football360 logo

نهمین گلزن برتر تاریخ سری آ درگذشت؛ وداع با آخرین بازمانده فینال 1958

15 بهمن 1402 ساعت 21:138 نظر
درگذشت کوره همرین، تسلیت باشگاه‌های فیورنتینا و میلان را به همراه داشت.
به گزارش فوتبال 360، کورت همرین، زننده گل پیروزی بخش سوئد مقابل آلمان غربی در جام‌جهانی 1958 که بزرگ‌ترین افتخار فوتبالی سوئد با صعود به فینال جام‌جهانی را برای آنها به ارمغان آورد، عصر یکشنبه در سن 89 سالگی دیده بر جهان فرو بست.
او در جام‌جهانی 1958 با 4 گل در جمع 6 گلزن برتر تورنمنت و صدالبته زیر سایه رکوردشکنی ژوست فونتن قرار گرفته بود و  با پیراهن فیورنتینا 151 گل به ثمر رساند. این ستاره تا پیش از آنکه باتی گل رکوردش را بشکند، بهترین گلزن تاریخ ویولا بود. همرین در پیراهن ارغوانی، گل پیروزی بخش تنها قهرمانی فیورنتینا در جام‌در‌جام اروپا 1961 مقابل گلاسگو رنجرز را به ثمر رسانده بود.
همرین پس از فتح دوباره جام حذفی فوتبال ایتالیا به‌دنبال تاریخ سازی در جام‌درجام اروپا به میلان پیوست، دست در دست روسونری فاتح سری آ هم شد و یکی از ارکان قهرمانی میلان در لیگ قهرمانان اروپا 1969 بود؛ جایی که میلان با غلبه بر آژاکس برای دومین مرتبه فاتح اروپا نام گرفت و کوره همرین گل پیروزی‌بخش تیم در مصاف با منچستریونایتد در مرحله نیمه‌نهایی را به ثمر رساند تا تک گل سر بابی چارلتون در بازی برگشت خللی در فینالیست شدن میلان ایجاد نکند.
ستاره ملقب به «گنجشکک»، آخرین بازمانده از جمع بازیکنانی بود که سال 1958 در فینال جام‌جهانی چه با پیراهن برزیل و چه با پیراهن سوئد به میدان رفتند و پیش از او، پله، نیلس لیدهولم، ماریو زاگالو و گارینشا  عمرشان را پایان یافته دیدند. او در پیراهن تیم‌های یوونتوس، پادووا و ناپولی هم سابقه به میدان رفتن را داشت و  پیش از آنکه فرانچسکو توتی، روبرتو باجو و آنتونیو دی‌ناتاله رکوردش را بشکنند، یکی از 5 گلزن برتر تاریخ فوتبال در ایتالیا بود. آخرین بار چیرو ایموبیله با عبور از مرز 198 گل رکوردش را شکست تا جایگاه نهم در میان برترین گلزنان تاریخ سری آ به نام همرین ثبت شود.
درحالی که الساندرو دل‌پیرو، گابریل باتیستوتا، لوئیجی ریوا، روبرتو مانچینی، زلاتان ایبراهیموویچ و حتی فیلیپو اینزاگی هم در طول دوران حرفه‌ای موفق به شکستن رکورد او نشدند، بعید است بازیکن دیگری تا سال‌های آینده به رکوردش برسد و نام «کوره» از جمع 10 گلزن برتر تاریخ سری آ خارج شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری