football360 logo

ایران 4-0 هنگ‌کنگ؛ کلکسیون گل‌های سالم و مردود

25 آبان 1402 ساعت 20:0565 نظر
تیم ملی در دور دوم انتخابی جام جهانی 2026، برد کم دردسری مقابل هنگ‌کنگ داشت.

به گزارش فوتبال 360، ایران در اولین بازی از دور دوم انتخابی جام جهانی، توانست با 4 گل هنگ‌کنگ را شکست دهد. تیم ملی در این مسابقه زیاد به دردسر نیفتاد و در همان 15 دقیقه ابتدایی، دو گل به حریفش زد. سردار آزمون، زننده هر دو گل بود. در ادامه مسابقه هم، تیم ملی موقعیت‌های خوبی به دست آورد اما کمی بدشانسی و مقاومت دروازه‌بان هنگ‌کنگ باعث شد ایران برای زدن گل‌های بعدی، تا دقایق پایانی منتظر بماند. گل‌هایی که توسط طارمی و رضاییان، اختلاف را به عدد 4 رساندند.

ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس (از دقیقه ۷۰: امید ابراهیمی)، علیرضا جهانبخش (از دقیقه ۷۵: رضا اسدی)، محمد محبی (از دقیقه ۷۰: مهدی ترابی)، مهدی طارمی، سردار آزمون

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب هنگ‌کنگ

تسه کاوینگ، لئونگ نوک هنگ، نونز داس، وو چانگ مین (از دقیقه 64: چانگ)، تان چانگ لوک، مت اور، لام هین تینگ، لی انگا هوی، پون پوی هین (از دقیقه 64: چانگ شینی چی)، ماهاما آوال (از دقیقه 64: لاو چون)، یوئه تزه نام

سرمربی: یورن اندرسون

تیم ملی ایران در شروع مسابقه، فشار زیادی روی دروازه هنگ‌کنگ آورد تا بتواند خیلی زود تکلیف بازی را مشخص کند. دقیقه 7، سردار آزمون گل اول بازی را در موقعیت آفساید زد. لحظاتی بعد،‌ تلاش طارمی برای گلزنی ناکام ماند. فشار ایران، دقیقه 12 به نتیجه رسید و پاس خوب محبی را آزمون با ضربه‌ای آرام و دقیق، به گل اول مسابقه تبدیل کرد. در فاصله 3 دقیقه بعد، همین حرکت توسط طارمی و آزمون تکرار شد. مهدی طارمی، با حرکت از سمت چپ آزمون را در موقعیتی بهتر صاحب موقعیت کرد و او گل دوم بازی را هم زد. طارمی پس از پاس گل به آزمون، تلاش زیادی هم برای گلزنی کرد. دروازه‌بان هنگ‌کنگ اما، اجازه نداد در نیمه اول او به هدفش برسد و سهم ایران در ادامه نیمه، یک گل مردود دیگر بود.

نیمه دوم، نوبت محبی شد تا در یک قدمی دروازه خالی، در گلزنی ناکام بماند. آزمون هم در این نیمه، یک موقعیت عالی را از دست داد. هنگ‌کنگ، همچنان در موقعیت‌سازی روی دروازه ایران موفقیتی نداشت. دقیقه 79، تیم ملی یک گل مردود دیگر زد. این بار آزمون، برای طارمی گل ساخت اما کمک داور اعتقاد به آفساید داشت. آزمون یک دقیقه بعد، تیر دروازه حریف را هدف گرفت. تلاش طارمی دقیقه 87 نتیجه داد. او با فرار پشت مدافعین حریف و ضربه‌ای نرم، زننده گل سوم ایران بود. رضاییان که پاس گل طارمی را داده بود، با ضربه آزادی تماشایی در دقایق تلف شده ایران را به گل چهارم رساند. گلی که باعث شد ایران، کارش را با صدرنشینی آغاز کند. در دیگر بازی این گروه، ازبکستان 3-1 در خانه ترکمنستان به پیروزی رسید و در رده دوم گروه قرار گرفت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری