football360 logo

بحران «دستیار» در اردوی پرسپولیس؛ مربیانی که می‌خواهند بروند

۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰171 نظر
بعد از وسلی ننکا، 2 دستیار ایرانی یحیی گل‌محمدی هم به دنبال جدایی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت هستند.

به گزارش فوتبال 360، مدیران باشگاه پرسپولیس بعد از آنکه یحیی گل‌محمدی بر استعفای خود پافشاری کرد و از سمت خود کنار رفت، وعده انتخاب یک جانشین مناسب را برای او دادند. با وجود آنکه اولویت پرسپولیسی‌ها، انتخاب برانکو ایوانکوویچ بود اما این سرمربی کروات، درخواست سرخ‌پوشان را نپذیرفت و در نهایت بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و طرح اسامی مختلف، اوسمار ویرا در قامت سرمربی جدید سرخ‌پوشان پایتخت معرفی شد که انتخاب او با انتقاد هواداران باشگاه همراه شد.

ویرا که خود در قامت دستیار اول گل‌محمدی فعالیت می‌کرد، بعد از انتخاب به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس به دنبال انتخاب دستیاری مطمئن بود. با وجود آنکه تصور می‌شد چهره‌ای نام‌آشنا قرار است در کسوت مربی جدید پرسپولیس فعالیت خود را آغاز کند اما در نهایت، رافائل تولدو که سابقه چندانی در عرصه مربیگری ندارد و در دوران ادسون تاوارس در صنعت‌نفت آبادان، تجربه مربیگری دارد، به عنوان دستیار اول اوسمار ویرا معرفی شد تا کارش را در قامت عضو جدید کادرفنی پرسپولیس آغاز کند.

ننکا، اولین مربی جدا شده از کادرفنی پرسپولیس

په‌په لوسادا، وسلی ننکا، مهرداد خانبان و محمد عسگری دستیاران یحیی گل‌محمدی در دوران سرمربیگری او در پرسپولیس بود. بلافاصله بعد از جدایی گل‌محمدی از پرسپولیس، ننکا هم تصمیم خود برای جدایی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت را نهایی کرد و به تازگی مدیران باشگاه پرسپولیس با جرسی انیسیو به توافق رسیده‌اند تا در قامت جانشین وسلی ننکا کارش را در قامت مربی دروازه‌بانان پرسپولیس آغاز کند. بعد از جدایی ننکا و انتخاب انیسیو، وضعیت دیگر دستیاران اوسمار ویرا نامشخص است.

خانبان و عسگری هم می‌خواهند بروند

لوسادا قرار است در قامت مربی بدنساز کارش را در تیم پرسپولیس پیش ببرد و گفته می‌شود که با وجود جدایی یحیی گل‌محمدی، او تصمیمی برای جدایی از جمع سرخ‌پوشان پایتخت ندارد. در کنار این مربی بدنساز، مهرداد خانبان و محمد عسگری که در نقش دستیار و آنالیزور در کنار یحیی گل‌محمدی حضور داشتند، به دنبال جدایی از پرسپولیس هستند. عسگری در روزهای گذشته در تمرینات پرسپولیس حضور پیدا نکرده و خانبان هم به دنبال آن است تا به همکاری‌اش با پرسپولیسی‌ها پایان بدهد.

درستش این است که بدون آقا یحیی ما هم برویم

خانبان در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود درباره جدایی از پرسپولیس گفت: «راستش را بخواهید من و محمد عسگری با آقا یحیی به پرسپولیس آمدیم و درستش هم این است که بدون آقا یحیی برویم. بحث شخصی یا مسئله خاصی نیست و ما پرسپولیس را دوست داریم و بهترین‌ها را هم برای این تیم آرزو می‌کنیم. در این سال‌ها خاطرات بسیار خوب و پرافتخاری از بودن کنار پرسپولیس داریم و تنها دلیل جدایی هم همین مسئله بوده و خواهد بود». در آستانه شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر، جدایی خانبان و عسگری می‌تواند باعث دگرگونی در کادرفنی پرسپولیس شود و باید دید در صورت جدایی این 2 مربی موفق در دوران گل‌محمدی، چه کسانی در کسوت جانشین آن‌ها انتخاب خواهند شد. جالب آنکه در این‌صورت، په‌په لوسادا تنها بازمانده از کادرفنی پرسپولیس در دوره سرمربیگری یحیی گل‌محمدی خواهد بود تا در ایام تعطیلات زمستانه، کادرفنی سرخ‌ها دگرگون شده باشد!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری