football360 logo

زنان ایران 9-0 زنان تاجیکستان؛ دروازه میزبان هم به توپ بسته شد!

۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۸39 نظر
تیم ملی فوتسال زنان ایران در دیداری تشریفاتی موفق شد بردی 9گله را به‌دست آورد تا با کسب 4 برد پیاپی در تورنمنت کافا 2024 کارش را در قامت تیم قهرمان به پایان برساند.

به گزارش فوتبال 360، رقابت‌های فوتسال زنان کافا 2024 به روز آخر فعالیت خود رسید؛ آن‌هم در حالی‌که پیش از رسیدن به روز پایانی، قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان ایران برای سومین دوره پیاپی مسجل شده بود و شاگردان فروزان سلیمانی برای حفظ سریال پیروزی‌های خود در این تورنمنت به دبنال آن بودند تا برابر تاجیکستان که میزبان این دوره از رقابت‌ها بود و هر 3 مسابقه قبلی‌اش را واگذار کرده بود، به پیروزی برسند؛ اتفاقی که با توجه به سطح کیفی 2 تیم محتمل به‌نظر می‌آمد.

تیم‌های ملی فوتسال زنان ازبکستان و قرقیزستان پیش از آنکه دوئل تیم‌های ملی فوتسال زنان ایران و تاجیکستان آغاز شود، آخرین مسابقه‌شان در تورنمنت کافا 2024 را برگزار کردند که ازبک‌ها موفق شدند بردی 8 بر 2 را به‌دست آورند تا در اتفاقی تکراری و برای سومین دوره پیاپی، عنوان نایب‌قهرمانی رقابت‌ها به تیم ملی فوتسال زنان ازبکستان برسد. همچنین برای دومین‌بار در طول 3 دوره برگزاری رقابت‌های کافا، مقام سوم به تیم ملی فوتسال زنان قرقیزستان رسید.

جشن قهرمانی زنان ایران در روز خانم گلی شیربیگی

زنان فوتسال ایران از ساعت 17:30 به وقت تهران کار خود را در آخرین مسابقه تورنمنت کافا 2024 برابر تیم ملی فوتسال زنان تاجیکستان آغاز کردند. مطابق انتظار از همان دقایق ابتدایی مسابقه، توپ‌ومیدان در اختیار شاگردان فروزان سلیمانی بود و جالب آنکه با وجود مسجل‌شدن کسب عنوان قهرمانی، ترکیب اولیه تیم ملی فوتسال زنان ایران با حضور فرزانه توسلی، مهسا کمالی، نسترن مقیمی، مارال ترکمان و سارا شیربیگی چینش شد تا با تمام قوا، زنان فوتسال ایران به دنبال چهارمین و آخرین بردشان در تورنمنت کافا 2024 باشند.

مارال ترکمان که یکی از بهترین بازیکنان تیم فوتسال زنان ایران در این تورنمنت محسوب می‌شود، زننده گل اول این تیم در مسابقه امروز بود و او توانست روی پاس نسترن مقیمی، دروازه تاجیکستان را فرو بریزد. بعد از گلزنی ترکمان، او در قامت گل‌ساز درخشید و زمینه‌ساز گل اول سارا شیربیگی در مسابقه امروز شد. شوت دیدنی فرشته خسروی روی پاس فاطمه رحمتی اختلاف را به 3 گل رساند و بعد از گلزنی خسروی، شیربیگی در فاصله کمتر از 2 دقیقه توانست هت‌تریک خود را تکمیل کند و روی پاس‌های ترکمان و مقیمی، توانست اختلاف 2 تیم را به عدد 5 برساند.

فاطمه حسینی پیش از پایان نیمه نخست و روی ارسال فرزانه توسلی، با ضربه سر خود زننده گل ششم بود تا نیمه نخست با برتری قاطع زنان فوتسال ایران خاتمه یابد. تیم ملی فوتسال زنان ایران نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد و پیش از آنکه اولین دقیقه نیمه نخست به پایان برسد، روی ریباند شوت مارال ترکمان، سارا شیربیگی گل هفتم را به‌ثمر رساند. زنان فوتسال ایران بعد از گل زودهنگام شیربیگی در نیمه دوم، با توجه به ضعف فنی شدید حریف، به سراغ استفاده از آرایش پاورپلی رفتند و با حملات پردامنه به دنبال رسیدن به گل‌های بیشتر بودند.

شاگردان سلیمانی با وجود موقعیت‌سازی‌های پرشمار، 16 دقیقه چشم‌انتظار رسیدن به گل هشتم بودند که سرانجام سارا شیربیگی روی پاس نسترن مقیمی توانست گل هشتم را به‌ثبت برساند. در فاصله کمتر از یک دقیقه بعد از گلزنی شیربیگی، او در قامت گل‌ساز درخشید و فرشته خسروی اختلاف 2 تیم را به 9 گل رساند. در دقایق پایانی مسابقه، تیم ملی فوتسال زنان ایران با آرایش پاورپلی کار خود را پیش برد و جالب آنکه تاجیکستانی‌ها در زمینه تهدید دروازه تیم ایران هم با وجود نمایش تهاجمی شاگردان سلیمانی و نبود دروازه‌بان در خط دروازه، ناموفق بودند تا در یک دیدار کاملاً یک‌طرفه، تیم ملی فوتسال زنان ایران بردی 9 بر صفر را به‌دست آورد.

تیم ملی فوتسال زنان ایران با کسب چهارمین متوالی پیاپی در تورنمنت کافا 2024، با ثبت 34 گل زده و یک گل خورده و کسب 100 درصد امتیازات ممکن، در قامت تیم قهرمان برای سومین دوره پیاپی کار خود را رقابت‌های آسیای مرکزی به پایان رساند. سارا شیربیگی با ثبت 12 گل توانست به عنوان خانم گلی رقابت‌ها دست پیدا کند تا برای دومین دوره پیاپی این عنوان به او برسد و در قامت خانم گل کارش را در تورنمنت کافا 2024 به پایان برساند. جشن قهرمانی زنان فوتسال ایران در کافا 2024 بعد از پایان دیدار با تاجیکستان برگزار شد و فرزانه توسلی در قامت کاپیتان تیم ملی، جام را بالای سر برد. گفتنی است که مارال ترکمان هم به عنوان برترین بازیکن رقابت‌ها انتخاب شد و جالب آنکه جایزه برترین دروازه‌بان جام به سورا نورولایوا از ازبکستان رسید!

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری