football360 logo

لحظه‌شماری برای حساس‌ترین دوئل سالِ فوتبال زنان؛ به وقت داربی

۰۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۱23 نظر
ظهر فردا (جمعه) چهارم اسفندماه، در نبردی حساس و سرنوشت‌ساز، داربی استان کرمان میان تیم‌های شهرداری سیرجان و خاتون بم برگزار خواهد شد.

به گزارش فوتبال 360، شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان به حساس‌ترین و سرنوشت‌ساز هفته خود رسیده است؛ جایی‌که باید در دور برگشت رقابت‌ها و در هفته سیزدهم مسابقات، 2 تیم شهرداری سیرجان و خاتون بم که 2 مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند، برابر هم صف‌آرایی کنند. در طول 15 دوره اخیر لیگ برتر فوتبال زنان، خاتون 9 بار توانسته قهرمان شود و 2 نایب‌قهرمانی در کارنامه این تیم دیده می‌شود و بعد از خاتون، شهرداری سیرجان با 2 قهرمانی و 3 نایب‌قهرمانی رکوردی جالب‌توجه را از خود به جای گذاشته است و از حیث کسب مقام قهرمانی، بعد از خاتون، سیرجانی‌ها پرافتخارترین تیم لیگ برتر فوتبال زنان محسوب می‌شوند.

مسئولان سازمان لیگ، بیست‌وچهارم فروردین‌ماه را موعد پایان شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان اعلام کرده‌اند اما این احتمال وجود دارد که پیش از رسیدن به روز پایانی لیگ، سرنوشت تیمِ قهرمان مشخص شود. البته که این اتفاق، منوط به تعیین نتیجه دوئل حساس و سرنوشت‌ساز شهرداری سیرجان و خاتون بم در مسابقه فردا (جمعه) است؛ دیداری‌که از ساعت 13 در ورزشگاه امام علی سیرجان برگزار خواهد شد و سرنوشت‌سازترین بازی این فصل لیگ برتر فوتبال زنان محسوب می‌شود.

جنگ بهترین‌های لیگ در سیرجان

خاتون بم در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان عملکردی خیره‌کننده داشته و بدون آنکه باختی را متحمل شود، در 12 مسابقه، 10 بار با پیروزی از زمین مسابقه بیرون آمده است. شاگردان مرضیه جعفری با ثبت 51 گل و دریافت تنها 2 گل، صاحب برترین خط حمله و خط دفاع لیگ هم هستند. جالب آنکه بعد از خاتون بم، شهرداری سیرجان با 32 گل زده و 6 گل خورده، دومین تیم برتر لیگ در زمینه بیشتر گل زده و کمترین گل خورده محسوب می‌شود.

بمی‌ها به‌واسطه عملکرد خیره‌کننده‌شان در گلزنی، 3 رتبه برتر جدول گلزنان را قُرُق کرده‌اند. نگین زندی و زهرا قنبری، 2 ستاره 12 گله خاتون بم محسوب می‌شوند و سارا دیدار هم 11 گل برای خاتون در فصل جاری به‌ثمر رسانده است. در تیم شهرداری سیرجان هم زهرا علیزاده با 7 گل، بهترین گلزن این تیم است و رقیه جلال‌نسب و مرضیه نیکخواه هم با 6 و 5 گل دیگر گلزنان برتر این تیم هستند. با توجه پارامترهای فنی 2 تیم، دوئل فردای شهرداری سیرجان و خاتون بم، دوئل برترین تیم‌های لیگ شانزدهم محسوب می‌شود.

دومین داربی خواهرخوانده‌ها

مریم ایراندوست سکان‌دار شهرداری سیرجان است و مرضیه جعفری سرمربی تیم خاتون بم. این 2 چهره نام‌آشنا و موفق روزگار متفاوتی را در فوتبال زنان پشت سر گذاشته‌اند. ایراندوست که به عنوان مربی-بازیکن تجربه قهرمانی در لیگ برتر فوتبال زنان ایران را دارد، مهم‌ترین موفقیت‌های دوران کاری‌اش را در عرصه ملی با تاریخ‌سازی در مسیر رسیدن به دور نخست انتخابی المپیک 2012 لندن و اولین صعود تاریخ فوتبال زنان ایران به جام ملت‌های آسیا به‌دست آورده است.

جعفری برخلاف ایراندوست، هیچ‌گاه در قامت سرمربی در تیم ملی فعال نبوده اما در عرصه باشگاهی کارنامه‌ای بی‌نظیر در تاریخ فوتبال ایران دارد؛ به‌طوری‌که هر 9 قهرمانی خاتون (شهرداری) بم با هدایت مرضیه جعفری به‌دست آمده تا او به پرافتخارترین سرمربی ایران تبدیل شود. با وجود حساسیت بالای مسابقه، به نظر می‌رسد که کمترین تنش‌ها از سوی نیمکت 2 تیم باشد؛ همان‌طور که در بازی رفت، برخورد گرم و صمیمی ایراندوست و جعفری در نوع خود جالب‌توجه بود و در مسابقه فردا هم به نظر می‌رسد که این 2 سرمربی باتجربه با کمترین تنش کار خود را در مسابقه داربی پیش خواهند برد.

بمی‌ها در سودای تمدید رکورد حیرت‌انگیز

خاتون بم با کسب 32 امتیاز پا به داربی استان کرمان می‌گذارد و در طرف مقابل، شهرداری سیرجان 28 امتیاز دارد. برد احتمالی خاتون، می‌تواند این تیم را در یک‌قدمی کسب عنوان قهرمانی لیگ شانزدهم قرار بدهد؛ هر چند که 5 هفته دیگر از رقابت‌ها باقی مانده و ملوان بندرانزلی هم دیگر رقیب خاتون در مسیر قهرمانی با کسب 28 امتیاز محسوب می‌شود اما اگر بمی‌ها بتوانند داربی استان کرمان را به سود خود به پایان برسانند، شانس آن‌ها برای کسب دهمین قهرمانی‌شان در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان به حداکثر می‌رسد.

شاگردان جعفری بعد از آنکه در هفته چهارم لیگ چهاردهم برابر شهرداری سیرجان مغلوب شدند، دیگر هیچ شکستی در فوتبال زنان ایران نپذیرفته‌اند و در 48 بازی پیاپی توانسته‌اند شکست‌ناپذیر باشند و 43 برد و 5 تساوی در کارنامه بمی‌ها دیده می‌شود. آن‌ها به دنبال حفظ رکورد 813 روز شکست‌ناپذیری‌شان هستند و حفظ این رکورد حیرت‌انگیز می‌تواند خاتون بم را در نزدیک‌ترین فاصله تا کسب دهمین قهرمانی‌اش در تاریخ فوتبال باشگاهی زنان ایران قرار بدهد. البته که در مقایسه با دیدار رفت، بمی‌ها، زهرا خواجوی و بهناز طاهرخانی را به دلیل مصدومیت ندارند و خبری از حضور ملیکا محمدی، ستاره فقید بمی‌ها هم نیست تا مرضیه جعفری برای چینش بهترین ترکیب در داربی کرمان دچار چالش شود. 

ترکیب و شماتیک احتمالی شهرداری سیرجان در داربی استان کرمان

عارفه سیدکاظمی، ملیکا متولی، فاطمه امینه برازجانی، گلنوش خسروی، افسانه اقبال، ثنا صادقی، شقایق روزبهان، رقیه جلال‌نسب، فاطمه علیزاده، مرضیه نیکخواه و فاطمه شبان


ترکیب و شماتیک احتمالی خاتون بم در داربی استان کرمان

مهدیه مولایی‌نیا، سرشین کمانگر، سمیه اسدیان، شهناز جعفری‌زاده، عاطفه رمضانی‌زاده، فاطمه گرائیلی، زهرا سربالی، زهرا قنبری، سمانه چهکندی، مونا حمودی و نگین زندی


برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری