football360 logo
360-club
360-club-icon

آچار فرانسه بنفش‌پوش در آستانه سپاهانی شدن؛ مردی برای تمام خطوط

08 مرداد 1402 ساعت 15:45111 نظر
برایان دابو، بازیکن اسبق فیورنتینا و هافبک پیشین آریس یونان در آستانه انتقال به سپاهان اصفهان قرار دارد.

به گزارش فوتبال 360، در آستانه آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، باشگاه سپاهان برای تقویت بیش از پیش خود با یک هافبک میانی به توافق رسیده و قرار است به زودی شاهد رونمایی از این بازیکن خوش‌کارنامه باشیم. ژوزه مورایس که فصل پیش بازیکن شناخته‌شده‌ای چون مانوئل فرناندز را به فوتبال ایران آورد، حالا قصد دارد از برایان دابو در لباس سپاهان بازی بگیرد.

متولد بندر مارسی از والدینی آفریقایی

برایان بولایه کوین دابو، حدود 31 سال قبل از پدری بورکینافاسویی و مادری مالیایی در بندر مارسی فرانسه به دنیا آمد. او از کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشت و برای چند تیم در سطح پایه به میدان رفت که مهم‌ترین‌شان مون‌پلیه بود. نمایش خوب برایان در این تیم باعث شد تا او از سن 18 سالگی به تیم بزرگ‌سالان ملحق شود. با این وجود او نتوانست خود را به ترکیب اصلی برساند و در فصل 12-2011 که مون‌پلیح فاتح لیگ یک شد فقط یک مرتبه فرصت حضور روی نیمکت را به دست آورد.

از ناکامی در انگلیس تا یاغی شدن در فرانسه

در سال 2012 برایان به تیم دوم فرستاده شد و پس از 2 سال به صورت قرضی به عضویت بلک‌برن روورز درآمد اما در این تیم دسته اولی فوتبال انگلیس هم موفق نشد به میدان برود. دابو فقط چند بار در تیم زیر 21 سال پا به توپ شد و خیلی زود به فرانسه بازگشت. بازگشت به مون‌پلیه برای این بازیکن موفقیت‌آمیز بود و باعث شد تا پیشنهاد رقیب سنتی از راه برسد. دابو در انتقالی جنجالی لباس سن‌اتین را بر تن کرد.

سفر به ایتالیا و بازی برای سه تیم مختلف

2 سال حضور در سن‌اتین و نمایش خوب این بازیکن، پیشنهاد فیورنتینای ایتالیا را در پی داشت. او در لباس بنفش‌ها جایگاه ثابتی نداشت و تنها 2 مرتبه مقابل جنوا و امپولی موفق به گلزنی شد که گل دوم در دربی توسکانی به ثمر رسید. او در ادامه سر از تیم‌های پایین جدولی و تازه سری آیی شده‌ی اسپال و بنه‌ونتو درآورد و نهایتا در سال 2021 سری آ را با 74 بازی ترک کرد.

ترکیه و یونان، پیش از انتقال احتمالی به سپاهان

ریزه‌اسپور ترکیه مقصد بعدی بازیکن تیم ملی بورکینافاسو بود و پس از یک فصل شاهد پیوستن دابو به آریس یونان بودیم. او در فصلی که گذشت همراه با این تیم رتبه پنجم سوپرلیگ را به دست آورد و برایان یک بار هم دروازه المپیاکوس را در دیدارهای پلی‌آف گشودد تا آمار گلزنی‌اش روی عدد صفر باقی نماند.

از هم‌بازی شدن با ستاره‌های آینده فرانسه تا انتخاب بورکینافاسو

دابو مدت کوتاهی در عضویت تیم‌های زیر 16 و زیر 21 سال فرانسه بود و یک مرتبه برای تیم زیر 21 سال در دیداری دوستانه به میدان رفت. رقابت بین آلمان و فرانسه در سال 2013 در شرایطی برگزار شد که بازی بدون رد و بدل شدن گل خاتمه یافت و دابو با لباس شماره 6 برای دقایقی به زمین آمد. در آن تیم که سرمربی‌اش ویلی سانیول بود بازیکنان شناخته‌شده‌ای چون ساموئل اومتیتی، لوکاس دینیه، ژردن ورتو، نامپالیس مندی، والنتین ایسریک، آدرین ربیو، آلفونسو آرِاولا، آیمریک لاپورت و آنتونی مارسیال حضور داشتند. با این حال برایان دابو آینده‌ای در تیم ملی فرانسه نداشت. او سال 2016 توسط هر 2 تیم ملی بورکینافاسو و مالی به اردو فراخوانده شد اما در سال 2018 تصمیم گرفت در برای تیم زادگاه پدرش بازی کند. او 18 بازی ملی و 2 گل زده را هم در کارنامه خود دارد.

آچار فرانسه به معنای واقعی کلمه

یکی از ویژگی‌های جالب توجه دابو این است که در این حدودا 13 سالی که در سطح بزرگ‌سالان مشغول به بازی بوده در 9 پست مختلف بازی کرده و یک آچار فرانسه به معنای واقعی کلمه بوده است. این پست‌ها به ترتیب میزان حضورش بدین شرح است: هافبک میانی، هافبک دفاعی، دفاع راست، هافبک راست، هافبک تهاجمی، مدافع میانی، هافبک چپ، دفاع چپ و مهاجم. شنیده می‌شود که این بازیکن 31 ساله قرار است در قامت یک هافبک میانی، یعنی در پست اصلی‌اش برای طلایی‌پوشان به میدان برود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...