football360 logo

مسیر پیچیده بارسلونا برای راهیابی به جام‌جهانی باشگاه‌ها؛ فقط صعود تا نیمه‌نهایی!

۰۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۷24 نظر
بارسلونا مسیر پیچیده‌ای برای صعود به جام جهانی باشگاه‌ها دارد.

به گزارش فوتبال 360، تساوی یک بر یک بارسلونا مقابل ناپولی در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شرایط پیچیده‌ای را برای صعود این تیم به جام‌جهانی باشگاه‌ها به وجود آورده است. 

امیدوار به صعود

به نقل از نشریه اسپورت، این نتیجه حضور بارسلونا در جام‌جهانی باشگاه‌ها در سال 2025  در ایالات متحده را پیچیده کرده است.

در حال حاضر، شاگردان ژاوی با شیوه جدید، جایی در جام‌جهانی باشگاه‌ها ندارند زیرا ۶ امتیاز کمتر از اتلتیکو مادرید (62 امتیاز) در رده بندی یوفا در ۴ دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده‌اند.

هیچ چیز به غیر از برد

تیم ژاوی نتوانست از شکست یک بر صفر روخی بلانکوس در مقابل اینتر استفاده کند و تنها با تساوی مقابل ناپولی در ورزشگاه دیگو آرماندو مارادونا این اختلاف را یک امتیاز کاهش داد.

با هر پیروزی در مسابقات ۲ امتیاز برای تیم برنده و با نتیجه مساوی، یک امتیاز برای هر تیم در نظر گرفته می‌شود، یک امتیاز هم برای راهیابی به مرحله یک‌چهارم نهایی یا نیمه‌نهایی به هر تیم تعلق می‌گیرد.

با انجام محاسبات، بارسلونا باید در بازی برگشت مقابل ناپولی پیروز شود (۲ امتیاز برای برد و یک امتیاز برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی) و امیدوار به شکست اتلتیکومادرید در برابر اینتر باشد. با این وجود، اختلاف باز هم ۳ امتیاز خواهد بود، بنابراین بارسلونا باید به نیمه‌نهایی هم راه پیدا کند.

در صورتی که در پایان امتیازات بارسلونا و اتلتیکومادرید برابر باشد، بارسلونا بلیت حضور در جام‌جهانی باشگاه‌ها را می‌گیرد زیرا امتیازات بیشتری در این دوره از لیگ قهرمانان اروپا خواهد داشت.

اگر اتلتیکومادرید در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی مساوی کند، بارسلونا باید هر ۲ بازی یک‌چهارم نهایی را با برد پشت سر بگذارد. اما اگر اتلتیکومادرید در بازی برگشت، اینتر را شکست دهد، شاگردان ژاوی برای حضور در ایالات متحده در سال 2025 به یک معجزه نیاز دارند.

فارغ از هر نتيجه‌ای، تیمی که در این فصل در ومبلی قهرمان شود از حضور در جام‌جهانی باشگاه‌های جدید اطمینان خواهد داشت. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری