football360 logo

گروه ایران در مقدماتی جام جهانی 2026 تکمیل شد؛ رویارویی تکراری با هنگ‌کنگ!

25 مهر 1402 ساعت 21:3020 نظر
تیم ملی هنگ‌کنگ در مجموع بازی رفت‌وبرگشت توانست برابر بوتان به پیروزی برسد و همگروه ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 شد.

به گزارش فوتبال 360، مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 و البته جام ملت‌های آسیا 2027 به نقطه پایان کارش در دور نخست رسید؛ به‌طوری‌که در این مرحله، 20 تیم دارای ضعیف‌ترین جایگاه در بین تیم‌های آسیا در رنکینگ فیفا در 2 سید 10 تیمی تقسیم شدند و براساس قرعه‌کشی انجام شده، تکلیف مسابقات دور نخست مشخص شد. با توجه به قرعه‌کشی مرحله گروهی، 10 تیم برتر دور نخست می‌توانستند خود را به دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 برسانند و همین مسئله باعث شد تا تیم‌های کم‌نام‌ونشان آسیا برای رسیدن به این مهم با یکدیگر به رقابت بپردازند.

تیم‌های ملی هنگ‌کنگ، اندونزی، چین‌تایپه، مالدیو، یمن، افغانستان، سنگاپور، میانمار، نپال، کامبوج، ماکائو، مغولتسان، بوتان، لائوس، بنگلادش، برونئی، تیمور شرقی، پاکستان، گوام و سریلانکا 20 تیم شرکت‌کننده در دور نخست مرحله انتخابی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 بودند. امشب و بعد از برگزاری مسابقات دور برگشت، تکلیف 10 تیم صعود کننده مشخص شد تا گروه‌های 9گانه رسماً تکمیل شده و شرایط برای برگزاری مسابقات دور دوم مهیا شود.

هنگ‌کنگ حریف شاگردان قلعه‌نویی شد

تیم ملی هنگ‌کنگ که در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 هم با تیم ملی ایران همگروه شده، حالا این‌بار توانست همگروه شاگردان امیر قلعه‌نویی در مرحله دوم انتخابی جام جهانی شود و با این اوصاف، دو تیم در فاصله کمتر از 2 ماه باید در 2 تورنمنت مختلف برابر هم صف‌آرایی کنند که اتفاقی جالب‌توجه است. هنگ‌کنگی‌ها امروز در بازی برگشت مقابل تیم ملی بوتان، شکستی 2 گله را متحمل شدند اما برد 4 گله در بازی رفت باعث شد تا آن‌ها در مجموع بتوانند یکی از 10 تیم صعود کننده به دور دوم انتخابی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 باشند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی پیشتر در مرحله قرعه‌کشی با تیم‌های ملی ازبکستان و ترکمنستان همگروه شده بودند و حالا امروز (سه‌شنبه)، نام تیم ملی هنگ‌کنگ هم به جمع تیم‌های همگروه ایران اضافه شد. با این اوصاف، تیم ملی ایران باید در نخستین گام از مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 در اولین مسابقه در فیفادی ماه نوابر، 25 آبان‌ماه به مصاف تیم ملی هنگ‌کنگ برود و سپس شاگردان امیر قلعه‌نویی باید سی‌ام آبان‌ماه برابر تیم ملی ازبکستان صف‌آرایی کنند.

کامبک دراماتیک بنگلادشی‌ها و کولاک اندونزی برای رسیدن به دور دوم انتخابی جام جهانی!

تیم ملی افغانستان در مجموع 2 بازی رفت‌وبرگشت توانست بردی 2 گله را به‌دست آورد تا با صعود به دور دوم رقابت‌ها، با تیم‌های ملی قطر، هند و کویت همگروه شود. تیم ملی بنگلادش که در بازی رفت برابر تیم ملی مالدیو مغلوب شده بود، توانست در بازی برگشت کامبک بزند و همین مسئله سبب شد تا آن‌ها بتوانند جواز حضور در گروه نهم را به‌دست آورند و با تیم‌های ملی استرالیا، فلسطین و لبنان همگروه شدند. تیم ملی اندونزی با کسب 2 برد 6 گله برابر برونئی جمعاً با کسب پیروزی 12 گله توانست خود را به مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 برساند و در این مرحله باید با تیم‌های ملی عراق، ویتنام و فیلیپین رقابت کند.

تیم‌های ملی سنگاپور، یمن، میانمار، پاکستان، چین‌تایپه و نپال دیگر تیم‌هایی هستند که توانستند از دور نخست عبور کنند و خود را به مرحله گروهی برسانند. گفتنی است که از هر گروه 2 تیم مستقیماً جواز حضور در دور سوم انتخابی جام جهانی 2026 را به‌دست می‌آورد و تیم‌های سوم و چهارم هم به مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا 2027 راه پیدا می‌کنند. با توجه به افزایش سهمیه قاره‌ها در جام جهانی 2026، قاره آسیا دارای 8.5 سهمیه است که به نظر می‌رسد با توجه به سهمیه تخصیص پیدا کرده، تیم ملی ایران مسیر آسانی را برای رسیدن به این رقابت‌ها در پیش داشته باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری