football360 logo

دومین توقف فصل لورکوزن/ مزاحمت زنبورها در شب برفی بای‌آرنا

۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۹5 نظر
بایر لورکوزن مقابل دورتموند متوقف شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در مهم‌ترین مسابقه از هفته سیزدهم رقابت‌های فصل جاری بوندس‌لیگای یک آلمان، بایر لورکوزن با نتیجه یک بر یک در خانه مقابل بوروسیا دورتموند تن به تساوی داد. شاگردان ژابی آلونسو تا پیش از امشب، جز تساوی مقابل بایرن مونیخ در تک تک مسابقات فصل در تمام رقابت‌ها به پیروزی رسیده بودند و حالا دومین تساوی فصل ۲۴-۲۰۲۳ در کارنامه آنها به ثبت رسیده است. گل زودهنگام ریرسون، دورتموند را پیش انداخت و حملات مداوم لورکوزن تا دقیقه ۷۹ بی‌ثمر ماند؛ جایی که ویکتور بونیفاس کار را به تساوی کشید.

دومین تساوی فصل

بایر لورکوزن ۹۰ دقیقه تمام کنترل بازی را در اختیار داشت و مهاجمان این تیم بارها و بارها خط دفاع دورتموند را آزار دادند. با این حال میهمان در دقیقه پنجم توسط ریرسون به گل نخست رسید. پاس نیکلاس فولکروگ، روی یک کار تیمی، مدافع چپ نروژی را با هاردسکی تنها گذاشت و ضربه او پشت سر سنگربان ۳۴ ساله تیم ملی فنلاند به تور دروازه لورکوزن چسبید. فشار سنگین میزبان در فاصله ۱۰ دقیقه مانده به پایان مسابقه بالاخره جواب داد و ویکتور بونیفاس کار را به تعادل کشید. پاس عرضی پاتریک شیک مهاجم جوان نیجریه‌ای را در موقعیت گلزنی قرار داد و او بالاخره طلسم دروازه کوبل را شکست تا مسابقه با نتیجه مساوی یک بر یک پایان یابد.

جدال یک طرفه

دروازه دورتموند از ابتدا تا انتهای مسابقه آماج حملات میزبان بود به گونه‌ای که در ازای ۶ شوت یاران دورتموند، مهاجمان حریف با ۲۳ شلیک دروازه کوبل را تهدید کردند. امید گل حاصل از شوت‌های بازیکنان لورکوزن از ۲.۰۸ گل مورد انتظار فراتر رفت اما بخت به اندازه کافی با ژابی آلونسو و تیمش یار نبود.

سومین گل فصل ریرسون

جولین ریرسون بعد از باز کردن دروازه یونیون برلین و هوفنهایم، برای سومین بار در این فصل موفق به گلزنی برای دورتموند شد. او زمستان گذشته به جمع زنبورها پیوست و در همین مدت ۴ گل به ثمر رسانده؛ بیشتر از مجموع گل‌هایش در ۱۳۱ مسابقه برای یونیون برلین و تیم ملی نروژ (۳). ریرسون همچنین در حال حاضر گلزن‌ترین مدافع فصل جاری بوندس لیگاست.

بونیفاس، برترین گلزن‌ صدرنشین

ویکتور بونیفاس هشتمین گل فصل را به ثمر رساند و بالاتر از گریمالدو به برترین گلزن بایرلورکوزن در این فصل تبدیل شد. او در جدول رده‌بندی گلزنان بوندس ‌لیگا تنها هری کین، گیراسی، اوپندا و ویند را بالاتر از خود می‌بیند.

رقابت داغ در صدر جدول

با توقف بایرلورکوزن مقابل دورتموند، اختلاف امتیاز این تیم با بایرن مونیخ در صدر جدول به ۳ امتیاز رسید؛ در حالی که باواریایی‌ها یک مسابقه عقب‌افتاده مقابل یونیون برلین قعرنشین دارند. به این ترتیب عملاً ۲ تیم حاضر در کورس رقابت بر سر قهرمانی لیگ در نزدیک‌ترین حالت ممکن به نبرد ادامه می‌دهند. هر ۲ تیم طی ۲ هفته آینده به مصاف اشتوتگارت و آینتراخت فرانکفورت خواهند رفت.

صخره با صلابت

متس هوملس در مسابقه امشب مجموعاً ۱۳ دفع توپ به نام خود ثبت کرد؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر دورتموند در هر مسابقه دیگر این فصل. این آمار همین‌طور بیشترین رکورد شخصی خود هوملس بعد از جدال با فرایبورگ در زمستان ۲۰۱۵ (۱۴ دفع توپ) محسوب می‌شد. 

پپ بدون رقیب

بایر لورکوزن با تحمل دومین تساوی فصل، رکورد مشترک بهترین شروع تاریخ بوندس‌لیگا را از دست داد. سرخ و سیاه‌ها تا به اینجای کار از ۱۳ هفته نخست ۱۱ پیروزی و ۲ تساوی به دست آورده‌اند، در حالی که رکورد تاریخ لیگ با ۱۲ پیروزی و یک تساوی تا این مقطع در اختیار بایرن مونیخ تحت هدایت گواردیولا در فصل ۱۶-۲۰۱۵ است.

سنت‌شکنی

تساوی در جدال بایرلورکوزن و دورتموند در شرایطی رقم خورد که هیچ یک از ۱۱ مسابقه رودرروی اخیر ۲ تیم با نتیجه مساوی به اتمام نرسیده بود. حاصل کار ۲ تیم در ۶ سال گذشته ۸ پیروزی برای دورتموند و ۳ پیروزی برای لورکوزن بوده است.

رکورد به باد رفته

بایر لورکوزن در جریان این تساوی پرحسرت خانگی یک رکورد ارزشمند دیگر را هم از دست داد. شاگردان ژابی آلونسو در تک تک مسابقات این فصل حداقل ۲ گل به ثمر رسانده بودند اما بازی امشب با تنها یک گل زده برای شوارزروتن پایان یافت.

تشابه معنادار؟

دورتموند تا پایان هفته سیزدهم ۲۵ امتیاز کسب کرده است؛ زنبورها در فصل گذشته هم تا این مقطع دقیقاً ۲۵ امتیاز به دست آورده بودند؛ هرچند بعید است آتش سوزناک لورکوزن و بایرن مونیخ در این فصل، فرصت ویژه‌ای برای اضافه شدن به کورس قهرمانی در اختیار تیم ترزیچ قرار دهد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری