football360 logo

تمدید صدرنشینی خاتون در آستانه بازی بزرگ/ برد سخت سیرجانی‌ها در هوای بارانی تهران

۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۵9 نظر
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال زنان ایران با برتری 3 تیم مدعی خاتون بم، شهرداری سیرجان و ملوان بندرانزلی به پایان رسید.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال زنان ایران در فصل 03-1402 رفته‌رفته به روزهای پایانی خودش نزدیک می‌شود و همگان در انتظار رونمایی از قهرمان لیگ شانزدهم هستند؛ آن‌هم در حالی‌که تیم خاتون بم بعد از کسب 9 قهرمانی در 15 دوره اخیر، به دنبال آن است تا شمار قهرمانی‌هایش را 2رقمی کند و در این فصل، شاگردان مرضیه جعفری مدعی اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند. در 2 هفته آغازین نیم‌فصل دوم، خاتون در بین 3 مدعی اصلی قهرمانی تنها تیمی بود که توانست 100 درصد امتیازات را به‌دست آورد و شهرداری سیرجان و ملوان بندرانزلی هر کدام با یک برد و یک شکست کار خود را پیش بردند.

هفته دوازدهم رقابت‌ها امروز (جمعه) براساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ پیگیری شد؛ آن‌هم در حالی‌که طبق برنامه، خاتون بم که صدرنشین لیگ شانزدهم است، در دیداری خانگی میزبان پیکان تهران بود، شهرداری سیرجان در تهران به مصاف آوایِ قعرنشین رفت و ملوان بندرانزلی هم در دیداری خانگی برابر پالایش گاز ایلام قرار گرفت. همچنین در سایر دیدارها، ایساتیس کران فارس و سپاهان اصفهان به مصاف هم رفتند و هیات فوتبال البرز هم برابر کانی کردستان صف‌آرایی کرد.

بمی‌ها دهمین برد فصل را در خانه جشن گرفتند

شاگردان مرضیه جعفری بعد از کسب پیروزی‌های مقتدرانه مقابل کانی کردستان و آوا تهران، در آستانه دربی حساس استان کرمان برابر شهرداری سیرجان، به دنبال آن بودند تا بتوانند به 3 امتیاز دیدار خانگی مقابل پیکان تهران هم دست پیدا کنند. خودروسازان در نیمه نخست در فاز دفاعی موفق عمل کردند و فرصت‌سوزی‌های شاگردان جعفری باعث شد تا در نیمه اول آن‌ها با گلزنی نگین زندی با کسب بردی اقتصادی و یک‌گله به رختکن بروند. در نیمه دوم بازیکنان خاتون در تلاش برای رسیدن به گل‌های بیشتر بودند که سرانجام موفق شدند با درخشش مونا حمودی و سارا دیدار شمار گل‌های خود را به عدد 3 برسانند و با کسب پیروزی 3 بر صفر، دهمین برد فصل را مقابل پیکان جشن بگیرند.

غنیمت 3 امتیازی سیرجانی‌ها از تهران

شهرداری سیرجان بعد از آنکه شهرداری سیرجان بعد از آنکه هفته گذشته بردی 3گله را مقابل ایساتیس کران به‌دست آورد و به رتبه دوم بازگشت، برای حفظ موقعیت خود در کورس قهرمانی به دنبال کسب پیروزی مقابل آوای تهران بود. روی کاغذ به نظر می‌رسید که شاگردان مریم ایراندوست روز سختی را برابر حریف قعرنشین نداشته باشند اما در روزی‌که بازی تحت‌تاثیر بارش باران برگزار می‌شد، دفاع چندلایه آوا در نیمه نخست اجازه گلزنی به شاگردان ایراندوست را نداد. آن‌ها در نیمه دوم به سختی و با درخشش رقیه جلال‌نسب توانستند به گل پیروزی‌بخش برسند تا با درخشش این هافبک کلیدی و تاثیرگذار، سیرجانی‌ها با کسب 3 امتیاز به خانه بازگردند و مهیای دیدار حساس برابر خاتون شوند.

ملوان بندرانزلی در دیداری خانگی مقابل پالایش گاز ایلام، در روز درخشش شبنم بهشت و افسانه چترنور، بردی 4گله را به‌دست آورد تا ملوانی‌ها بعد از شکست غیرمنتظره مقابل سپاهان در هفته گذشته، با کسب 3 امتیاز دیدار امروز همچنان در کورس قهرمانی بمانند و امیدوار به لغزش 2 حریف کرمانی‌شان باشند. در سایر دیدارها، نبرد ایساتیس کران فارس و سپاهان اصفهان با تساوی 1-1 به پایان رسید و هیات فوتبال البرز هم توانست با نتیجه 2 بر صفر مقابل کانی کردستان به پیروزی برسد.

نتایج دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال زنان ایران

جمعه بیست‌وهفتم بهمن‌ماه

خاتون بم 3-0 پیکان تهران

آوا تهران 0-1 شهرداری سیرجان

ملوان بندرانزلی 4-0 پالایش گاز ایلام

ایساتیس کران فارس 1-1 سپاهان اصفهان

هیات فوتبال البرز 2-0 کانی کردستان

خاتون بم در پایان هفته دوازدهم با کسب 32 امتیاز همچنان صدرنشین جدول رده‌بندی است و تیم‌های شهرداری سیرجان و ملوان بندرانزلی هم با 28 امتیاز در رتبه‌های دوم وسوم حضور دارند؛ آن‌هم در حالی‌که تفاضل گل شهرداری سیرجان 26+ است و ملوانی‌ها با تفاضل 11+ کار خود را پیش می‌برند. البته که در صورت برابری امتیازات تا پایان فصل، به دلیل وضع قانون نتایج بازی رودررو، ملوان در جایگاهی بالاتر از شهرداری سیرجان قرار خواهد گرفت. سپاهان اصفهان هم با 22 امتیاز در جایگاه چهارم نامش به چشم می‌خورد و پالایش گاز ایلام هم با 19 امتیاز در رتبه پنجم جدول حضور دارد.

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال زنان ایران روز جمعه چهارم اسفندماه پیگیری خواهد شد که در حساس‌ترین نبرد هفته و یکی از مهم‌ترین دیدارهای لیگ شانزدهم، تیم‌های شهرداری سیرجان و خاتون بم باید به میزبانی ورزشگاه امام علی سیرجان به مصاف هم بروند؛ مسابقه‌ای که نتیجه آن در مسیر تعیین تیم قهرمان بسیار حائزاهمیت خواهد بود. در سایر دیدارهای مهم، ملوان بندرانزلی در کردستان میهمان کانی است و سپاهان اصفهان در خانه باید به مصاف آوا تهران برود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری