football360 logo
360-club
360-club-icon

نگاهی به خریدهای تابستانی سپاهان؛ توازن، گمشده بزرگ تیمِ مورایس

26 تیر 1402 ساعت 11:3035 نظر
سپاهانی‌ها با وجود انجام خریدهای پرسروصدا همچنان در خط هافبک با خلأ کمبود بازیکن مواجه هستند.

به گزارش فوتبال 360، سپاهان یکی از فعال‌ترین و البته موفق‌ترین تیم‌های بازار نقل‌وانتقالات تابستانه محسوب می‌شود؛ به‌ویژه زمانی‌که عملکرد طلایی‌پوشان اصفهانی با دو رقیب فصل گذشته‌شان در کورس قهرمانی مقایسه می‌شود، برتری محسوس سپاهان در بازار تابستانه نمایان می‌گردد. استقلال و پرسپولیس هر کدام در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه موفق به جذب 3 بازیکن شدند اما سپاهانی‌ها هم قرارداد پیام نیازمند را دائمی کردند و هم اینکه توانستند 7 بازیکن جدید را به خدمت بگیرند.

ژوزه مورایس با توجه به ناکامی تیمش در مسیر قهرمانی لیگ بیست‌ودوم، حالا با جذب ستاره‌های سرشناس در سودای کسب قهرمانی در فوتبال ایران است. ضمن آنکه با توجه به حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا، مورایس نیم‌نگاهی به موفقیت با طلایی‌پوشان در این مسابقات هم دارد. با این‌حال، نگاهی به فهرست خریدهای سپاهان در بازار تابستانه نشان می‌دهد که طلایی‌پوشان در رفع نقاط ضعف تیم‌شان فعلاً موفق نبوده‌اند و به نظر می‌رسد که آن‌ها حداقل به جذب یک هافبک برای تکمیل فهرست ستاره‌هایشان نیاز دارند.

تلنبار ستاره‌ها در خط دفاع و خط حمله!

سپاهانی‌ها در قلب خط دفاعی 4 ستاره آماده را در اختیار دارند. از فصل گذشته، سیاوش یزدانی و محمد دانشگر در کنار نیلسون جونیور به همکاری‌شان با طلایی‌پوشان اصفهانی ادامه داده و همچنین مسئولان باشگاه سپاهان توانستند با هادی محمدی هم به توافق برسند تا 4 مدافع میانی ترازاول در دسترس کادرفنی سپاهان برای فصل جدید باشد. در خط حمله هم حضور پرشمار ستاره‌ها در نوع خود جالب‌توجه است؛ به‌طوری‌که در بازار تابستانه، طلایی‌پوشان 3 مهاجم جدید به خدمت گرفتند.

کاوه رضایی در کنار رضا اسدی و عیسی آل‌کثیر 3 مهاجم جدیدالورود سپاهان هستند و شهریار مغانلو هم در فهرست طلایی‌پوشان همچنان حضور دارد. البته که شایعاتی درباره جدایی مغانلو به گوش می‌رسد اما فعلاً این ستاره باتجربه در جمع شاگردان مورایس است تا برای فصل جدید، 4 مهاجم تخصصی در فهرست سرمربی سپاهان حضور داشته باشند! البته که رضا اسدی توانایی بازی در پست هافبک میانی را هم دارد اما با توجه به درخشش فصل گذشته او، به نظر می‌رسد که مورایس به دنبال استفاده از اسدی در خط حمله تیمش باشد.

در سودای انتخاب جانشین برای همبازیِ رونالدو!

مانوئل فرناندز، یاسین سلمانی، جلال‌‌الدین علی‌محمدی و مسعود ریگی 4 هافبک سرشناس فصل گذشته سپاهان هستند که در فصل جدید جایی در فهرست طلایی‌پوشان اصفهانی ندارند. در نقطه مقابل در خط هافبک، احسان پهلوان تنها هافبک تخصصی جذب شده سپاهانی‌ها محسوب می‌شود که پهلوان در فاز تهاجمی قرار است به خط هافبک تیم جدیدش کمک کند. در کنار پهلوان گفته می‌شود که مورایس نیم‌نگاهی به استفاده از رضا اسدی در خط هافبک دارد.

محمد کریمی و امید نورافکن دیگر هافبک‌های در دسترس ژوزه مورایس هستند اما با توجه به خط هافبک قدرتمند رقبای سپاهان در لیگ برتر و البته لیگ قهرمانان آسیا، به نظر می‌رسد که برای ایجاد تعادل در فهرست تیم، سپاهانی‌ها نیاز به حداقل یک هافبک جدید دارند. در این زمینه در روزهای گذشته شایعات مختلفی مطرح شده و برخی گمانه‌زنی‌ها از حضور سعید عزت‌اللهی در تیم سپاهان حکایت دارد و شایعات دیگری درباره جذب هافبک خارجی به گوش می‌رسد. به نظر می‌آید که تا پیش از شروع لیگ بیست‌وسوم، خط هافبک سپاهان هم تقویت خواهد شد تا طلایی‌پوشان اصفهانی با فهرستی متوازن خود را برای حضور در فصل جدید آماده کنند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...