football360 logo
360-club
360-club-icon

نگاهی به لیست مازاد استقلال؛ از یاغی تا آقای گل!

27 تیر 1402 ساعت 10:1552 نظر
تمدید قرارداد حسین حسینی و جذب ایمان سلیمی باعث تکمیل شدن فهرست بازیکنان بزرگسال استقلال شد.

به گزارش فوتبال 360، روند نقل‌وانتقالاتی استقلال در روزهای اخیر شدت گرفته و به نظر می‌رسد در آستانه آغاز لیگ بیست‌وسوم، شرایط مطابق در حال نزدیک‌شدن به وضعیت موردانتظار جواد نکونام است. البته که آبی‌پوشان پایتخت بخش مهمی از فرصت آماده‌سازی پیش‌فصل را در غیاب مهره‌های کلیدی خود برگزار کردند اما به نظر می‌آید که با تغییر و تحولات مدیریتی انجام شده، خواسته‌های نکونام در حال محقق شدن است و بازیکنان موردنیاز او در آستانه خریداری شدن هستند.

استقلال در شرایطی به دنبال جذب بازیکن جدید است که پیش از ورود بازیکنان جدید آبی‌ها باید فهرست خود را ساماندهی کنند. در بازار تابستانه استقلال 3 خرید جدید داشته و مهرداد محمدی در کنار آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی به فهرست آبی‌پوشان پایتخت اضافه شدند و همچنین قرارداد محمدحسین مرادمند و حسین حسینی هم تمدید شده است؛ آن‌هم در شرایطی‌که نقطه مقابل فعلاً جدایی رافائل سیلوا از تیم استقلال قطعی شده و در سایر پست‌ها خبری از جدایی سایر بازیکنان نیست.

آبی‌پوشان پایتخت در حالی با ایمان سلیمی به توافق رسیدند و قرارداد حسین حسینی هم تمدید شد که حالا فهرست بزرگسالان استقلال دارای 20 بازیکن است. طبق قانون جدید هر تیم می‌تواند از حضور 19 بازیکن بزرگسال در فهرست تیم خود بهره ببرد که همین مسئله نشان می‌دهد که استقلالی‌ها باید به سراغ تدوین لیست مازاد خود بروند که گفته می‌شود در این زمینه جواد نکونام فهرست موردنظر خود را در اختیار مدیران باشگاه قرار داده و احتمال اضافه شدن به بازیکنانی که موردنیاز کادرفنی نیستند، وجود دارد.

دو خریدی که به کار استقلال نیامدند

علیرضا رضایی که فصل گذشته تنها در 3 مسابقه شانس حضور کامل در دروازه استقلال را به‌دست آورد و 4 گل دریافت کرد، یکی از گزینه‌های جواد نکونام برای خروج از استقلال است. با توجه به شرایط سنی رضایی، او جزو بازیکنان بالای 23 سال محسوب می‌شود و همین مسئله باعث شد تا نکونام به دنبال انتخاب جانشینی زیر 23 سال برای او باشد که گفته می‌شود گزینه موردنظر سرمربی استقلال، محمدرضا خالدآبادی است تا دروازه‌بان دوم آبی‌ها به دنبال انتخاب تیم جدید باشد.

امید حامدی‌فر هم که فصل گذشته تنها در یک مسابقه در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت و در 12 بازی در نقش یار جانشین به ترکیب آبی‌ها اضافه شد، دیگر گزینه نکونام برای مازاد اعلام شدن است. البته که گفته می‌شود استقلالی‌ها به دنبال آن هستند تا به صورت قرضی، حامدی‌فر را در اختیار تیم دیگری قرار بدهند و اولویت آن‌ها، واگذاری قرضی این هافبک جوان است. جالب آنکه او هنوز وارد 23 سالگی نشده اما با توجه به قوانین سازمان لیگ، در حال حاضر سهمیه بزرگسال محسوب می‌شود تا در مسیر جدایی از استقلال قرار گیرد.

مهاجمان باتجربه در مسیر جدایی

جواد نکونام که به جز تمدید قرارداد عارف غلامی، جذب حداقل امیرحسین حسین‌زاده و البته 2 بازیکن خارجی را هم در دستور کار قرار داده، به دنبال آن است تا فهرست بزرگسال تیمش را به‌روزسانی کند و بازیکنانی که به آن‌ها نیازی ندارد را در لیست خروج قرار دهد. نکونام در خط حمله به دو مهاجم تیمش اعلام بی‌نیازی کرده و به مدیران باشگاه گفته که می‌توانند در زمینه فروش آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده اقدام کنند که هنوز پیشنهاد رسمی برای این دو بازیکن نیامده است.

شهباززاده در بازگشت دوباره‌اش به استقلال فصل کابوس‌واری را گذراند و ناکام در گلزنی بود و رمضانی هم در فصل اخیر نتوانست انتظارات را برآورده کند تا این دو مهاجم باتجربه در مسیر جدایی از استقلال قرار گیرند. گفته می‌شود که در صورت اضافه شدن بازیکنان جدید به سبد خرید جواد نکونام، چهره‌هایی مانند سعید مهری و زبیر نیک‌نفس هم در مسیر خروج از فهرست تیم استقلال قرار خواهند گرفت. البته که در این میان، اخبار ضدونقیضی درباره احتمال معاوضه مهری با یکی از گزینه‌های موردنظر نکونام به گوش می‌رسد.

فهرست بازیکنان بزرگسال استقلال:

1- حسین حسینی، 2- علیرضا رضایی، 3- ابوالفضل جلالی، 4- جعفر سلمانی، 5- صالح حردانی، 6- کوین یامگا، 7- آرمین سهرابیان، 8- محمدحسین مرادمند، 9- ایمان سلیمی، 10- روزبه چشمی، 11- مهدی مهدی‌پور، 12- زبیر نیک‌نفس، 13- امید حامدی‌فر، 14- آرش رضاوند، 15- سعید مهری، 16- امیرارسلان مطهری، 17- پیمان بابایی، 18- سجاد شهباززاده، 19- آرمان رمضانی، 20- مهرداد محمدی و 21- عارف غلامی (تمدید احتمالی)

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...