football360 logo

فوتبال ایران خاطره خوشی از الثمامه ندارد؛ پیش به سوی یک جبرانِ تاریخی

16 بهمن 1402 ساعت 09:0095 نظر
تیم ملی ایران در یکی از مهم‌ترین دیدارهای تاریخ خود در ورزشگاه الثمامه قطر شکست خورده است.

به گزارش فوتبال 360، شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از ثبت کامبک برابر ژاپن و کسب پیروزی دراماتیک مقابل این تیم و رسیدن به جمع 4 تیم برتر قاره آسیا، در حال گذراندن تمرینات آماده‌سازی برای دوئل با تیم ملی قطر هستند. تیم ملی ایران در دوره قبلی رقابت‌ها توانست تا مرحله نیمه‌نهایی پیش‌روی کند اما ملی‌پوشان در این مرحله مغلوب ژاپن شدند و ناکام در رسیدن به فینال بودند اما حالا در جام ملت‌های آسیا 2023، شرایط متفاوت است و راه برای رسیدن شاگردان قلعه‌نویی به مرحله فینال، هموار به نظر می‌رسد.

تیم ملی ایران در 48 سال گذشته نتوانسته نه به فینال رقابت‌ها راه پیدا کند و نه عنوان قهرمانی را به‌دست آورد. همین مسئله باعث شده تا ملی‌پوشان با انگیزه‌ای دوچندان در سودای رسیدن به عنوان قهرمانی باشند تا این طلسم کهنه شکسته شود. طبق برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرار است دوئل تیم‌های ملی ایران و قطر، روز چهارشنبه هجدهم بهمن‌ماه از ساعت 18:30 به وقت تهران به میزبانی ورزشگاه الثمامه قطر برگزار شود. البته که زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال تغییر ورزشگاه به گوش می‌رسد اما احتمالاً دوئل شاگردان قلعه‌نویی و لوپز در ورزشگاه الثمامه به انجام می‌رسد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا 2023 تجربه بازی در ورزشگاه‌های اجوکیشن‌سیتی، بین‌المللی خلیفه و عبدالله بن‌خلیفه را دارند که این ورزشگاه‌ها در شهرهای الریان و دوحه بودند و حالا شاگردان قلعه‌نویی باید خود را برای عزیمت به منطقه الثمامه برای برگزاری مسابقه در ورزشگاه این منطقه آماده کنند. البته تیم ملی ایران تجربه بازی در ورزشگاه تازه‌تاسیس الثمامه را دارد؛ هر چند که خاطرات به جای مانده از اولین و آخرین دوئل برگزار شده فوتبال ملی ایران در این ورزشگاه، خاطرات تلخی است و شاگردان امیر قلعه‌نویی امیدوار به جبران‌مافات هستند.

به یاد شکست تلخ برابر آمریکا

تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 و بعد از شکست سنگین مقابل انگلیس و برد تاریخی برابر ولز، در یک‌قدمی صعود به مرحله حذفی قرار داشت و شاگردان کارلوس کی‌روش می‌توانستند با کسب حتی یک امتیاز از آخرین مسابقه‌شان در مرحله گروهی برابر آمریکا، صعودی تاریخی به مرحله حذفی داشته باشند. نبرد تیم‌های ملی ایران و آمریکا روز هشتم آذرماه 1401 به میزبانی ورزشگاه الثمامه برگزار شد اما شاگردان کی‌روش نتوانستند در این مسابقه امتیاز لازم را به‌دست آورند و همین مسئله باعث شد تا حسرت صعود از مرحله گروهی همچنان بر دل فوتبال ملی ایران بماند!

شاگردان کی‌روش در آن مسابقه، در همان نیمه نخست با گلزنی پولیسیک از حریف خود عقب افتادند و در ادامه ناکام در جبران گل خورده بودند تا پرونده تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 در همان مرحله گروهی بسته شود. حالا بعد از 435 روز، شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم ملی ایران این فرصت را دارند تا خاطره تلخ به جای مانده از اولین و آخرین بازی تیم ملی در ورزشگاه الثمامه را به‌دست فراموشی بسپارند و با صعود تاریخی به فینال جام ملت‌های آسیا 2023، جبران‌مافات کنند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری