football360 logo

۵ نکته از ۵ مسابقه مهم هفته جدید فوتبال انگلیس؛ جنگ بزرگ در جام حذفی

26 اسفند 1402 ساعت 10:157 نظر
۴ تیم از ۶ تیم بزرگ فوتبال انگلیس این هفته در جام حذفی به میدان می‌روند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس بعد از ظهر امروز با جدال ولورهمپتون و کاونتری در ورزشگاه مولینیو آغاز می‌شود و منچسترسیتی از ساعت ۲۱:۰۰ میزبان نیوکاسل خواهد بود. چلسی بعد ازظهر یکشنبه میزبان لسترسیتی است و منچستریونایتد عصر همان‌روز از لیورپول پذیرایی می‌کند. هیجان جام حذفی با حضور ۴ تیم از ۶ تیم بزرگ فوتبال انگلیس به نقطه جوش می‌رسد و این در حالی است که سامی اسمودیکس از بلکبرن با ۶ گل بالاتر از ارلینگ هالند (۵) در صدر جدول گلزنان قرار دارد. همچنین کوین دی‌بروینه با ۵ پاس گل رکورددار است.


رقابت‌های لیگ برتر به دلیل همزمانی با جام حذفی با تنها ۴ مسابقه پی‌گیری خواهد شد که طی آن در مهم‌ترین بازی تاتنهام شنبه شب میهمان فولام خواهد بود و استون‌ویلا به خانه وستهام می‌رود. مدعیان قهرمانی لیگ این هفته به میدان نمی‌روند اما جنگ بر سر رده چهارم بین اسپرز (۵۳ امتیاز و یک بازی کمتر) و استون‌ویلا (۵۵ امتیاز) ادامه دارد.

تاتنهام به دنبال قطعی کردن سهمیه

پیروزی قاطع شاگردان آنژ پوستکوگلو در نبرد رودرو مقابل استون‌ویلا بخت این تیم برای کسب سهمیه رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را به حداکثر رساند. کار تا پایان نیمه اول گره خورده بود اما ۴ گل در ۴۵ دقیقه دوم فاصله امتیازی ۲ تیم را به عدد ۲ رساند، آن هم در حالی که تاتنهام یک بازی عقب‌افتاده هم دارد. شیرها تا یکشنبه به میدان نمی‌روند و تیم لندنی می‌تواند با پیروزی در کراون کاتج بعد از مدت‌ها به رده چهارم صعود کند. جیمز مدیسون روی ارسال پاپه سار نخستین بازیکن بود که در ویلاپارک موفق به خوشحالی بعد از گل شد و سون هیونگ مین یک گل و ۲ پاس گل به نام خود ثبت کرد.


بازگشت مدیسون از مصدومیت پا و بازگشت سون از جام ملت‌های آسیا تاتنهام را به روزهای درخشان پوستکوگلو نزدیک کرده؛ وقتی سرمربی استرالیایی دوران حضور خود در لیگ برتر را با روند شکست‌ناپذیری در ۱۰ مسابقه آغاز کرد. سفر به خانه فولام می‌تواند خاطره تلخ حذف از لیگ کاپ در ماه اوت را برای هواداران زنده کند اما تاتنهام پائیز امسال در مسابقه رفت با ۲ گل در مقابل این تیم پیروز شدند؛ آن هم در روزی که نام سون و مدیسون در برگه گلزنان درج شده بود. فولام از ساعت ۲۱:۰۰ روز شنبه میزبان تاتنهام است. 

تلاش برای سه‌گانه دوم

عملکرد منچسترسیتی در مقایسه با استاندارد شاگردان گواردیولا در فصل گذشته، کمی دچار افول شده اما نمایش‌های سیتیزن‌ها به خصوص از ابتدای سال تقویمی ۲۰۲۴ به بعد آن‌قدری درخشان بوده که امید هواداران برای کسب دوباره سه‌گانه اروپایی را زنده نگه دارد.


نیوکاسل فصل گذشته و در نخستین ماه‌های سرمایه‌گذاری صندوق حاکمیتی سعودی به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دست یافت اما امسال اوضاع فرق می‌کند. کلاغ‌ها به عنوان تیم دهم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس که با شکست مقابل چلسی ۱۵ امتیاز از رده چهارم عقب افتاده به ورزشگاه اتحاد می‌رسند و آینده ادی هاو به عنوان سرمربی در باشگاه به خطر افتاده. سیتیزن‌ها تابستان امسال در دور سوم جام اتحادیه با تک گل الکساندر ایساک مقابل نیوکاسل بازنده شدند و این تنها شکست منچسترسیتی در مقابل کلاغ‌ها در ۱۲ مسابقه اخیر بود. شاگردان گواردیولا همچنین در بازی رفت لیگ برتر برای پیروزی در سنت جیمزز پارک به دردسر افتادند اما گل دیرهنگام اسکار باب ۳ امتیاز را به مدافع عنوان قهرمانی هدیه داد. با تمام این‌ها  نمی‌توان در مسابقه فردا انتظار معجزه داشت. منچسترسیتی از ساعت ۲۱:۰۰ روز شنبه در ورزشگاه اتحاد میزبان نیوکاسل است.

تکرار فینال ۲۰۲۱ در لندن

جدال لسترسیتی و چلسی در شرایطی برگزار خواهد شد که صدرنشینی روباه‌ها در لیگ قهرمانی به خطر افتاده و انزو مارسکا احتمالاً با ترکیب اصلی خود به خانه چلسی نمی‌آید. لیدز یونایتد در شرایط مشابه با ترکیب نصفه و نیمه در دور پنجم جام‌ حذفی به خانه چلسی آمد و در نهایت با گل دیرهنگام کانر گالاگر و با نتیجه ۳ بر ۲ بازنده شد. اوضاع کنونی لسترسیتی در سطح دوم فوتبال انگلیس چندان ایده‌آل نیست و روند یک برد در ۵ مسابقه اخیر اختلاف در صدر جدول را به تنها ۳ امتیاز کاهش داده است.


لستر در یک ماه اخیر ۱۱ امتیاز از دست داده و به باد رفتن ۴ امتیاز دیگر به معنی از دست رفتن جایگاه صعود مستقیم به لیگ برتر خواهد بود. تمرکز شاگردان مارسکا روی لیگ است و اگر آنها روز یکشنبه با تمام قوا به میدان نیایند، اتفاق غافلگیرکننده‌ای نخواهد بود. چلسی از ساعت ۱۶:۱۵ روز یکشنبه در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان لسترسیتی است.

داربی انگلیس در اوج هیجان

مسابقه بزرگ لیورپول و منچستر یونایتد این بار در جام حذفی انگلیس از راه می‌رسد؛ رقابتی که می‌تواند در نمره‌دهی به عملکرد این فصل شیاطین سرخ و در آینده اریک تن‌هاخ به شدت تعیین‌کننده باشد. منچستر یونایتد در فاصله ۱۰ هفته مانده به پایان فصل جاری لیگ، ۸ امتیاز از رده چهارم عقب افتاده و از دست رفتن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا معمولاً در طرف سرخ شهر به اخراج سرمربیان منجر می‌شود. با این حال جیم راتکلیف و سران شرکت تحت امرش بعد از در اختیار گرفتن مدیریت ورزشی باشگاه در شب کریسمس، اعلام کردند عجله‌ای برای تصمیم‌گیری در مورد سرمربی ندارند و مرد هلندی می‌تواند با غلبه بر رقیب سنتی در جدال نفس‌گیر روز یکشنبه یک گام بزرگ به بقا روی نیمکت نزدیک شود.


یورگن کلوپ برای خداحافظی با کسب ۴گانه تاریخی تلاش می‌کند و تقابل با منچستر یونایتد ممکن است سد بزرگی در راه دستیابی به این هدف باشد. شیاطین سرخ با متوقف کردن شاگردان یورگن کلوپ در آنفیلد ۲ امتیاز مهم را از چنگ سرخ‌ها ربودند و یک پیروزی به یاد ماندنی در خانه می‌تواند سطح توقع هواداران لیورپول از ادامه فصل را پایین بیاورد. سرخ‌ها از نخستین روزهای زمستان تاکنون در ۲۱ مسابقه متوالی در تمام رقابت‌ها فقط یک بار در خانه آرسنال بازنده از زمین خارج شده‌اند و عملکرد درخشان این تیم در مسابقه هفته گذشته مقابل همسایه منچستریونایتد بزرگ‌ترین رنگ خطر برای تیم اریک تن‌هاخ خواهد بود.


آخرین تقابل ۲ تیم در جام حذفی به ژانویه ۲۰۲۱ برمی‌گردد که شاگردان سولسشائر در آن مسابقه با وجود ۲ گل از محمد صلاح، با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسیدند. منچستر یونایتد از ساعت ۱۹:۰۰ روز یکشنبه در ورزشگاه اولدترافورد میزبان لیورپول است. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری