football360 logo

روزبه، متخصص گل‌های سرنوشت‌ساز؛ گره‌گشای بزرگ

09 اسفند 1402 ساعت 12:30118 نظر
ستاره باتجربه استقلال با ثبت یکی از زیباترین گل‌های تاریخ لیگ برتر توانست آبی‌پوشان پایتخت را برنده جدال با سپاهان اصفهان کند.

به گزارش فوتبال 360، استقلال در حساس‌ترین تقابل هفته هجدهم و در یکی از مهم‌ترین دیدارهای لیگ بیست‌وسوم، شب گذشته در خانه میزبان سپاهان اصفهان بود. در حالی‌که از حیث آمار و ارقام، شاگردان جواد نکونام، امید گل کمتری نسبت به حریف اصفهانی خود داشتند اما با این وجود، ثبت تنها یک شوت در چارچوب برای رسیدن به 3 امتیاز سرنوشت‌ساز دوئل با سپاهان کافی بود؛ شوتی دیدنی از روزبه چشمی که توپ را زیرطاق دروازه سپاهان فرود آورد و باعث شد تا شاگردان نکونام با بردی ارزشمند و کلیدی به کار خود در جدال با سپاهان اصفهان پایان بدهند.

روزبه چشمی که پست تخصصی‌اش هافبک دفاعی است و البته ید طولایی در زمینه حضور در قلب خط دفاعی استقلال و تیم ملی دارد، یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان استقلال محسوب می‌شود و در 30 سالگی، تجربه انجام بیش از 190 بازی برای آبی‌پوشان پایتخت را در کارنامه خود دارد. چشمی با توجه به پستی که در آن به میدان می‌رود، کمتر در موقعیت گلزنی قرار می‌گیرد اما با این وجود، او شب گذشته در حالی موفق شد دروازه سپاهان را باز کند که سوپرگل او به طلایی‌پوشان اصفهانی، چهارمین گلش (در عرصه ملی و باشگاهی) در طول 15 ماه اخیر بود!

همه چیز از یک شوت ماورایی آغاز شد!

تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر با یک برد و 2 شکست به کار خود در مرحله گروهی پایان داد. تنها برد شاگردان کارلوس کی‌روش در نبرد با تیم ملی ولز به‌دست آمد که رد پای چشمی در این برد تاریخی که بهترین پیروزی ایران در ادوار جام جهانی محسوب می‌شود، نمایان است. چشمی در شرایطی که نبرد ایران و ولز گره خورده بود، در وقت‌های تلف شده و در دقیقه (8+90) با شلیکی مهار نشدنی و زیبا توپ را به گوشه دروازه ولز فرستاد تا هم زمینه‌ساز برد شاگردان کی‌روش شود و هم اینکه در مسیر ثبت بهترین پیروزی تاریخ تیم ملی نقش‌آفرین باشد.

گلزنی در داربی، تخصص جدید چشمی

آبی‌پوشان پایتخت بعد از پایان جام جهانی 2022 قطر، اولین مسابقه رسمی‌شان در لیگ برتر را برابر پرسپولیس در داربی پایتخت برگزار کردند؛ مسابقه‌ای که با گلزنی گیورگی گولسیانی برای پرسپولیس آغاز شد اما در ادامه، درخشش روزبه چشمی و ضربه سر دقیق او به گوشه دروازه سرخ‌پوشان باعث شد تا آبی‌ها بازنده به رختکن نروند و بعد از آن‌هم که گلزنی امیرارسلان مطهری کامبک استقلالی‌ها را تکمیل کرد اما در نهایت گلزنی دوباره گولسیانی باعث شد تا بازی با تساوی 2-2 به پایان برسد. چشمی در واقع در فاصله 3 بازی ملی و باشگاهی، توانست 2 بار در قامت گلزن بدرخشد که در دوران فوتبالی او اتفاق بی‌سابقه‌ای بود!

درخشش روزبه، خامه روی کیک برد 4گله

استقلالِ سا پینتو فصل گذشته متخصص کسب بردهای پرگل بود. یکی از پرگل‌ترین پیروزی‌های استقلال در لیگ بیست‌ودوم مقابل ملوان بندرانزلی به‌دست آمد که آبی‌ها موفق شدند با 4 گل این تیم را در تهران شکست بدهند. روزبه چشمی در فاصله 5 بازی بعد از گلزنی در داربی پایتخت، در قامت گلزن برابر ملوان درخشید و توانست گل چهارم تیمش را وارد دروازه تیم شمالی کند تا در بهترین فصل فوتبالی خود از حیث گلزنی، او سابقه گلزنی به ملوان بندرانزلی را هم به کارنامه خود اضافه کند.

راکتی فراموش‌نشدنی برای برد حیثیتی

روزبه چشمی بعد از 397 روز ناکامی در مسیر گلزنی برای استقلال، بهترین مسابقه را برای طلسم‌شکنی انتخاب کرد؛ دوئل با سپاهان در ورزشگاه آزادی تهران. شاگردان جواد نکونام به دنبال حربه‌ای برای رسیدن به گل برتری بودند که سرانجام چشمی به مانند دوئل ایران و ولز، با شوتی سرضرب، مهار نشدنی و فوق‌العاده توپ را به زیرطاق دروازه سپاهان فرستاد تا آبی‌پوشان پایتخت بردی ارزشمند را به‌دست آورند و با کسب 3 امتیاز سرنوشت‌ساز برابر سپاهان، در مسیر قهرمانی لیگ بیست‌وسوم گام بردارند. گل روز گذشته چشمی، دهمین گل اول در عرصه باشگاهی بود که برای یک هافبک دفاعی و مدافع میانی آمار جالب‌توجهی محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری