football360 logo
360-club
360-club-icon

شیرینی یک شبِ تلخ؛ یادگار رستمی، جوان ترین لژیونر ایرانی در رقابت‌های اروپایی

۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۵17 نظر
در شب حذف پوگون لهستان از رقابت‌های انتخابی لیگ کنفرانس اروپا، یک پدیده ایرانی در ترکیب این تیم حضور داشت.

به گزارش فوتبال 360، رقابت‌های انتخابی لیگ کنفرانس اروپا شب گذشته پیگیری شد و در دیدار پوگون شژنین لهستان که شب گذشته میزبان خنت بلژیک در لیگ کنفرانس اروپا بود، فرصتی برای بازیکن ۱۹ ساله این تیم، ‌یادگار رستمی شد تا ۳۰ دقیقه در ترکیب این تیم به میدان برود. یادگار از دقیقه ۶۰ در شرایطی‌که بازی با نتیجه تساوی بدون گل دنبال می‌شد، وارد بازی شد و با نمایش خوبی که داشت نظرها را به خود جلب کرد تا اولین بازیکن ایرانی هم باشد که با ۱۹ سال سن، ‌حضور در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند. پوگون شژنین این بازی را با نتیجه 2 بر یک به سود خود به پایان برد اما در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 6 بر 2 از گردونه رقابت‌های انتخابی لیگ کنفرانس اروپا کنار رفت.


رستمی پس از این تجربه تاریخی درباره حضورش در یک رقابت اروپایی گفت: «از روزهای قبل‌تر مربی تیم با من صحبت زیادی داشت و از روند تمریناتم بسیار راضی بود. روحیه خوبی داشتم و مانند همیشه صبورانه اما با اشتیاق منتظر فرصت تا بتوانم آنچه در توان دارم به کار گیرم تا برای تیمم مثمرثمر باشم. همینجا باید بگویم از اینکه کادرفنی تیم این فرصت را به من دادند از آن‌ها بی نهایت ممنونم. با اینکه بازی را هم بردیم ولی به دلیلی شکست در بازی رفت از این رقابت‌ها حذف شدیم و این ناراحت‌کننده است اما باید این را فراموش کنیم و تمرکز خود را بر بازی های آینده بگذاریم».


این هافبک 19 ساله که عضو تیم امید ایران هم محسوب می‌شود، پس از درخشش در تیم «آکادمی کیا» در ابتدای سال 2022 به تیم پوگون شژنین لهستان پیوست. او در دو فصل گذشته برای تیم دوم این باشگاه توپ زد. یادگار فصل قبل با حضور دو دقیقه‌ای در یکی از بازی‌های پوگون به جوان‌ترین بازیکن خارجی لیگ لهستان هم تبدیل شد. احتمال می‌رود در این فصل بازی‌ بیشتری به رستمی در لیگ برتر لهستان برسد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...