football360 logo

گیشه مطبوعات جهان، دوشنبه 20 نوامبر؛ حضور در جام ملت‌ها به چه قیمت؟

29 آبان 1402 ساعت 14:496 نظر
صعود اسپانیا به یورو 2024، تحت تاثیر مصدومیت دردناک گاوی قرار گرفت.
به گزارش فوتبال 360، پیروزی اسپانیا بر گرجستان، برای صعود لاروخا به‌عنوان صدرنشین به مسابقات جام ملت‌های اروپا 2024 کافی بود اما یک اتفاق تلخ در این دیدار، شیرینیِ کام هواداران و فوتبال‌دوستان اسپانیایی را از بین برد.
گاوی، ستاره بارسلونا در آخرین دیدار ملی از فیفادی ماه نوامبر با مصدومیت مواجه شد و زمین بازی را اشک‌بار ترک کرد و این درحالی بود که بلوگرانا مارک آندره تراشتگن را هم به‌تبع مصدومیت از دست داده بود.
«وقایع اتفاقیه» در قاره سبز
مصدومیت گاوی، موجی از نگرانی را میان هواداران بارسلونا به راه انداخت و پس از بازی اعلام شد اشک‌های گاوی بی‌علت به گونه‌اش سرازیر نشده‌اند. ستاره جوان بارسلونا فصل را از دست داده و مصدومیتش از ناحیه رباط صلیبی، به تلخ‌ترین شکل ممکن صعود اسپانیا به یورو را تحت تاثیر قرار داده است.
در همین رابطه، نشریه آ اس، چاپ مادرید پیروزی شیرین اسپانیا را با انتشار تصویر گاوی، دردناک توصیف کرده است و اسپورت چاپ بارسلون با انتخاب تیتر «دل‌شکسته» به این اتفاق تلخ واکنش نشان داده.

مارکا، تصویری از تقدیم جشن گل فران تورس به گاوی مصدوم با در دست گرفتن پیراهن او را به اشتراک گذاشته و نوشته است: «اسپانیا بلیت سفر به آلمان و یورو 2024 را با قیمتی بس گزاف رزرو کرد!»

موندو دیپورتیوو، جهان ورزشِ اسپانیا نیز ال‌کلاسیکوی زنان را پوشش داده و با انتشار تصویر زنان فوتبالیست بارسلونا، با اعلام نتیجه برتری قاطع پنج بر صفر بلوگرانا، نمایش جذاب کاتالان‌ها را با عنوان «ارکستر سمفونیک» توصیف کرده است.

در ایتالیا، شکست سینر در فینال مسابقات تنیس به هیجان روزهای گذشته مطبوعات این کشور از دنیای توپ و راکت پایان داد و اعلام خبر هفتمین قهرمانی نوواک جوکوویچ که رکورد قهرمانی‌ها در تور جهانی تنیس را شکست، پایان بخش هیجان روزهای اخیر علاقه‌مندان به این رشته بود.
جوکوویچ درحالی با شکست سینر در دیدار نهایی قهرمانی را به نام خود زد که اقتدار از نتیجه به دست آمده توسط اعجوبه صرب می‌بارید و تورین، وعده‌گاه گذر نوواک از رافائل نادال شد. در همین رابطه، گازتا دلوسپرت نوشت: «جوکوویچ، پادشاه است و سینر، آینده دنیای تنیس» و وعده داد: «سینر، مرد شماره یک دنیای تنیس خواهد شد!»
استقبال از بازی حساس ایتالیا مقابل اوکراین در آخرین بازی دور مقدماتی نیز دیگر بخش این روزنامه با جمله «واپسین گام را محکم بردارید!» بوده است. گاتزتا تصویر قهرمانی ایتالیا در یورو 2020 را به نمایش گذاشته و علاوه بر توصیف «ایتالیا دیگر گنجایش ناکامی ندارد»، مصاحبه اسپالتی تحت عنوان «از پیروزی اطمینان دارم!» را هم پوشش داده است.

«کوریره دلواسپورت» با انتخاب تیتر «واپسین امتیاز»، نوشته است: «کسب تنها یک امتیاز خارج از خانه، پرواز ایتالیا به یورو را رقم خواهد زد.» البته که بازی به میزبانی لورکوزن برگزار خواهد شد و اوکراین، صرفاً روی کاغذ میزبان است.
«لوکاکو در 37 دقیقه 4 گل زد» و «اینسینیه از حضور در ایالات متحده خسته است؛ پیش به سوی لاتسیو!» دیگر بخش‌های جذاب این روزنامه را رقم زده‌اند.

نشریه ایل رومانیستا، اختصاصی باشگاه رم نیز با انتشار تصویر ژوزه مورینیو، تیتر «بدون توقف!» را انتخاب کرده و علاوه بر خط بطلان کشیدن بر شایعات اطراف این سرمربی، به وقفه بازی‌های ملی طعنه زده است. همچنین اشاره به رکورد پیروزی صد درصدی زنان رم در صدر جدول لیگ پس از 8 بازی، در دیگر بخش این نشریه جلب توجه می‌کند.

اوله، چاپ آرژانتین احتمال تمدید قرارداد کارلوس تبس به‌عنوان سرمربی ایندپندینته تا 2024 را مد نظر قرار داده

و اکیپ فرانسه با تیتر «به شتابِ آذرخش» و طرح گرافیکی از رسیدن به مرز 300 گل کیلیان امباپه در دوران حرفه‌ای، پیش از 24 سال و 334 روزگی، جالب‌توجه‌تر از عملکرد کریس رونالدو، نیمار و لیونل مسی افتخار کرده است.

کیکر آلمان با انتشار تصویر هری کین نوشته است: «مردِ همه‌چیز تمام! گام‌های استوار هری، گوش بوندسلیگا را کر کرده و او در همه زمینه‌ها هواداران بایرن را قانع می‌کند.»

تیم ملی انگلیس نیز امشب درحالی به مصاف مقدونیه شمالی خواهد رفت که صعودش به یورو 2024 قطعی شده و جملگی روزنامه‌های ورزشی این کشور در انتشار صحبت‌های گرت ساوتگیت اتفاق نظر داشته‌اند.

میرر با اشاره به کنفرانس خبری سرمربی تیم ملی، طعنه‌وار نوشته است: «عجایب جهان!» استفاده از واژگان One-Der به جای Wonder نیز ذوق روزنامه‌نگاری این نشریه را به رخ کشیده که در واکنش به صحبت‌های گرت ساوتگیت مبنی بر تمایلش به رساندن انگلیس به رَنک نخست رتبه‌بندی تیم‌های فوتبال جهان بالاتر از آرژانتین، فرانسه و بلژیک پرده برداشته است.
تیم ملی انگلیس در دوران هدایت توسط گرت ساوتگیت، تا به حال هرگز موفق نشده از رتبه سوم رده‌بندی فیفا بالاتر بایستد و این یادداشت اشاره داشته سه‌شیر تا پایان سال می‌توانند جای برزیل را در رتبه سوم بگیرند و پس از جام ملت‌ها، برای رسیدن به قهرمان و نایب قهرمان جهان تلاش کنند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری