football360 logo

جام حذفی و سوپرجام به فوتبال زنان می‌رسد؛ قدم زدن در مسیر حرفه‌ای شدن

۰۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰16 نظر
مسئولان سازمان لیگ در تلاش هستند تا از فصل آینده، 2 تورنمنت جدید در فوتبال باشگاهی ایران برگزار شود.

به گزارش فوتبال 360، شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران حدود یک ماه دیگر به پایان کارش می‌رسد و مرور مسیر 16 ساله فوتبال باشگاهی زنان در ایران نشان می‌دهد که پیشرفت قابل‌توجهی هم در زمینه افزایش سطح کیفی رقابت‌ها و هم در زمینه برنامه‌ریزی و اقدامات توسعه‌محور انجام شده است. آخرین اقدام مثبت در زمینه توسعه فوتبال زنان، پخش زنده رقابت‌ها به‌واسطه یک پلتفرم اینترنتی است که باعث شده تا بیش از پیش نگاه‌ها به سوی فوتبال زنان ایران جلب شود.

مسئولان سازمان لیگ با توجه به گام برداشتن فوتبال باشگاهی زنان در مسیر حرفه‌ای‌شدن، در سودای آن هستند تا اقدامات توسعه‌محور خود را برای اعتلای بیشتر این رشته انجام دهند. در برنامه توسعه تعریف‌شده برای فوتبال باشگاهی زنان، قرار بر این است تا در کنار برگزاری مسابقات لیگ دسته اول، دسته دوم و فعالیت لیگ‌های استانی، مسابقات جام حذفی هم به تقویم مسابقات باشگاهی فوتبال زنان اضافه شود. طبق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار بود، مسابقات لیگ شانزدهم از اوایل شهریورماه آغاز شود و سپس اولین دوره جام حذفی هم در فصل جاری به انجام برسد اما پافشاری مسئولان تیم ملی برای تعویق 2 ماهه لیگ برتر باعث شد تا برنامه‌ریزی سازمان لیگ تغییر کند.

اولین دوره رسمی جام حذفی در راه است

لیگ شانزدهم در شرایطی به روزهای پایانی‌اش نزدیک می‌شود که سطح کیفی این دوره از رقابت‌ها، جالب‌توجه بوده و در حال حاضر 3 تیم مدعیِ خاتون بم، شهرداری سیرجان و ملوان بندرانزلی برای رسیدن به مقام قهرمانی تلاش می‌کنند. در حالی‌که هنوز مسابقات شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان به پایان نرسیده، برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری فصل آینده رقابت‌های باشگاهی در حال انجام است که طبق آخرین هماهنگی‌های انجام شده، قرار است مسابقات لیگ هفدهم از شهریورماه فعالیت خود را آغاز کند.

جام حذفی فوتبال زنان ایران هم به صورت رسمی از فصل آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا تورنمنتی جدید در عرصه باشگاهی فوتبال زنان به انجام برسد. البته که جام حذفی فوتبال زنان به صورت آزمایشی تاکنون 3 دوره برگزار شده که با حضور حداقلی تیم‌ها بوده اما در در حالی قرار است فصل آینده این تورنمنت پیگیری شود که در کنار تیم‌های لیگ برتری، تیم‌های حاضر در لیگ‌های دسته اول و دوم و مسابقات استانی هم در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت تا در شرایطی کاملاً مشابه جام حذفی فوتبال مردان، رقابت‌های زنان هم به انجام برسد.

برگزاری سوپرجام در انتظار تصویب هیات‌رئیسه

مسئولان سازمان لیگ در تلاش هستند تا توأمان با برگزاری جام حذفی فوتبال زنان، مسابقه سوپرجام را هم به تقویم رقابت‌های باشگاهی زنان اضافه کنند. طبق آخرین خبرها، تلاش‌ها بر این است که اولین دوره سوپرجام فوتبال زنان با حضور تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ شانزدهم برگزار شود؛ مسابقه‌ای که قرار است پیش از شروع فصل آینده رقابت‌های باشگاهی برگزار شود و بعد از آن، تیم‌های قهرمان در لیگ برتر و جام حذفی در مسابقه سوپرجام حضور خواهند یافت.

هیات‌رئیسه سازمان لیگ البته هنوز این طرح مهم و توسعه‌محور را مصوب نکرده و تلاش‌ها بر این است که پیش از نهایی‌شدن تقویم مسابقات فوتبال باشگاهی زنان، این موضوع به تصویب هیات‌رئیسه هم برسد تا رسمیت پیدا کند. بدون‌شک اضافه‌شدن رقابت‌های جام حذفی و سوپرجام به تقویم فوتبال زنان ایران می‌تواند به افزایش کیفیت این رشته کمک شایانی کند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، باید دید بعد از نهایی‌شدن پروژه پخش اینترنتی رقابت‌ها، چه زمانی خبر برگزاری جام حذفی و سوپرجام فوتبال زنان ایران از سوی سازمان لیگ رسماً اعلام خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

طلسمی که سرانجام شکسته شد؛ حق پخش به فوتبال زنان رسید

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری