football360 logo

بلاتکلیفی بلانکو ادامه دارد؛ سقفِ کوتاه و آرزوهای بزرگ

18 مهر 1402 ساعت 12:3018 نظر
مهاجم آرژانتینی استقلال همچنان چشم‌انتظار رفع موانع موجود برای ثبت قراردادش است تا بتواند اولین بازی خود برای آبی‌ها را انجام بدهد.

به گزارش فوتبال 360، استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تنها یک خرید خارجی داشت و در شرایطی‌که جواد نکونام به دنبال آن بود تا در پست‌های دروازه‌بان، مدافع میانی، هافبک بازی‌ساز و مهاجم بازیکن خارجی جذب کند اما مدیران باشگاه استقلال توانستند تنها یکی از خواسته‌های نکونام را اجابت کنند و با گوستاوو بلانکو برای تقویت خط حمله استقلال به توافق رسیدند؛ مهاجمی که سابقه بازی در لالیگای اسپانیا را در کارنامه خود دارد و از سوی جواد نکونام برای تقویت خط حمله آبی‌ها معرفی شده بود.

بلانکو بعد از کش‌وقوس‌های فراوان توانست خود را به تهران برساند و در شرایطی‌که گفته می‌شد قرارداد او امضا شده،اما بعد از حضور او در ایران، به دلیل عدم توافق در چند بند، مدیر برنامه‌های خارجی این بازیکن هم راهی تهران شد تا با مدیران باشگاه استقلال جلسه بگذارد و بعد از رفع اختلافات، قرارداد گوستاوو بلانکو با آبی‌ها رسمی شد. جالب آنکه مهاجم آرژانتینی تا پیش از آنکه قراردادش به امضا برسد، فقط برای گذراندن تمرینات انفرادی در تمرینات استقلال حضور پیدا می‌کرد و به دلیل عدم رسمی‌شدن قراردادش، در کنار دیگر بازیکنان استقلال در تمرین گروهی حضور نداشت!

استقلالی‌ها و وسواس ویژه برای فرار از خطر کسر امتیاز!

مدیران باشگاه استقلال بعد از حواشی پرشمار توانستند با بلانکو به توافق برسند و قرارداد او امضا شد اما حالا اتفاق تازه در فرآیند جذب گوستاوو بلانکو مرتبط با ثبت قرارداد این بازیکن است. استقلالی‌ها در شرایطی به دنبال جذب جلال‌الدین ماشاریپوف بودند و نتوانستند این بازیکن را جذب کنند که حالا برای ثبت قرارداد بلانکو هم با مشکل جدی مواجه هستند و اگر ارقام سایر بازیکنان کاهش پیدا نکند، عملاً این مهاجم آرژانتینی اجازه ورود به فهرست استقلال و انجام بازی رسمی برای این تیم را ندارد!

علی خطیر که پیش از شروع لیگ بیست‌وسوم و پذیرش صندلی مدیرعاملی باشگاه استقلال، یکی از اعضای کارگروه تدوین قوانین جدید نقل‌وانتقالات بود، با توجه به جرایم سنگین وضع شده علیه دو باشگاه پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان، قصد دارد تا تیمش را از جریمه‌ها مصون نگه دارد و همین مسئله باعث شده تا فرآیند پیوستن بلانکو به استقلال طولانی شود. درباره رقم قرارداد سعید مهری و مهدی هاشمی‌نسب هم گفته می‌شود که خطیر به آن‌ها وعده در بازار زمستانه و در صورت فروش بازیکن، قرارداد این دو عضو تیمش را هم اصلاح خواهد کرد.

کاپیتان‌های استقلال راه پیوستن بلانکو به جمع آبی‌ها را هموار می‌کنند؟

مدیرعامل اسقلال بعد از آشتی‌کنان برگزارشده با جواد نکونام، از سرمربی آبی‌ها خواست تا در زمینه تعدیل رقم قرارداد بازیکنان ورود کند و با وجود آنکه نکونام عهده‌دار این مسئولیت نشد اما تلاش مدیران باشگاه استقلال برای کاهش رقم قرارداد برخی بازیکنان ادامه دارد. در این‌باره گفته می‌شود که علی خطیر از حسین حسینی و روزبه چشمی به عنوان کاپیتان‌های اول و دوم تیمش خواسته تا در زمینه کاهش رقم قرارداد خود پیش‌قدم شوند تا سایر بازیکنان هم در این زمینه ترغیب شوند.

استقلالی‌ها تا مادامی که نتوانند سقف بودجه خود را از طریق کاهش رقم قرارداد بازیکنان خود کاهش بدهند، امکان ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو و دریافت کارت بازی او را ندارند؛ آن‌هم در شرایطی‌که گفته می‌شود به جز بلانکو، امید حامدی‌فر هم تمایل خود را برای بازگشت به جمع آبی‌پوشان نشان داده و جواد نکونام هم نسبت به حضور دوباره این بازیکن در فهرست تیمش تاکید دارد. با این اوصاف، مدیران باشگاه استقلال برای جلب رضایت سرمربی‌شان و نهایی‌کردن انتقال بلانکو و البته بازگرداندن امید حامدی‌فر، کار بسیار سختی را در پیش دارند و باید دید آیا می‌توانند این دو خواسته مهم نکونام را عملی کنند یا با وجود امضای قرارداد، بلانکو همچنان در بلاتکلیفی کارش را پیش خواهد برد و فرصت حضور در ترکیب استقلال را به‌دست نخواهد آورد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری