football360 logo

آمار درخشان استقلالِ نکونام در نیم‌فصل اول؛ بالاتر از سا پینتو و قلعه‌نویی، پایین‌تر از مجیدی

11 دی 1402 ساعت 10:30265 نظر
استقلال در نیم‌فصل اول لیگ بیست‌وسوم توانست در امتیازگیری موفق عمل کند.

به گزارش فوتبال 360، استقلالی‌ها روز شنبه نهم دی‌ماه در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2 بر یک پیکان را شکست دادند تا با یک برد روحیه‌بخش به استقبال تعطیلات نیم‌فصل بروند. شاگردان جواد نکونام با برد در بازی مقابل پیکان 32 امتیازی شدند و حالا منتظر لغزش سپاهان در بازی با شمس‌آذر هستند تا شاید صدرنشین نیم‌فصل اول لیگ بیست‌وسوم لقب بگیرند.

استقلال که پیش از شروع لیگ و حتی در هفته‌های ابتدایی روزهای پرحاشیه‌ای را سپری کرده بود، در نیم‌فصل اول عملکردی فراتر از حد انتظار داشت. آن‌ها با 9 برد، 5 تساوی و فقط یک شکست و کسب 32 امتیاز یکی از بهترین نیم‌فصل‌های استقلال در تاریخ لیگ برتر را رقم زدند و اکنون یکی از مدعیان جدی قهرمانی محسوب می‌شوند.

فقط 2 تیم از استقلال 1402 بهتر هستند!

استقلال با 32 امتیازی که از نیم‌فصل اول به‌دست آورده، سومین عملکرد خود در 15 هفته ابتدایی تاریخ لیگ برتر را ثبت کرده است. آن‌ها فقط در لیگ‌های بیست‌ویکم با 35 و یازدهم با 33 امتیاز عملکرد بهتری نسبت به این فصل داشتند و این موضوع نشان می‌دهد جواد نکونام تا اینجای فصل خوب نتیجه گرفته است.

سرنوشت استقلال در لیگ بیست‌ویکم یک قهرمانی شیرین و بدون باخت و شکسته شدن رکورد امتیازات تاریخ لیگ برتر بود ولی تیم مظلومی در لیگ یازدهم افتی فاحش را تجربه کرد و در پایان لیگ، سوم شد.

استقلال فصل گذشته با ریکاردو سا پینتو پرتغالی که مانند نکونام سال اول خود را سپری می‌کرد، در 15 هفته ابتدایی 27 امتیاز گرفت. البته سا پینتو در ادامه شناخت بهتری نسبت به لیگ ایران به‌دست آورد و در نیم‌فصل دوم 35 امتیاز کسب کرد این هم برای قهرمانی کافی نبود.

نیم‌فصلی بهتر از تیم‌های قهرمان

استقلال در تاریخ لیگ برتر 4 بار به مقام قهرمانی رسیده که در لیگ‌های پنجم، هشتم، دوازدهم و بیست‌ویکم بوده است. آبی‌های پایتخت در پایان هفته پانزدهم این دوره‌ها به ترتیب 31، 25، 31 و 35 امتیاز کسب کردند و فقط تیم مجیدی بین تیم‌های قهرمان توانسته بهتر از استقلال لیگ بیست‌وسوم عمل کند.

از طرفی پس از استقلال لیگ بیست‌ویکم که بدون باخت قهرمان شد، تیم این فصل به همراه تیم لیگ پانزدهم با فقط یک شکست بهترین آمار را در نباختن دارند. هدایت استقلال در لیگ پانزدهم بر عهده پرویز مظلومی بود که در ادامه فصل مانند لیگ یازدهم افت کرد و با 3 شکست و کسب فقط 22 امتیاز صدرنشینی را از دست داد.

استقلال تاکنون در لیگ‌های اول، پنجم، یازدهم و بیست‌ویکم موفق به کسب صدرنشینی در پایان 15 بازی اول لیگ برتر شده  که در 2 مورد توانسته جایگاهش را در پایان فصل هم حفظ کند و 2 بار هم قهرمانی را به رقبا واگذار کرده است.

از فیروز کریمی تا شفر؛ بدترین نیم‌فصل‌های تاریخ استقلال

استقلال در 2 لیگ هفتم و هفدهم با کسب 20 امتیاز بدترین عملکرد خود در 15 هفته ابتدایی را داشته که هر 2 مورد منجر به تغییر مربی شده است. در لیگ هفتم مرحوم ناصر حجازی جای خود را فیروز کریمی داد و در لیگ هفدهم هم علیرضا منصوریان برکنار و وینفرد شفر آلمانی جایگزین او شد که این تغییرات سرنوشت متفاوتی داشتند.

استقلال از بازی شانزدهم لیگ هفتم هم شرایط مشابهی با 15 بازی اول داشت و در نهایت با 43 امتیاز بدترین رتبه تاریخ خود در لیگ برتر یعنی سیزدهمی را کسب کرد. استقلال لیگ هفدهم اما با حضور وینفرد شفر متحول شد و با کسب 34 امتیاز در نیم‌فصل دوم خودش را به رده سوم رساند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری