حذفی ایتالیا هم نرسید.
با این حال، فصل تازه‌ای از تاریخ تیم یوونتوس آغاز شده و بیانکونری باید از ابتدا برای دفاع از حیثیت بر باد رفته‌شان به تلاش بپردازند. فصل آینده، قهرمانی در کنفرانس لیگ برای یوونتوس به مراتب آسان‌تر از سرشاخ شدن با تیم‌های باانگیزه و مطرح در لیگ اروپا خواهد بود و بانوی پیر پس از 11 فصل متوالی حضور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی اروپا، سال آینده افتخار حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به هواداران فوتبال نخواهد داد.
سکته ناقص پس از 11 سال
یووه آخرین بار فصل 12-2011 در لیگ قهرمانان اروپا حاضر نبود و تیمی که فصل گذشته‌اش را در رتبه هفتم به پایان رسانده بود تا در هیچ رقابت اروپایی حاضر نباشد، فصل بعد تحت هدایت آنتونیو کونته در نخستین فصل حضورش روی نیمکت تیم، نه‌تنها به عنوان قهرمانی رسید بلکه روند 9 قهرمانی متوالی تیم به طور بی‌سابقه در فوتبال ایتالیا آغاز شد و بیانکونری تا فصل 21-2020 اجازه قهرمانی به تیم دیگری را ندادند.
رکورددار قهرمانی‌های متوالی در فوتبال ایتالیا اما برای سومین فصل متوالی از فتح اسکودتو عاجز مانده و تصمیمات اعجاب‌انگیز مدیران، این تیم را به ورطه سقوط کشانده است. صدای پای کونته در اطراف استادیوم آلیانتس تورین شنیده می‌شود و بعید است الگری پرافتخار نای ادامه دادن با یوونتوس را داشته باشد.
تکرار تاریخ؟
یوونتوس که در طول این 9 فصل در قهرمانی جام حذفی ایتالیا هم ۴ قهرمانی متوالی را تجربه کرد، 2 بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید و تنها سالی که یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا از صعود از دور گروهی عاجز ماند به فصل 14-2013 بازمی‌گردد؛ جایی که سقوط تیم به لیگ اروپا شاهد ادامه مسیر تا نیمه‌نهایی مسابقات بود و فصل بعد مکس آنها را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند. امسال قسمت اول این سناریو تکرار شده اما تکرار آن دستاورد پس از تغییر سرمربی، چندان امیدوارکننده به نظر نمی‌رسد. یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارد و باید به انتظار 2 فصل آینده باقی بماند.
یوونتوس این سال‌ها حتی برای رقابت در سری آ هم عاجز بوده و درحالی که سطح رقابت در لیگ قهرمانان اروپا به طور وحشتناکی بالا رفته، بانوی پیر باید امیدوار به تغییر تفکرات سرمربی باشد که سکان هدایت تیم را بر عهده گرفته. با قبول شکست سنگین مقابل بنفیکا، شکست مقابل مکابی حیفا و امید بستن به صعود از گروه به‌عنوان تیم دوم پس از پاریس، نمی‌توان برای فتح تورنمنت اروپایی تلاش کرد و در یک کلام، یوونتوس همان ذهنیت برنده‌ای را می‌خواهد که شاید کونته بتواند آن را به تیم تزریق کرده و هویت ایتالیایی تیم را بازگرداند.
ناکامی را پایان بده
هرچند یوونتوس در یک دهه اخیر تنها 2 بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیده و یک بار مقابل بارسلونا و بار دیگر مقابل رئال مادرید از قهرمانی بازمانده اما بیانکونری برای رسیدن به سومین قهرمانی، هیچ از سایر تیم‌ها کم ندارند. یووه 9 بار در فینال لیگ قهرمانان اروپا حاضر بوده و 7 بار به تبع نایب قهرمانی، فصل را در غمگین‌ترین حالت ممکن به پایان رسانده اما ناکام‌ترین تیم فینال تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، امیدوار است فصل آینده با صلابت بیشتری به رقابت در سری آ ادامه دهد و ضمن بازپس گرفتن تاج پادشاهی بر فوتبال ایتالیا، حداقل حضور در جمع 4 تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا در فصل 25-2024 را تجربه کند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری