football360 logo

گیشه مطبوعات جهان، سه‌شنبه 14 نوامبر؛ سر بابی در آرامش ابدی

۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۹18 نظر
همزمان با آغاز فیفادی ماه نوامبر، تنور اخبار فوتبال باشگاهی در ایتالیا داغ است.
به گزارش فوتبال 360، فوتبال باشگاهی در قاره اروپا فعلاً به پایان رسیده و درحالی که تیم‌های ملی برای حضور در دور مقدماتی جام ملت‌های اروپا حضور به هم خواهند رساند، لیست ملی‌پوشان اعلام شده و همزمان با تعطیلی موقت بازی‌های باشگاهی، مراسم ادای احترام به سر بابی چارلتون در روز خاک سپاری ایشان اطراف الدترافورد به انجام رسید.
چهره‌های بسیاری در مراسم خاکسپاری سر بابی از جمله نمایندگان باشگاه‌های اروپایی چون رئال مادرید و مشاهیر فوتبالی انگلیسی و منچستریونایتد حضور داشتند که این مراسم همه توجه مطبوعات انگلیسی را به خود جلب کرده بود.
«وقایع اتفاقیه» در قاره سبز
میرر با مصاحبه‌ای از سر الکس فرگوسن که گفته بود: «من همه چیز را مدیون سر بابی هستم!» در صفحه نخست به اسطوره فوتبال انگلیس ادای احترام کرده و دیلی تلگراف نوشت: «بدرود! سر بابی! خیابان‌های اطراف باشگاه منچستریونایتد برای ادای آخرین احترام به آقای چارلتون لبریز از جمعیت بود.»
در اسپانیا، توجه روزنامه مارکا به ابراز علاقه آلفونسو دیویس به رئال مادرید بوده و با جمله «آلوفونسو دیویس به سفید فکر می‌کند» این ابراز علاقه را پاسخ داده و ابراز امیدواری کرده وینگر کانادایی بایرن‌مونیخ به جمع پایتخت‌نشین‌ها بپیوندد.

روزنامه اسپورت، چاپ بارسلون با انتشارمصاحبه‌ای از دکو، با بازنشر صحبت‌های پیشکسوت پرتغالی با مضمون «ژاوی یک سرمربی کامل است» حمایت خود و هواداران بارسلونا را از سرمربی جوان اعلام کرده است و روزنامه آ اس، چاپ مادرید اشاره‌ای به فهرست ملی‌پوشان تیم ملی برزیل داشته که از رئال مادرید به تیم ملی دعوت شده‌اند.

آ اس نوشته است: «قناری‌های سفید! برزیل از خط حمله رئال مادرید در فصل 25-2024 رونمایی کرده است.» همچنین این روزنامه به اندریک، مهاجم برزیلی پالمیراس نیز اشاره‌ای داشته که پس از رونالدو در سال 1993، جوان‌ترین بازیکن تاریخ تیم ملی خواهد شد. او که هنوز 18 ساله نشده، قرار است از تابستان آینده به رئال مادرید بپیوندد و در کنار رودریگو و وینی جونیور، سه‌گوشه خط حمله تیم را تشکیل دهند.
بازگشت مارسلینو به ویارئال نیز دیگر خبر مهم این روزنامه بوده است که تا 2026 با این باشگاه قرارداد به امضا رسانده است.

اکیپ فرانسه، به دعوت از وارن زئیر امری برای حضور در ترکیب تیم ملی مقابل جبل‌الطارق و یونان همزمان با برگزاری بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا اشاره داشته و با انتخاب تیتر «آبیِ کوچکِ کلرفونتن» ابراز امیدواری کرده شاگردان دشان جواز حضور در یورو 2024 را پس از کسب تنها یک پیروزی در فیفادی پیش‌رو به دست بیاورند.

مطبوعات ایتالیایی هم به نوبه خود جو فوتبال باشگاهی را سرحال نگه داشته و درحالی که کوریره دلوسپرت خبر اصلی را به انتخاب جانشین رودی گارسیا در ناپولی با تیتر «تودور بله را گفت!» اختصاص داده است، گاتزتا دلوسپرت از هم‌اکنون به استقبال دربی اینتر و یوونتوس رفته است.

این شماره گاتزتا دلوسپرت یادداشت‌های اختصاصی از آریگو ساکی و فابیو کاپلو را درباره این دیدار حساس که صدرنشین سری آ را معرفی خواهد کرد، در خود جای داده و از عنوان «رازهای فتح اسکودتو از زبان اساتید» برای این همکاری جذاب استفاده کرده است. ماه آینده دیدارهای اینتر و میلان با حریفان و مسیر متفاوت‌شان پس از مصاف رو در رو، تکلیف صدرنشینی این فصل رقابت‌های سری آ را تا حدودی مشخص خواهد کرد.

همچنین کوریره دلوسپرت در سایر بخش‌های روزنامه، جزئیات قرارداد کوتاه مدت تودور با ناپولی که به درخواست دلورنتیس 7 ماهه خواهد بود را فاش کرده است و اشاره داشته که لوچانو اسپالتی به این دلیل تصمیم گرفته چیرو ایموبیله را از فهرست تیم ملی خط بزند که سایر مهاجمان ایتالیایی از آمادگی بیشتری نسبت به او برخوردار بوده‌اند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری