football360 logo

معمای قرارداد قلعه‌نویی با تیم ملی؛ تمدید اتوماتیک تا جام جهانی 2026؟

19 بهمن 1402 ساعت 15:30506 نظر
به نظر می‌رسد با وجود حذف از جام ملت‌های آسیا 2023، امیر قلعه‌نویی در کسوت سرمربی تیم ملی به کارش ادامه خواهد داد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران شب گذشته در یک‌قدمی طلسم‌شکنی بزرگ قرار داشت و شاگردان امیر قلعه‌نویی امیدوار بودند بعد از 48 سال ناکامی در مسیر رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا، بتوانند این طلسم تاریخی را بشکنند. با این وجود، تلاش ملی‌پوشان فوتبال ایران برای شکست دادن مدافع عنوان قهرمانی بی‌ثمر بود و شاگردان امیر قلعه‌نویی شکستی 3 بر 2 را برابر عنابی‌پوشان پذیرفتند تا سریال ناکامی‌های تیم ملی ایران در مسیر رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا 2023 تمدید شود.

امیر قلعه‌نویی در دوره جدید حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران برای نخستین‌بار طعم شکست را شب گذشته چشید؛ شکست در حساس‌ترین دیدار ممکن! بعد از حذف تیم ملی ایران از گردونه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، انتقادات زیادی نسبت به عملکرد کادرفنی تیم مطرح شده و بیشترین انتقادات نسبت به نحوه چینش ترکیب تیم در جدال با قطر و تعویض‌های انجام شده در جریان بازی است. یکی از ابهامات مطرح شده درباره آینده کاری امیر قلعه‌نویی در تیم ملی است که آیا او در سمت خود ابقا خواهد شد یا خیر.

همکاری با قلعه‌نویی تمدید می‌شود؟

مسئولان فدراسیون فوتبال در حالی بعد از پایان جام جهانی 2022 قطر، امیر قلعه‌نویی را در کسوت جانشین کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایران معرفی کردند که به صورت رسمی، مدت قرارداد قلعه‌نویی با تیم ملی اعلام نشد و پیگیری‌های بیشتر حکایت از آن داشت که قرارداد به امضا رسیده با این سرمربی به صورت مشروط است. تیم ملی ایران در فروردین‌ماه 1403 و کمتر از 2 ماه دیگر، باید کار خود در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026 را دنبال کند و همین مسئله باعث شده تا تعیین تکلیف شرایط کادرفنی بیش از پیش اهمیت پیدا کند.

میرشاد ماجدی، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی، بدون آنکه نسبت به شروط قرارداد قلعه‌نویی اشاره کرد، درباره مدت قرارداد او توضیح داده بود: «اگر به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های آسیا برسیم، می‌توانیم بگوییم او کارنامه موفقی داشته و برای جام جهانی هم به او اعتماد کنیم». با توجه به صعود تیم ملی ایران به جمع 4 تیم برتر جام ملت‌های آسیا 2023، به نظر می‌رسد که مسئولان فدراسیون فوتبال به سراغ تغییر در کادرفنی نخواهند رفت و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، قرارداد امیر قلعه‌نویی با تیم ملی ایران در مسیر صعود به جام جهانی 2026 تمدید خواهد شد.

کاروان تیم ملی ایران قرار است عصر امروز (پنجشنبه) به تهران بازگردد و همراه این کاروان، اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال هم به کشور باز می‌گردند. گفته می‌شود که قرار است طی 2 هفته آینده، جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون با محوریت بررسی عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا 2023 برگزار شود و احتمالاً در این جلسه، سرنوشت کادرفنی تیم ملی رسماً مشخص خواهد شد؛ هر چند همان‌طور که گفته شد احتمالاً تغییری در کادرفنی انجام نمی‌شود و قرارداد امیر قلعه‌نویی و همکارانش تا پایان جام جهانی 2026 تمدید می‌شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری