football360 logo
360-club
360-club-icon

پاسخ منفی به استعفای آزمون؛ با تفنگ ترقه‌ای به سوی نبرد با ژ3

20 شهریور 1402 ساعت 20:004 نظر
مریم آزمون در سمت خود ابقا شده و قرار است تیم ملی زنان ایران با هدایت او در مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس شرکت کند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال زنان ایران خود را برای حضور در دور دوم مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس آماده کند. در دور نخست قرار بود شاگردان مریم آزمون با تیم‌های ملی میانمار، بنگلادش و مالدیو رقابت کنند اما با انصراف 2 تیم بنگلادش و مالدیو معادلات تغییر کرد و در قالب یک بازی رفت‌وبرگشت سرنوشت تیم صعودکننده به مرحله دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس مشخص شد. زنان فوتبال ایران در بازی رفت بردی یک‌گله را به‌دست آوردند و تساوی 1-1 در بازی برگشت باعث صعود شاگردان آزمون به مرحله دوم شد.

مسئولان فدراسیون فوتبال بعد از صعود تیم ملی زنان به دور دوم انتخابی المپیک که در دوره‌های قبلی هم مسبوق به سابقه بود، وعده حمایت دادند و بعد از قرعه‌کشی انجام شده مشخص شد که شاگردان مریم آزمون باید در دور دوم مرحله انتخابی المپیک 2024 پاریس به مصاف تیم‌های ملی استرالیا، فیلیپین و هنگ‌کنگ بروند. باتوجه به قرعه دشواری که تیم ملی فوتبال زنان ایران با آن مواجه شده بود، تصور می‌شد که برنامه منظمی برای حضور تیم ایران در رقابت‌های دور دوم انتخابی المپیک چیده شود اما این اتفاق رخ نداد.

شاگردان آزمون در طول 5 ماه گذشته یک اردوی برون‌مرزی به مقصد کشور روسیه داشتند که در 2 بازی دوستانه، دو شکست سنگین را مقابل حریف اروپایی خود که در سالیان گذشته فوتبال آن در حالت تعلیق قرار داشت، متحمل شدند و در بازگشت به ایران هم اردوی 10 روزه در انزلی، دیگر برنامه مهم تیم ملی فوتبال زنان ایران بود. در شرایطی‌که تصور می‌شد باتوجه به درخواست کادرفنی تیم ملی برای تعویق لیگ برتر، اردوهای سریالی در شهریورماه برگزار شود اما این اتفاق رخ نداد.

2 اردو در تهران پیش از اعزام به برث

مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران با توجه به عدم برگزاری اردوهای شهریورماه و البته رقبای سرسختی که انتظار رویارویی با تیمش را در مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس می‌کشیدند، تصمیم به کناره‌گیری از سمت خود گرفت که استعفای او مورد پذیرش مدیران فدراسیون فوتبال قرار نگرفت و روز گذشته در جلسه‌ای با حضور آزمون و مریم منظمی سرپرست نایب‌رئیسی زنان فدراسیون فوتبال، ابقای سرمربی تیم ملی فوتبال زنان رسماً اعلام شد.

آزمون بعد از جلسه‌ای که با منظمی داشت، صحبت‌های مبهمی را درباره برنامه تیم ملی فوتبال زنان ایران تا آبان‌ماه که موعد آغاز دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس است، انجام داد؛ به‌طوری‌که مریم آزمون در صحبت‌های خود با سایت فدراسیون فوتبال گفت: «فدراسیون فوتبال و کمیته امور زنان مانند همیشه حمایت‌های لازم را از تیم ملی فوتبال زنان دارند. اوایل مهرماه اردوی آماده سازی خود را از سر خواهیم گرفت و پیش از اعزام به مسابقات، دو اردوی آماده سازی برای بازیکنان در نظر گرفته‌ایم. در این دو اردو تمام تمرکزمان را بر روی رفع نقاط ضعف تیم و ایجاد هماهنگی تاکتیکی بین بازیکنان گذاشته‌ایم. در مجموع به سمتی می‌رویم که به آن شکل تیمی و آمادگی نسبی مدنظرمان برای حضور در مرحله دوم برسیم».

بحرانی که سرانجام تایید شد!

مسئولان فدراسیون فوتبال همواره در ماه‌های گذشته سعی داشتند تا در صحبت‌های خود حمایت همه‌جانبه‌شان از تیم ملی فوتبال زنان ایران را نشان بدهند و این‌طور اذعان داشتند که فعالیت‌های حوزه زنان با قدرت در حال انجام است. آزمون در مصاحبه روز گذشته نسبت به گمانه‌زنی‌ها درباره مشکلات موجود در حوزه زنان واکنش نشان داد و آن‌ها را تایید کرد؛ به‌طوری‌که او در واکنش به لغو اردوهای تیمش توضیح داد: «متاسفانه دو اسپانسری که قرار بود حمایت های لازم را جهت برگزاری اردو داشته باشند، میسر نشد و نتوانستیم در شهریورماه اردوی آماده‌سازی برای تیم داشته باشیم. اما کادرفنی با تک‌تک بازیکنان در ارتباط است. بچه ها در تمامی استان‌ها  تحت نظر کادرفنی تمرینات خود را ادامه و آن را به ما گزارش می دهند».

مریم آزمون در حالی‌که امیدوار بود با پذیرش استعفایش، دور از تیم ملی کارش را پیش ببرد و حتی بحث حضور او در یک تیم باشگاهی هم مطرح بود، حالا باید همه عزم خود برای ارائه نمایشی موفق در استرالیا جزم کند. در ماه‌های گذشته انتقاداتی به حضور آزمون در رأس تیم ملی فوتبال زنان ایران مطرح شده بود که حالا باید دید در 3 مسابقه حساس پیش‌رو، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران با عملکرد خود چه واکنشی نسبت به این اتتقادها خواهد داشت؛ استرالیا نقطه پایان کار آزمون در تیم ملی خواهد بود و او در عرصه باشگاهی کارش را پیش می‌برد یا نمایش‌های امیدوارکننده در انتخابی المپیک 2024 پاریس، حکم بقای آزمون روی نیمکت تیم ملی زنان را تمدید خواهد کرد.

برنامه تیم ملی زنان ایران در دور دوم انتخابی المپیک 2024 پاریس

پنجشنبه چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۲

تیم ملی زنان استرالیا - تیم ملی زنان ایران

تیم ملی زنان چین‌تایپه - تیم ملی زنان فیلیپین

یکشنبه هفتم آبان‌ماه ۱۴۰۲

تیم ملی زنان ایران - تیم ملی زنان چین تایپه

تیم ملی زنان فیلیپین - تیم ملی زنان استرالیا

چهارشنبه دهم آبان‌ماه ۱۴۰۲

تیم ملی زنان استرالیا - تیم ملی زنان چین تایپه

تیم ملی زنان فیلیپین – تیم ملی زنان ایران

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...