football360 logo

فرمول مورایس برای تغییرات در ساختار دفاعی سپاهان؛ باقری جذب می‌شود، محمدی مازاد؟

۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰20 نظر
ژوزه مورایس برای تقویت ساختار دفاعی تیمش در نیم‌فصل دوم لیگ برتر به دنبال جذب مدافع میانی ملوان بندرانزلی است.

به گزارش فوتبال 360، سپاهانی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه تاکنون موفق به جذب علی‌اصغر اعرابی و عیسی عباس شده‌اند که هر 2 بازیکن در پست وینگر می‌توانند در ترکیب طلایی‌پوشان به میدان بروند. این 2 خرید در حالی انجام شده که عرشیا سرشوق، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر بازیکنان جدا شده از سپاهان در بازار زمستانه محسوب می‌شوند؛ هر چند که گفته می‌شد کاوه رضایی، سیاوش یزدانی و هادی محمدی هم در فهرست مازاد ژوزه مورایس هستند اما گویا این سرمربی پرتغالی فهرست مازاد خود را تغییر داده است.

مورایس در کنار جذب اعرابی و عباس، به دنبال تقویت ساختار دفاعی تیمش است؛ چرا که سپاهان در نیم‌فصل نخست لیگ برتر، با وجود آنکه دارای برترین خط حمله لیگ بیست‌وسوم بود، ضعیف‌ترین خط دفاعی را در بین 8 تیم برتر جدول داشت و همین مسئله باعث شده تا سرمربی پرتغالی طلایی‌پوشان به دنبال جذب مدافع جدید باشد. ژوزه مورایس برای ترمیم ساختار دفاعی تیمش، در ایام تعطیلات زمستانه عملکرد سیاوش یزدانی و هادی محمدی را مورد ارزیابی قرار داد و گفته می‌شود در صورت جذب مدافع جدید، محمدی در فهرست مازاد طلایی‌پوشان قرار می‌گیرد.

محمد دانشگر، نیلسون جونیور، سیاوش یزدانی، هادی محمدی و محمد قربانی مدافعان میانی سپاهان در نیم‌فصل نخست بودند. از میان این بازیکنان، نیلسون جونیور پیش از آنکه نیم‌فصل اول به پایان برسد از جمع طلایی‌پوشان جدا شد و قربانی هم پست تخصصی‌اش هافبک دفاعی است. همین مسئله باعث شده اولویت سرمربی پرتغالی سپاهان، جذب مدافع میانی برای تقویت ساختار دفاعی تیمش باشد که در این راستا، ژوزه مورایس امیدوار به جذب مدافع خارجی بود اما گفته می‌شود گزینه موردپسند او در بازار زمستانه یافت نشده و همین مسئله زمینه‌ساز تغییر نظر سرمربی پرتغالی سپاهان شده است.

مدافع 29 ساله ملوان در تیررس مورایس

میلاد باقری که سابقه عضویت در تیم استقلال را در کارنامه خود دارد و فصل گذشته در قلب خط دفاعی شمس‌آذر قزوین، نقش پررنگی در صعود این تیم به لیگ برتر داشت، گزینه موردنظر ژوزه مورایس برای تقویت خط دفاعی سپاهان است. باقری که در لیگ بیست‌وسوم در قامت مدافع میانی ملوان بندرانزلی به میدان رفت، در 13 مسابقه در خط دفاعی انزلی‌چی‌ها به میدان رفت و عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای گذاشت. جالب آنکه باقری از هفته دوم تا دهم مدافع فیکسِ ترکیب ملوان بود اما در هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست او به یار ذخیره انزلی‌چی‌ها تبدیل شد و در قامت یار جانشین به ترکیب ملوان اضافه می‌شد.

مدیران باشگاه سپاهان با توجه به درخواست رسمی ژوزه مورایس، نامه‌نگاری‌ها برای جذب میلاد باقری را آغاز کرده‌اند و امیدوارند که با توجه به تغییر انجام شده در فهرست ملوان و جذب مدافع باتجربه‌ای مانند محمد طیبی، رضایت‌نامه باقری برای حضور در سپاهان صادر شود. در صورت جذب میلاد باقری و جدایی قریب‌الوقوع هادی محمدی، سپاهانی‌ها برای حضور در نیم‌فصل دوم 3 مدافع میانی تخصصی خواهند داشت؛ هر چند که بازیکنانی مانند محمد قربانی و حتی برایان دابو هم می‌توانند در قلب خط دفاعی طلایی‌پوشان در صورت صلاحدید مورایس به میدان بروند.

ژوزه مورایس با توجه به سیستم مورد علاقه‌اش، در صورت نهایی‌شدن انتقال باقری به سپاهان، می‌تواند زوج خط دفاعی تیمش را از میان دانشگر، یزدانی و باقری انتخاب کند. تلاش مدیران باشگاه سپاهان بر این بوده که بتوانند میلاد باقری را تا پیش از دیدار با الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا جذب کنند اما فعلاً تلاش‌ها بی‌ثمر بوده و مدیران باشگاه ملوان با جدایی این مدافع باتجربه موافقت نکرده‌اند. در صورت ناکامی در جذب میلاد باقری، گفته می‌شود احتمالاً سپاهانی‌ها بار دیگر به سراغ جذب مدافع خارجی خواهند رفت که باید دید سرانجام چه کسی به فهرست طلایی‌پوشان برای تقویت خط دفاعی این تیم اضافه خواهد شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری