football360 logo

رکوردی خاص برای امید؛ پیرترین بازیکن برای اولین تجربه

16 دی 1402 ساعت 22:0074 نظر
امید ابراهیمی، پیرترین بازیکن تاریخ تیم ملی است که موفق به زدن اولین گل ملی خود شده است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، یکی از انتقادات اصلی به فهرست تیم ملی، جهت شرکت در جام ملت‌های آسیا، حضور امید ابراهیمی بود. این بازیکن با توجه به سن بالا و مصدومیت و عدم درخشش در ماه‌های اخیر،‌انتظار نمی‌رفت که در فهرست تیم ملی جایی داشته باشد ولی این بازیکن در بازی با بورکینافاسو در نیمه دوم به میدان آمد و گل پیروزی‌بخش تیم ملی را به‌ثمر رساند تا اعتماد سرمربی تیم ملی به ابراهیمی بیشتر شود.

اولین گل ملی در 36 سالگی

دعوت از امید ابراهیمی به این بازیکن کمک کرد تا طلسم نزدن در بازی‌های ملی را بشکند. این بازیکن که در رقابت‌های باشگاهی آمار گلزنی مناسبی دارد، در ۵۶ بازی ملی قبلی خود نتوانسته بود دروازه حریفان را باز کند ولی سرانجام در دیدار با بورکینافاسو برای اولین بار موفق به گلزنی شد. ابراهیمی با ۳۶ سال سن اولین گل ملی خود را به‌ثمر رساند و این بالاترین سنی است که یک بازیکن برای نخستین در تیم ملی گلزنی می‌کند. تا پیش از این، این رکورد متعلق نادر محمدخانی بود. این بازیکن در روزهای پایانی دوران بازیگری خود و در 35 سالگی در بازی دوستانه مقابل کویت، اولین و آخرین گل ملی خود را به‌ثمر رساند. با گلزنی ابراهیمی برابر بورکینافاسو، در فهرست فعلی تیم ملی به جز ۳ دروازه‌بان، آریا یوسفی، مجید حسینی و سامان فلاح سابقه گلزنی در تیم ملی را ندارند.

تنها شهریار مسن‌تر از امید

علی دایی تا آخرین روزهای دوران بازیگری خود به فتح دروازه‌ها ادامه داد. این بازیکن آخرین گل ملی خود را در آستانه 37 سالگی برابر کاستاریکا به ثمر رساند و با این گل مسن‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی است و حالا امید ابراهیمی با 36 سال سن دومین گلزن پیر تاریخ ایران به شمار می‌آید. ابراهیمی در این آمار هم از نادر محمدخانی عبور کرد که در 35 سالگی موفق به گلزنی برابر کویت شد. ابراهیمی اگر بتواند در ماههای آینده موقعیت خود را در تیم ملی حفظ کند و به گلزنی ادامه دهد حتی می‌تواند رکورد علی دایی را بشکند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری