football360 logo

گیشه مطبوعات جهان، چهارشنبه 29 نوامبر؛ سرقت بزرگ در پاریس

۰۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۸3 نظر
نیوکاسل در شب بحث‌برانگیز تصمیمات وی‌ای‌آر، 2 امتیاز حساس را از دست داد.
به گزارش فوتبال 360، شب هیجان‌انگیز لیگ قهرمانان اروپا با بازگشت بارسلونا و شکست میلان، شاهد تساوی بحث‌برانگیز پاریس و نیوکاسل بود و در این میان، صعود لاتسیو به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا نیز قطعی شد.
عقاب‌ها در شرایطی به همراه اتلتیکو مادرید راهی دور یک هشتم نهایی شدند که چیرو ایموبیله ستاره بیانکوچلستی بود و دروازه سلتیک بخت برگشته را برای چهاردهمین بار در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا مورد هدف قرار داد.
«وقایع اتفاقیه» در قاره سبز
سلتیک بعد از رویال آنتورپ، بدترین خط دفاعی مسابقات را در اختیار دارد و شب گذشته تبدیل به نخستین تیم بریتانیایی تاریخ شد که 15 بازی متوالی در رقابت‌ها اروپایی را بدون پیروزی پشت سر می‌گذارد.
نشریه استار اسپورت در واکنش به تساوی نیوکاسل در پارک دو پرنس نوشت: «سرقت بزرگ در فرانسه!» نیوکاسل در شرایطی بازی را به تساوی کشانده شده دید که بحث بر سر اهدای پنالتی به میزبان در دقیقه 98 بسیار بود و اگر بازی به تساوی کشیده نمی‌شد، کلاغ‌ها رتبه دوم جدول گروه مرگ را در اختیار خود نگه می‌داشتند.

با این نتیجه، صعود دورتموند به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شد و پیروزی نیوکاسل بر میلان در هفته پایانی هم ضامن صعود کلاغ‌ها نخواهد بود. نیوکاسل برای صعود، علاوه بر پیروزی مقابل میلان به عدم پیروزی پاری‌سن‌ژرمن مقابل دورتموند نیز احتیاج خواهد داشت.
تصویب قوانین عجیب توسط قانون گذاران برای از چشم انداختن بازی زیبا و همچنین مصاحبه اریک تن‌هاخ مبنی بر تسلیم نشدن مقابل گالاتاسرای، دیگر بخش‌های این نشریه را تشکیل می‌دهند.
سان اسپورت مصاحبه برونو فرناندش را پوشش داده و نوشته: «منچستریونایتد در جهنم ترکیه، شب گرم و لذت بخشی را پشت سر خواهد گذاشت و به صعود امیدوار خواهد ماند.» همچنین رونمایی از قانون اهدای کرنر به تیم رقیب در صورت وقت تلف کردن دروازه‌بان از فصل آینده که قرار است در مسیر آزمون و خطا قرار بگیرد، در قسمت دیگر جلب توجه می‌کند.

از طرف مقابل، نشریه اکیپ فرانسه که سرخوش از کسب تساوی خانگی پاریس مقابل نیوکاسل بوده، با تیتر «سرنوشت در دستان خودمان» به بازی واکنش نشان داده و اشاره داشته است پاری‌سن‌ژرمن با کسب پیروزی در خانه دورتموند، بدون توجه به نتیجه بازی همزمان قادر به صعود از گروه مرگ خواهد بود.

مارکای اسپانیا، پیروزی اتلتیکومادرید در خانه فاینورد را مورد توجه قرار داده و نوشته است: «زیبایی خالص! اتلتیکو با گل والی خیره‌کننده مدافع مرکزی‌اش، جواز حضور در دور یک هشتم نهایی را کسب کرد.»

آ اس چاپ مادرید هم تیتر «ماموریت با موفقیت پایان یافت» را برای توصیف پیروزی ارزشمند اتلتی در روتردام انتخاب کرده و نوشته است: «نبرد هفته پایانی مقابل لاتسیو در مادرید، جنگ صدرنشینی خواهد بود و برای نگه داشتن رتبه نخست جدول، کافی است روخی‌بلانکوس بازنده دیدار نباشند.»

اسپورت چاپ بارسلون هم پیروزی بارسلونا مقابل پورتو را جلوه داده و نوشته است: «سرانجام در یک هشتم نهایی!» بارسلونا درحالی با کسب برتری مقابل پورتو، یک هفته مانده به پایان دور گروهی صعودش به دور یک هشتم نهایی را قطعیت بخشید که آبی‌واناری‌ها، 2 فصل گذشته را به حذف در دور گروهی رضایت داده بودند.

در ایتالیا، گاتزتا دلوسپرت ترجیح داده به از دست رفتن پنالتی توسط اولیویه ژیرو مقابل دورتموند طعنه بزند و با جمله «پرواز کن لاتسیو؛ پرواز کن!» صعود بیانکوچلستی به دور حذفی روی شانه‌های کاپیتان ایموبیله را جشن بگیرد.
سرتیتر گاتزتا به عملکرد روسونری اختصاص یافته و این نشریه نوشته است: «چه سقوطی! میلانِ تکه تکه! روسونری برای صعود از دور گروهی نیازمند معجزه خواهند بود و کسب پیروزی مقابل نیوکاسل هم از این بابت کفایت نخواهد کرد.»
بخش دیگر این نشریه نیز قانون تازه جهان فوتبال را پوشش داده و اشاره داشته است: «انقلابی دیگر! نظر قانون‌گذاران به استفاده از اخراج موقت 10 دقیقه‌ای بازیکنان در زمین فوتبال مثبت بود.»

کوریره دلوسپرت هم نوشت: «میلان غرق در اشک! روسونری مقابل دورتموند در سن‌سیرو سقوط کردند و حذفشان قطعی به نظر می‌رسد. پیولی برای تکمیل معجزه، کار را به اما و اگر کشاند و در صورتی که مقابل نیوکاسل در سنت جیمزز پارک پیروز میدان باشد، تنها پیروزی دورتموند مقابل پاریس شانس صعود را به میلان خواهد داد!»

بیلت آلمان با اشاره به فجایع مدیریتی در فوتبال این کشور، یادداشتی با محتوای بررسی اوضاع در 3 باشگاه بایرن‌مونیخ، دورتموند و شالکه منتشر کرده و نوشته است: «آنچه باید در دورتموند به دستان کل تغییر کند؛ آنچه بایرن باید برای ایبرل بپردازد و آنچه در انتظار رونرت در شالکه خواهد بود!»

خبر جذاب بیلت هم که در هدر این روزنامه به چشم می‌آید، این بوده که همزمان با نزدیک شدن به یورو 2024، برتی فوگتس از رودی فولر خواسته تا در قامت سرمربی، تیم ملی را رهبری کند و ناگلزمن صرفاً تیم را تمرین داده، مسئولیت تعیین تاکتیک‌ها را داشته باشد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری