football360 logo

تیره‌ترین روزگار ممکن برای استقلالیِ سابق؛ و دوباره خداحافظ فوتبال، سلام کلینیک!

02 آذر 1402 ساعت 12:3015 نظر
وینگر جوان و 24 ساله ذوب‌آهن اصفهان به دلیل پارگی رباط صلیبی شانس ادامه حضور در لیگ بیست‌وسوم را از دست داد.

به گزارش فوتبال 360، رقابت‌های بیست‌وسومین دوره لیگ برتر ایران در حالی به نقطه پایان خود در نیم‌فصل نخست نزدیک می‌شود که یکی از شایع‌ترین اتفاقات در نیم‌فصل نخست، پارگی رباط صلیبی بازیکنان بوده است. بعد از آنکه ستاره‌هایی مانند مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی در تیم پرسپولیس دچار پارگی رباط صلیبی شدند و البته آرش قادری مدافع ذوب‌آهن هم گرفتار این مصدومیت شد و شانس ادامه حضور در لیگ بیست‌وسوم را از دست داد، حالا یک بازیکن دیگر از تیم ذوب‌آهن دچار این مصدومیت شدید شده است.

سبحان خاقانی وینگر جوان و 24 ساله که در واپسین ساعات فعالیت پنجره نقل‌وانتقالات تابستانه از استقلال جدا شد و به ذوب‌آهن اصفهان پیوست، در شرایطی‌که رفته‌رفته به یکی از مهره‌های کلیدی و تاثیرگذار ترکیب ذوب‌آهن تبدیل می‌شد و در آستانه جلب رضایت محمد ربیعی قرار داشت، به دلیل آسیب‌دیدگی در تمرینات، شانس حضور در ادامه فصل را از دست داد و بعد از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که رباط صلیبی پای چپ او دچار پارگی شده و خاقانی باید خود را برای یک جراحی مهم آماده کند.

خاقانی فصل گذشته کاملاً سکونشین بود؛ به‌طوری‌که او پیش از شروع لیگ بیست‌ودوم، در تمرینات استقلال دچار پارگی رباط صلیبی شد و نتوانست در فهرست آبی‌پوشان پایتخت حضور پیدا کند. در هفته‌های پایانی فصل گذشته، شرایط برای ورود نام خاقانی به فهرست آبی‌ها مهیا شد و در حالی‌که به نظر می‌رسید قرار است آمادگی فنی او از سوی ریکاردو سا پینتو ارزیابی شود اما سرمربی پرتغالی تصمیم گرفت تا روی خاقانی ریسک نکند و این بازیکن جوان را در فصل گذشته بازی نداد تا فصل 02-1401 بدون انجام حتی یک بازی رسمی برای خاقانی به پایان برسد!

محبوب فکری و فرهاد و 2 فصل کابوس‌وار!

وینگر 24 ساله فوتبال ایران در لیگ بیست‌وسوم کارش را در استقلال آغاز کرد و تا پیش از آنکه پنجره تابستانی بسته شود، عضوی از تیم استقلال بود و حتی برای دقایقی فرصت حضور در ترکیب آبی‌پوشان را در دوره سرمربیگری جواد نکونام به‌دست آورد. او بعد از حدود 16 دقیقه بازی برای استقلال در لیگ بیست‌وسوم، از جمع آبی‌ها جدا شد و به ذوب‌آهن پیوست که در این تیم 6 بار فرصت حضور در ترکیب سبزپوشان اصفهانی را به‌دست آورد و توانست یک‌بار هم در قامت گل‌ساز بدرخشد.

سبحان خاقانی که آخرین‌بار در دیدار اخیر تیمش برابر نساجی به میدان رفت و 14 دقیقه فرصت بازی به‌دست آورد، حالا باید خود را برای یک دوری طولانی‌مدت دوباره از فوتبال آماده کند. با توجه به پارگی رباط صلیبی پای راست خاقانی در فصل گذشته و مصدومیت تازه به‌وجود آمده برای او در فصل جدید، باید گفت که این وینگر 24 ساله در طول 2 فصل تنها 8 بار فرصت حضور در مستطیل سبز را پیدا کرده و جمع دقایق بازی او حدود 355 دقیقه است! مهره موردپسند محمود فکری و فرهاد مجیدی احتمالاً تا پایان لیگ بیست‌وسوم شانس حضور در ترکیب ذوب‌آهن را به‌دست نخواهد آورد و باید دید بعد از این مصدومیت طولانی‌مدت، در کدام مسابقه خاقانی فرصت بازگشت به میادین را به‌دست می‌آورد و می‎‌تواند برای جبران 2 فصل کابوس‌وار خود دست به کار شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری