football360 logo

امید ایران 4-0 امید ویتنام؛ صعودی که ناگهان رسمی شد!

30 شهریور 1402 ساعت 16:5041 نظر
شاگردان رضا عنایتی در تیم امید ایران موفق شدند با 4 گل از سد ویتنام بگذرند و صعود خود به مرحله حذفی را مسجل کردند.

به گزارش فوتبال 360، تیم امید ایران که برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو از بازیکنان زیر 25 سال در ترکیب خود بهره می‌برد و با نظر رضا عنایتی، حسین حسینی و امیرارسلان مطهری هم به عنوان سهمیه بزرگسال در فهرست تیم امید برای این رقابت‌ها حضور یافتند، بعد از توقف در گام نخست مقابل تیم امید عربستان، امروز برابر تیم امید ویتنام قرار گرفت؛ آن‌هم در حالی‌که ویتنامی‌ها توانسته بودند بازی‌های آسیایی هانگژو را با کسب پیروزی 4 بر 2 مقابل تیم امید مغولستان آغاز کنند.

شاگردان عنایتی در حالی برای دیدار با تیم امید ویتنام وارد ورزشگاه لینپینگ هانگژو شدند که پیش از برگزاری دیدار تیم‌های امید ایران و ویتنام، تیم‌های امید عربستان و مغولستان به مصاف هم رفته بودند که عربستانی‌ها با بردی 3 گله توانسته بودند خود را به صدر جدول گروه دوم برسانند و امیدهای ایران برای صدرنشینی باید بردی پرگل را برابر حریف آسیای شرقی خود به‌دست می‌آوردند تا بتوانند برای صعود به مرحله حذفی بازی‌های آسیایی هانگژو امیدوار بمانند.

ترکیب تیم امید ایران

سیدحسین حسینی، سامان فلاح، مجید نصیری، سامان تورانیان، حسین گودرزی، امید حامدی‌فر (از دقیقه 61: فردین یوسفی)، محمد خدابنده‌لو (از دقیقه 82: غلامرضا ثابت‌ایمانی)، امیر جعفری (از دقیقه 61: سینا شاه‌عباسی)، مهدی ممی‌زاده (از دقیقه 72: محمدرضا غبیشاوی)، محمدحسین اسلامی و امیرارسلان مطهری (از دقیقه 72: آریا برزگر)

سرمربی: رضا عنایتی

ترکیب تیم امید ویتنام

دینه باک، مان هونگ، هوانگ، دوک ویت، ژوان تین، وان خانگ، نگوین هوانگ، وی هائو، دوک آن، وان چوان  و دوک فو

سرمربی: آن توان

رضا عنایتی تصمیم گرفت تا برای مسابقه امروز به ترکیب اصلی تیمش دست نزند و در حالی ترکیب تیم امید ایران برای رویارویی با تیم امید ویتنام اعلام شد که عنایتی به 11 بازیکن ترکیب اصلی تیمش در بازی گذشته بار دیگر اعتماد کرده بود و امید داشت که این بازیکنان بتوانند در مسابقه امروز نمایش متفاوتی را از خود به جای بگذارند و تیم امید ایران بتواند نخستین پیروزی‌اش را در بازی‌های آسیایی هانگژو به‌دست آورد و در آستانه صعود به مرحله حذفی قرار گیرد.

دو تیم از ساعت 15 در ورزشگاه لینپینگ هانگژو کار خود را با قضاوت الشماری از قطر آغاز کردند. نمایش تهاجمی شاگردان رضا عنایتی باعث شد تا امیدهای ایران خیلی زود به گل اول برسند و ارسال امیر جعفری با ضربه سر امیرارسلان مطهری در دقیقه 4 به گل اول تیم امید ایران تبدیل شد. بعد از گلزنی مطهری، نمایش تهاجمی سفیدپوشان برای رسیدن به گل‌های بیشتر ادامه پیدا کرد که تا پیش از پایان نیمه نخست، موقعیت‌های خوبی برای تیم امید ایران به‌وجود آمد اما شاگردان عنایتی در مسیر رسیدن به گل دوم ناکام بودند. مهدی ممی‌زاده با شوتی ناگهانی دروازه ویتنام را در دقیقه 20 تهدید کرد اما واکنش به موقع دروازه‌بان این تیم باعث شد تا ضربه کرنر نصیب تیم ایران شود و ممی‌زاده ناکام در گلزنی بود.

تورانیان با نفوذ خوب خود در دقیقه 22 توانست روی دروازه ویتنام خطرساز شود اما پیش از آنکه توپ به امیرارسلان مطهری در مقابل دروازه ویتنام برسد، به کرنر فرستاده شد تا یک فرصت ایده‌آل گلزنی برای امیدهای ایران از بین برود. محمدحسین اسلامی دیگر بازیکنی بود که در نیمه نخست توانست موفق شد روی دروازه ویتنام موقعیت ایجاد کند اما شوت پرقدرت او را در 2 مرحله دروازه ویتنامی‌ها مهار کرد تا نیمه نخست با برتری یک‌گله تیم امید ایران به پایان برسد و شاگردان رضا عنایتی در مسیر رسیدن به گل‌های بیشتر در نیمه اول ناکام بودند. ویتنامی‌ها در نیمه اول تنها یک موقعیت جدی گلزنی داشتند که واکنش خوب حسین حسینی باعث شد تا حمله آن‌ها راه به جایی نبرد.

امیدهای ایران به مانند نیمه نخست در نیمه دوم هم بازی را تهاجمی آغاز کردند و نفوذ عالی سامان تورانیان به درون محوطه جریمه ویتنام با ضربه پایانی او همراه شد تا بعد از گلزنی مهاجم استقلال، این‌بار مدافع راست آبی‌پوشان پایتخت هم در تیم امید موفق به گلزنی شود و با درخشش او در دقیقه 47، اختلاف دو تیم به 2 گل رسید. با وجود گلزنی تورانیان، بازهم شاگردان رضا عنایتی مالک توپ‌ومیدان بودند و تلاش‌شان برای رسیدن به گل‌های بیشتر ادامه داشت که در دقیقه 53، حرکت انفرادی و شوت دیدنی مهدی ممی‌زاده به گل سوم ختم شد تا راه صدرنشینی در گروه دوم هم برای شاگردان رضا عنایتی هموار شود و آن‌ها در شرایطی مشابه تیم امید عربستان قرار گیرند و امیدشان برای صعود به مرحله حذفی دوچندان شود.

عنایتی بعد از ثبت گل سوم ایران به سراغ تغییر و تحولات در ترکیب اصلی تیمش رفت و از بازیکنانش خواست تا بازی را مدیریت کنند و برتری به‌دست آمده را حفظ نمایند. در کنار پاس‌کاری‌های متعدد، امیدهای ایران چندین موقعیت خوب گلزنی را هم تا پیش از پایان بازی به‌دست آوردند که ابتدا امیرارسلان مطهری در ثبت دومین گل خود در مسابقه امروز ناکام بود و ضربه او را دروازه ویتنامی‌ها مهار کرد و سپس فردین یوسفی توانست توپ را در چارچوب دروازه ویتنام جای بدهد و شوت خطرناک او از کنار دروازه به بیرون رفت. در واپسین دقایق مسابقه، فرار آریا برزگر با گلزنی این ستاره جوان همراه شد تا امیدهای ایران بردی 4 گله را در مسابقه امروز برابر ویتنام جشن بگیرند و صعودشان به مرحله حذفی را رسمی کنند.

امیدهای ایران با کسب این پیروزی در جدول رده‌بندی گروه دوم بازی‌های آسیایی هانگژو 4 امتیازی شدند و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به تیم امید عربستان در صدر جدول گروه قرار گرفتند. تیم امید عربستان هم در شرایطی برابر به لحاظ امتیازی، با تفاضل گل 3+ و با 4 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد و تیم امید ویتنام با 3 امتیاز تیم سوم جدول رده‌بندی است و در قعر جدول هم نام تیم امید مغولستان با صفر امتیاز به چشم می‌خورد. در سومین و آخرین بازی مرحله گروهی، امیدهای ایران روز یکشنبه دوم مهرماه باید از ساعت 15 به مصاف تیم امید مغولستان بروند که پیروزی در این مسابقه، سرگروهی شاگردان رضا عنایتی را تثبیت می‌کند و با توجه به نتایج سایر گروه‌ها، حتی شکست مقابل مغولستان و حضور احتمالی در رتبه سوم جدول هم باعث صعود امیدهای ایران به مرحله حذفی خواهد شد تا امروز و با برتری مقابل ویتنام، صعود شاگردان عنایتی به مرحله حذفی بازی‌های آسیایی هانگژو مسجل شده باشد!

بازی‌های آسیایی هانگژو در رشته فوتبال در حالی پیگیری می‌شود که تیم‌ها در 6 گروه تقسیم شده‌اند و از هر گروه 2 تیم مستقیماً جواز حضور در مرحله حذفی را به‌دست می‌آورند و از بین تیم‌های برتر سوم هم 4 تیم می‌توانند به مرحله حذفی راه پیدا کنند. جالب آنکه در گروه سوم رقابت‌ها، تیم‌های امید سوریه و افغانستان انصراف دادند و همین مسئله باعث شد تا عملاً راه صعود تیم امید ایران با کسب هر نتیجه‌ای (برد، تساوی و یا شکست) در بازی پایانی مرحله گروهی مقابل تیم امید مغولستان هموار شده باشد و حالا شاگردان رضا عنایتی برای کسب بهترین رتبه در مرحله گروهی برای بهره‌وری از قرعه‌ مناسب‌تر در مرحله حذفی باید خود را برای دیدار با تیم امید مغولستان آماده کنند.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری