football360 logo
360-club
360-club-icon

جدال با ناتینگام در اتحاد/ منچسترسیتی به دنبال ادامه روند صددرصدی

01 مهر 1402 ساعت 09:329 نظر
منچستر سیتی در هیچ یک از ۶ مسابقه لیگ برتری اخیر مقابل ناتینگام بازنده نبوده.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در چارچوب هفته ششم رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۷:۳۰ امروز، منچستر سیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان شاگردان استیو کوپر در ناتینگام فارست خواهد بود. با وجود لغزش‌های آنی و لحظه‌ای، منچستر سیتی در هر ۵ مسابقه نخست فصل لیگ برتر به برتری رسیده و ادامه این روند کم‌کم بین قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و دیگر مدعیان فاصله خواهد انداخت. جدال رودرروی آرسنال و تاتنهام و آزمون سخت لیورپول مقابل وستهام، فرصت مناسبی برای ایجاد اختلاف در صدر جدول در اختیار تیم گواردیولا قرار  داده. سیتیزن‌ها در هیچ‌یک از ۶ مسابقه اخیر لیگ مقابل ناتینگام شکست نخورده و آخرین باخت آنها به فارست در رقابت‌های لیگ به فصل ۹۸-۱۹۹۷ لیگ قهرمانی (سطح دوم) برمی‌گردد.

برد پشت سر برد

منچسترسیتی همچنان به روند درخشان خود ادامه می‌دهد. بازگشت و پیروزی ۳ بر یک مقابل وستهام در مسابقه سه‌شنبه مقابل ستاره سرخ تکرار شد تا گواردیولا فصل دفاع از قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را با برد آغاز کند. این می‌تواند دومین بار در تاریخ لیگ برتر باشد که منچستر سیتی فصل را با ۶ پیروزی در ۶ مسابقه نخست فصل آغاز می‌کند. این اتفاق نخستین بار در فصل ۱۷-۲۰۱۶، اولین فصل حضور گواردیولا روی نیمکت منچستر سیتی  رخ داد؛ هرچند سیتیزن‌ها در انتهای کار به رده سوم جدول بسنده کردند. این می‌تواند دومین بار در تاریخ لیگ برتر باشد که مدافع عنوان قهرمانی فصل را با ۶ پیروزی متوالی آغاز می‌کند؛ بار اول چلسی در فصل ۰۶-۲۰۰۵ در چنین شرایطی قرار داشت که شاگردان مورینیو در انتها به قهرمانی مجدد لیگ دست یافتند. چهارمین قهرمانی متوالی منچستر سیتی، فارغ از نتیجه مسابقه امروز، چندان تردیدپذیر نیست. آنها در مسابقه مقابل وستهام با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسیدند اما غلبه بر قهرمان رقابت‌های فصل گذشته لیگ کنفرانس اروپا می‌‌توانست با نتیجه دلپذیرتری رقم بخورد، اگر ارلینگ هالند قدر ۹ فرصت گلزنی‌اش در این مسابقه را می‌دانست!

خولین آلوارس، ستاره جدید

مهاجم ۲۳ساله آرژانتینی و قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ در حال سپری کردن فصلی فوق‌العاده با پیراهن منچستر سیتی است. او هفته گذشته و در جریان پیروزی ۳گله مقابل وستهام در ورزشگاه لندن، ۲ پاس گل به نام خود ثبت  و روز سه‌شنبه با ۲ گل در ابتدای نیمه دوم باخت تیمش به ستاره سرخ را با برد عوض کرد؛ بار نخست روی پاس ارلینگ هالند و بار دوم از روی ضربه آزاد، با اشتباه سنگربان حریف. او در رقابت‌های این فصل لیگ برتر ۱۶ موقعیت گلزنی ایجاد کرده؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در هر تیم دیگر و فقط کمتر از پدرو نتو از ولورهمپتون(۱۷). آخرین کسی که توانست با پیراهن منچسترسیتی در ۵ مسابقه نخست لیگ تعداد موقعیت بیشتری ایجاد کند کوین دی‌بروینه در فصل ۲۰-۲۰۱۹ بود (۱۹). 

مصدومیت‌های مشکل‌ساز

دی‌بروینه با مصدومیتی طولانی‌مدت مواجه شده و گواردیولا حداقل تا میانه‌های فصل از حضور او بهره‌مند نخواهد شد. سرمربی کاتالان می‌گوید مصدومیت‌ها در حال ایجاد مشکل برای تیم هستند. جک گریلیش برای مسابقه فردا آماده نخواهد بود، متئو کواچیچ کم‌کم به مرحله آمادگی نزدیک می‌شود و متئوس نونس برای نخستین قرارگیری در ترکیب اصلی تیم لحظه‌شماری می‌کند.

روزهای رویایی فارست

تساوی مقابل برنلی در مسابقه روز دوشنبه مقابل برنلی، ۳ هفته بعد از شکست مقابل همین تیم در جام اتحادیه، غم‌انگیز بود اما کسب ۷ امتیاز از ۵ مسابقه نخست لیگ، ناتینگام فارست را در جدول رده‌بندی لیگ برتر، بالاتر از منچستر یونایتد، چلسی و نیوکاسل قرار داده. این در حالی است که فارست در ۵ هفته نخست ۳ مسابقه دشوار خارج از خانه مقابل تیم‌های مطرح لیگ برتر را هم پشت سر گذاشته. ناتینگام فارست مسابقه را در رده هشتم جدول آغاز می‌کند؛ این بالاترین رده تیم در رقابت‌های ۲۵ سال اخیر لیگ برتر انگلیس است. ناتینگام تاکنون ۸ بار مقابل تیم صدرنشین لیگ برتر به میدان رفته و حاصل آن ۳ تساوی و ۵ شکست بوده. 

آوونیی در کنار صلاح

یک امتیاز به غنیمت گرفته شده از خانه برنلی با شلیک دیدنی کالوم هادسون اودوی از بیرون محوطه و روی پاس تایوو آوونیی به دست آمد. مهاجم نیجریه‌ای با وجود اینکه معمولاً ۹۰ دقیقه کامل در زمین نمی‌ماند به رکورد خارق‌العاده تأثیر روی حداقل یک گل در ۹ مسابقه متوالی لیگ برتری دست یافته. پیش از این تنها یک بازیکن آفریقایی موفق به ثبت گل یا  پاس گل در ۱۰ رقابت پیاپی شده؛ محمد صلاح، مهاجم کاربلد لیورپول که در سال ۲۰۲۱ در ۱۵ مسابقه متوالی چنین رکوردی ثبت کرد و حالا در ۱۱ دیدار پشت سر هم چنین آماری را رقم زده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...