football360 logo

گیشه مطبوعات جهان، یکشنبه 3 دسامبر؛ پایان مارسیال در یونایتد؟

۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۰12 نظر
آنتونی مارسیال هم به جمع مغضوبان اریک تن‌هاخ افزوده شد.
به گزارش فوتبال 360، منچستریونایتد شب گذشته بار دیگر شکست مقابل یکی از تیم‌های مدعی را خارج از خانه‌اش تجربه کرد و این نیوکاسل بود که پس از به توپ بستن دروازه شیاطین سرخ، توانست با تنها یک گل برتری دست پر زمین مسابقه را ترک کند.
فاصله منچستریونایتد با صدر جدول لیگ برتر انگلیس به 9 امتیاز رسیده و در صورتی که برایتون موفق به شکست چلسی شود، رتبه هفتم جدول نیز از اختیار شاگردان اریک تن‌هاخ خارج خواهد شد. یونایتدها هفته آینده چلسی، سپس بورنموث، لیورپول، وستهام و استون‌ویلا را پیش روی خود دارند و بحران، هنوز اردوی این تیم را ترک نکرده است.
«وقایع اتفاقیه» در قاره سبز
در جریان بازی شب گذشته منچستریونایتد و نیوکاسل، اریک تن‌هاخ که از سطح پرسینگ بازیکنان تیم به شدت عصبانی بود به آنتونی مارسیال نکات فنی را گوشزد کرد و از طرف مقابل، جوان فرانسوی نه‌تنها تلاشی برای بهبود نکرد بلکه دستانش را به شکل توهین آمیزی خطاب به سرمربی تیم تکان داد.
همین اتفاق برای لبریز شدن خشم اریک تن‌هاخ کافی بود و سرمربی هلندی بلافاصله مارسیال را از زمین بازی بیرون کشید تا هویلوند را باوجود مصدومیت خفیف به زمین بازی بفرستد. هرچند حضور هویلوند در زمین بازی نتیجه را تغییر نداد اما سبک بازی تیم بهبود یافت و مارسیال که در 3 سال اخیر هرگز یک بازی را به طور کامل در ترکیب تیم حضور نداشته، به احتمال فراوان آخرین دیدارش را با پیراهن منچستریونایتد پشت سر گذاشت.
نشریه سان با اشاره به این اتفاق، در چاپ یکشنبه نوشت: «این عملکرد بازیکنان حتی صدای اعتراض اسکولز را هم بلند کرده و او علاوه بر زباله خواندن سبک بازی تیم، برخی بازیکنان را بدون تعارف تنبل خطاب می‌کند.» واکنش به قرعه‌کشی یورو 2024 که انگلیس را در گروه نه‌چندان سخت دانمارک، صربستان و اسلوونی جای داد، بخش دیگر این نشریه بوده است.

میرر هم با خوش‌شانس خواندن تیم ملی انگلیس در مسیر طلسم‌شکنی، به تمجید از آنتونی گوردون پرداخته که بار دیگر با به ثمر رساندن تک گل 3 امتیازی تیمش، نقش اول کسب پیروزی نیوکاسل مقابل منچستریونایتد بود.

رکورد چاپ پرتغال، تصویری از مهدی طارمی در جریان برتری پر گل مقابل فامالیکائو را منتشر کرده و پس از انتقادات فراوان به عملکرد ستارگان پورتو از جمله طارمی در روزهای قبل، نوشته است: «مهاجمان پورتو، اجازه خودنمایی به بحران ندادند؛ سرشت مرگ‌بار!»

در ایتالیا، گاتزتا دلوسپرت با انتخاب تیتر «شیطان هنوز زنده است» به پیروزی میلان مقابل فروزینونه واکنش نشان داده و اذعان داشته امشب، آخرین شانس ناپولی برای قرار گرفتن در جمع مدعیان فتح اسکودتو خواهد بود. مدافع عنوان قهرمانی اگر می‌خواهد خیلی زود دستانش را به نشانه تسلیم بالا نبرد، چاره‌ای جز پیروزی بر اینتر نخواهد داشت.
بازنشر گروه‌بندی ایتالیا در یورو 2024 با جمله «گروه بسیار سخت است اما ما هم ایتالیا هستیم» از زبان لوچانو اسپالتی دیگر بخش گاتزتا بوده که بیشتر از صحبت‌های حاشیه‌ساز ژوزه مورینیو مبنی بر عدم اعتماد به داوران جلب توجه می‌کند.

کوریره دلوسپرت با تیتر «زیباییِ محض اینجاست» به استقابل مصاف حساس اینتر و ناپولی رفته و نبرد اوسیمن با لائوتارو را با جذابیت وصف ناپذیر وعده داده است. کوریره اشاره داشته که حرف‌های مورینیو بار دیگر محرومیت را برایش به ارمغان خواهد آورد و در واکنش به گروه بندی یورو 2024، جمله اسپالتی با این محتوا را یادآور شده است: «امیدواریم روح ویالی به کمک ما بیاید.»
ایتالیا نخستین دیدارش در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی را 15 ژوئن مقابل آلبانی برگزار می‌کند، 20 ژوئن به مصاف اسپانیا خواهد رفت و درحالی 24 ژوئن کرواسی را در پیش دارد که 4 از 6 تیم برتر سوم گروه‌ها نیز شانس صعود به مرحله حذفی را خواهند داشت.

نشریات اسپانیایی هم به نوبه خود پیروزی رئال مادرید بر گرانادا را گزارش داده و به استقبال مصاف حساس بارسلونا و اتلتیکو رفته‌اند. مارکا تیتر «پسرِ خوبِ یه‌یه» خطاب به براهیم دیاس را برای پیروزی کهکشانی‌ها و بازپس‌گیری صدر جدول از جیرونا انتخاب کرده است. واژگان yé-yé در زبان اسپانیولی، به معنای پسر نوجوانی با چهره‌ای سنتی است که نه‌چندان دچار مدرنیزاسیون فرهنگی شده اما به‌خوبی راه لذت بخشیدن را از بر است.

آ اس، به تمجید از ادامه هنرنمایی‌های تونی کروس در ترکیب رئال پرداخته و تیتر «زنده‌باد براهیم» را انتخاب کرده است. اعلام غیبت مارک آندره تراشتگن در ترکیب بلوگرانا برای مصاف با اتلتیکو هم نکته‌ای است که ژاوی و هواداران بارسلونا را نگران می‌کند.

اسپورت، مصاف بارسلونا و اتلتیکومادرید را ال‌کلاسیکوی دیگر خوانده است که در آن نگاه‌ها می‌تواند به گریزمان و ژائو فلیکس خیره بماند.
بارسلونا و اتلتیکو امشب از ساعت 23:30 به وقت تهران به مصاف یکدیگر می‌روند که شکست بارسلونا، فصل را خیلی زود هنگام برای بلوگرانا تحت تاثیر خواهد گذاشت. فاصله رئال مادرید در صدر جدول با رقیب دیرینه در این صورت به بیش از 7 امتیاز می‌رسد.

اکیپ فرانسه، تیتر «تاریخی برای از نو نوشته شدن» را برای توصیف مسابقات جام ملت‌های اروپا 2024 و قرعه‌کشی این رقابت‌ها انتخاب کرده است که آبی‌ها با اتریش، هلند و یکی از تیم‌های پلی‌آف (لهستان، ولز، فنلاند، استونی)) هم‌گروه خواهند بود.

فرانسه دوره گذشته رقابت‌ها را در شرایطی به ایتالیا واگذار کرد که حذف در ضربات پنالتی گریبان‌گیر شاگردان دشان شد و آبی‌ها نتوانستند با موفقیت نایب قهرمانی تلخ یورو 2016 را به قهرمانی در یورو 2020 پیوند بزنند. حالا نایب قهرمان جهان امیدوار است در خاک آلمان، پس از 24 سال بار دیگر جام قهرمانی اروپا را بر فراز دستان کاپیتانش ببیند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری