football360 logo

جدایی توافقی فرهاد از اتحاد کلبا؛ یک پایان تلخ

11 اسفند 1402 ساعت 16:30673 نظر
با اعلام رسمی باشگاه اتحاد کلبا، فرهاد مجیدی به شکلی توافقی از هدایت این تیم کنار رفت.

به گزارش فوتبال 360، اتحاد کلبا شب گذشته در آغاز هفته پانزدهم لیگ برتر امارات، در دیداری خانگی برابر البطائح، شکستی 2 بر یک را پذیرفت؛ آن‌هم در حالی‌که شاگردان فرهاد مجیدی با گلزنی مهدی قایدی از حریف خود پیش افتادند اما در ادامه شرایط علیه زردومشکی‌پوشان پیش رفت و آن‌ها کامبک را پذیرفتند و با شکست 2 بر یک به کار خود در نبرد با البطائح پایان دادند. این شکست، هشتمین باخت اتحاد کلبا در فصل جاری لیگ برتر امارات بود و همین مسئله باعث شد تا انتقادات بیش از پیش نسبت به عملکرد فرهاد مجیدی بالا گیرد.

کلبایی‌ها با وجود انجام 2 بازی بیشتر نسبت به عجمان امارات، تنها 2 امتیاز با این تیم فاصله دارند و در جایگاه یازدهم نام‌شان به چشم می‌خورد و خطر سقوط به رتبه دوازدهم این تیم اماراتی را تهدید می‌کند. با توجه به 4 شکست و 2 تساوی اتحاد کلبا در 6 بازی اخیرش در لیگ برتر امارات، مدیران باشگاه تصمیم به برگزاری جلسه فوق‌العاده گرفتند تا عملکرد فنی تیم را بررسی کنند. البته که هفته گذشته هم نشستی با حضور فرهاد مجیدی برگزار شد و مدیران باشگاه اتحاد کلبا از سرمربی ایرانی تیم‌شان حمایت کردند اما باخت مقابل البطائح باعث شد تا کاسه صبر مسئولان باشگاه اماراتی لبریز شود.

انتخاب جانشین موقت برای فرهاد

باشگاه اتحاد کلبا دقایقی قبل با انتشار بیانیه‌ای نسبت به قطع همکاری با فرهاد مجیدی واکنش نشان داد و ضمن تایید این مسئله، درباره نشست فوق‌العاده اعضای هیات‌مدیره باشگاه نوشت: «هیات‌مدیره باشگاه اتحاد کلبا با توافق 2 طرفه، تصمیم به فسخ قرارداد فرهاد مجیدی گرفت و با قدردانی از زحمات او، برای مجیدی در آینده دوران فعالیت ورزشی‌اش آرزوی موفقیت دارد. همچنین تصمیم بر این شد تا غازی الشمری، سرمربی تیم جوانان اتحاد کلبا به عنوان سرمربی موقت جانشین فرهاد مجیدی شود».

از هشتمی در لیگ امارات تا روزهای کابوس‌وار!

فرهاد مجیدی در 47 سالگی و بعد از قهرمان کردن استقلال در لیگ برتر ایران بدون تحمل حتی یک شکست، تصمیم به آغاز دوران سرمربیگری‌اش در لیگ برتر امارات گرفت و هدایت اتحاد کلبا را پذیرفت. فصل اول حضور مجیدی در امارات، موفقیت‌آمیز بود و او توانست در جدول 14 تیمی لیگ برتر امارات، اتحاد کلبا را با کسب 33 امتیاز به مقام هشتم برساند که رضایت مدیران باشگاه اماراتی باعث تمدید قرارداد سرمربی ایرانی شد و او برای فصل 24-2023 هم در قامت سرمربی اتحاد کلبا کارش را پیش برد.

مجیدی امید زیادی داشت تا بتواند در فصل جدید هم روزهای خوب فصل گذشته را تکرار کند و جذب ستاره‌ای مانند مهدی قایدی، او را به آینده امیدوارتر کرده بود اما با وجود درخشش چشمگیر قایدی در ترکیب اتحاد کلبا، شرایط برای زردومشکی‌پوشان خوب پیش نرفت؛ به‌طوری‌که آن‌ها در 15 هفته، 8 شکست را متحمل شدند و تنها 3 بار توانستند در فصل جاری طعم پیروزی را بچشند تا با ثبت 12 برد، 10 تساوی و 19 باخت در 41 حضور روی نیمکت اتحاد کلبا در لیگ برتر امارات، دوران کاری سرمربی ایرانی در این تیم به پایان برسد.

پایان رسمی سومین چالش دوران سرمربیگری مجیدی

اتحاد کلبا در فصل جاری البته با هدایت فرهاد مجیدی موفق شد خود را به جمع 4 تیم برتر لیگ‌کاپ برساند اما شکست 2گله در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها برابر العین سبب شد تا شانس شاگردان مجیدی برای فینالیست‌شدن به حداقل برسد. در جام پادشاهی امارات هم شاگردان مجیدی گام نخست را با شکست دادن دیبا موفق برداشتند و در ادامه فصل این شانس را دارند تا بتوانند در این تورنمنت هم خود را به جمع برترین‌ها برسانند. اتحاد کلبا بعد از استقلال و تیم امید ایران، سومین تجربه سرمربیگری رسمی فرهاد مجیدی بود و حالا با توجه به قطع همکاری با تیم اماراتی، باید دید مقصد بعدی سرمربی ایرانی کدام تیم خواهد بود و او در کجا فعالیتش در قامت سرمربی را پیش خواهد برد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری