football360 logo

در انتظار قرعه مرگ برای خاتون در آسیا؛ پیش به سوی تاریخ‌سازی

15 شهریور 1402 ساعت 12:567 نظر
قرعه‌کشی چهارمین و آخرین دوره آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا روز پنجشنبه (شانزدهم شهریورماه) برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبال 360، فینال جام جهانی زنان در سال 2023 در شرایطی به میزبانی کشور استرالیا برگزار شد که در حاشیه برگزاری این مسابقه، کنگره‌ای هم از سوی فیفا با مضمون بررسی شرایط فوتبال زنان در قاره‌های مختلف برگزار شد و یکی از موضوعات مطروحه در این کنگره، طرح نهایی برگزاری لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا بود؛ تورنمنتی که قرار است از سال آینده رسمیت پیدا کند و در تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا گنجانده شده و فعلاً در دوره نخست آن قرار است 12 تیم حضور پیدا کنند.

مسئولان (AFC) در سالیان اخیر با برنامه‌ریزی بلندمدت به دنبال برگزاری چنین تورنمنتی بودند؛ به‌طوری‌که موضوع برگزاری جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا به صورت آزمایشی در دستور کار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفت و بعد از برگزاری موفق 3 دوره از این رقابت‌ها با حضور بهترین تیم‌های شرق و غرب آسیا، حالا قرار است دوره چهارم و نهایی این تورنمنت در سال پیش‌رو برگزار شود که به مانند 2 دوره اخیر، بازهم فوتبال زنان ایران در این مسابقات نماینده دارد.

آزمون و خطا (AFC) با حضور نمایندگان ایران

شهرداری سیرجان اولین نماینده ایران در مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا بود که شاگردان مریم جهان‌نجاتی در سال 2021 و در شرایطی‌که مسابقات با حضور 4 تیم برتر غرب آسیا برگزار شد، شرکت کردند که توانستند به مقام دوم دست پیدا کنند. بعد از وقفه‌ای یک‌ساله به دلیل شرایط پاندمی کرونا، دوباره این رقابت‌ها از سر گرفته شد که در دوره اخیر، تیم خاتون بم به عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال باشگاهی زنان ایران در این مسابقات شرکت کرد که مسابقات در دو گروه غرب و شرق برگزار شد و بمی‌ها بعد از انصراف دو تیم، در یک بازی رفت‌وبرگشت مقابل سوگدیانا ازبکستان قرار گرفتند و شکست خوردند.

بمی‌ها با توجه به قهرمانی دوباره‌شان در لیگ برتر فوتبال زنان ایران در فصل گذشته، بازهم نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی هستند و پیش از آنکه کارشان را در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی آغاز کنند، باید شاگردان مرضیه جعفری در آخرین فصل از رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا شرکت کنند؛ آن‌هم در حالی‌که برخلاف دوره‌های قبلی خبری از تفکیک تیم‌های منطقه غرب و شرق آسیا نیست و قرار است 8 تیم در قالب 2 گروه 4 تیمی کار خود را دنبال کنند.

در انتظار تن‌به‌تن شدن با چشم‌بادامی‌ها!

کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از مشخص شدن 8 تیم شرکت‌کننده در فصل جدید رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا، تصمیم گرفته تا 8 تیم شرکت‌کننده را در قالب 4 سید تقسیم‌بندی کند. جالب آنکه ملاک تقسیم‌بندی انجام شده هم جایگاه فوتبال ملی هر کشور در آخرین رنکینگ فیفا بوده و همین مسئله باعث شده تا بمی‌ها در سید چهارم در کنار گوکولام کرالا هند قرار گیرند و قرعه‌ای سخت در انتظار شاگردان مرضیه جعفری باشد؛ باتوجه به تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها، انتظار می‌رود که احتمالاً شاگردان مرضیه جعفری در کنار قدرت‌مندترین تیم‌های باشگاهی زنان در قاره آسیا در یک گروه قرار گیرند!

سید اول: اوراواردز ژاپن و سیدنی استرالیا

سید دوم: اینچئون هیوندای استیل کره‌جنوبی و هوالین چین‌تایپه

سید سوم: بانکوک تایلند و نسف‌قارشی ازبکستان

سید چهارم: خاتون ایران و گوکولام کرالا هند

فوتبال باشگاهی زنان ایران هیچ‌گاه سابقه رویارویی با تیم‌های شرق آسیا را در تاریخ خود نداشته و حالا این فرصت تاریخی در انتظار خاتون بم است تا در مقابل قدرت‌مندترین تیم‌های قاره آسیا قرار گیرد. براساس تصمیم (AFC)، کشورهای تایلند و ازبکستان میزبان مسابقات مرحله گروهی خواهند بود و قرار است مسابقه فینال میان تیم‌های صدرنشین دو گروه برگزار شود. طبق جدول زمان‌بندی اعلام شده، چهارمین و آخرین دوره از مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا قرار است از 15 تا 21 آبان‌ماه در مرحله گروهی برگزار شود و قرعه‌کشی آن‌هم پنجشنبه شانزدهم شهریورماه از ساعت 10:30 به وقت ایران به میزبانی کوالالامپور در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا به انجام خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری