football360 logo

سرنوشت یکی از بدترین تیم‌های اروپا در دستان خودش؛ شب تحقق رویاها

۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۲
مولداوی با برد مقابل جمهوری چک، می‌تواند جواز صعود به یورو 2024 را دریافت کند.

به گزارش فوتبال 360، وقتی به رتبه‌بندی مولداوی در اروپا و جهان نگاه می‌کنیم، شاید آنها را برای حضور در جام ملت‌های اروپا شایسته نبینیم. مولداوی بعد از مالت، آندورا، سن‌مارینو و لیختن‌اشتاین در جایگاه پنجمین تیم رتبه‌بندی بدترین تیم‌های اروپا قرار می‌گیرد و در رتبه‌بندی فیفا آنها در رتبه 157 قرار دارند. رنکینگ هیچوقت معیار کاملا درستی برای بد یا خوب بودن تیمی نیست حتی داشتن بازیکنان بزرگ  هم باعث موفقیت یا عدم موفقیت تیمی نشده است. مولداوی با ترکیبی از بازیکنان که ارزششان به 15 میلیون یورو هم نمی‌رسد، امشب می‌تواند جواز صعود به یورو ۲۰۲۴ را با کسب یک برد مقابل چک به دست آورد.

راه دراز رسیدن

مولداوی اولین بازی رسمی تیمش را در سال 1991 و کمی قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی انجام داده و حالا برای اولین بار آنها شانس رسیدن به یک رقابت مهم را به دست آورده‌اند. شروع کار سه‌رنگ‌ها بسیار ناامیدکننده و مانند چیزی که برای آنها تصور می‌شد، رقم خورد. شاگردان سرگی کلچنکو در 3 بازی اول رقابت‌های مقدماتی یورو 2024 تنها 2 تساوی به دست آوردند. از طرفی، امید زنده‌ آنها در امروز به همان 2 تساوی اول بازمی‌گردد؛ پنالتی دیرهنگام یون نیکولاسکو مقابل جزایر فارو نتیجه دیدار اول را به تساوی یک بر یک کشاند و تلاش بی‌وقفه مقابل چک، تساوی بدون گلی را برای آنها رقم زد تا امشب بتوانند برای صعود ماموریت ویژه‌ای پیدا کنند.

بازی سوم مولداوی با باخت 2 بر صفر مقابل آلبانی به اتمام رسید و روز تاریخ‌سازی برای آنها شکل گرفت. در رویارویی چهارم مقابل یاران لواندوفسکی هیچ کس باور نمی‌کرد سه‌رنگ‌ها به پیروزی برسند‌. مولداوی بازی 2 بر صفر باخته در نیمه اول را توانست در دقیقه 85 به برد 3 بر 2 تبدیل کند و رویاپردازی این تیم نوپا از همان لحظه آغاز شد. دیدار بعدی مقابل جزایر فارو با برد همراه شد و با 2 تساوی دیگر مقابل لهستان و آلبانی به امروز می‌رسیم که با 10 امتیاز آنها در رده چهارم جدول خودشان قرار دارند اما برد مقابل چک رده دومی، آنها را  در جایگاه دوم جدول قرار می‌دهد.

جدول گروه

باید بگوییم این گروه رقابت دشواری را برای مولداوی ایجاد نکرد و اکثر تیم‌ها مانند لهستان در حد و اندازه‌های خودشان ظاهر نشدند. آلبانی صعودش به مرحله بعدی را قطعی کرده و تنها برای تثبیت جایگاه اول باید مقابل جزایر فارو ظاهر شود. نتیجه این بازی به احتمال زیاد برد برای آلبانی خواهد بود. لهستان با 8 بازی و 11 امتیاز کار خودش را در جایگاه سوم به پایان رسانده و جزایر فارو نیز با یک امتیاز مقابل مولداوی  در قعر جدول قرار دارد.

بازی مهم و جذاب این گروه می‌تواند دیدار چک مقابل مولداوی باشد. هر 2 تیم جنگی عجیب برای جایگاه دارند اما اوضاع برای چک کمی بهتر پیگیری می‌شود. چک در این گروه 12 امتیاز دارد و برای صعود از بازی امشب یک برد و یا یک تساوی می‌خواهد. در طرف مقابل شاگردان کلچنکو فقط باید این دیدار را ببرند. آنها با روحیه‌ای شبیه به بازی مقابل لهستان به میدان خواهند رفت و تجربه آن بازگشت به بازی، روحیه آنها را دوبرابر می‌کند. چکی‌ها مطمئنا آن بازی را در خاطر خواهند داشت و در تمام لحظات بازی، مراقب تک تک بازیکنان مولداوی هستند.

دیدار امشب مولداوی و چک می‌تواند یک فوتبال بسیار جذاب باشد و باید دید این تیم نوپا می‌تواند تاریخ‌سازی خودش را رقم بزند یا خیر.


برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری